Dag Tweakers,
Het is weer tijd voor een nieuwe PC. Jullie hebben mij ook met m'n oude geholpen, waar ik ondertussen ruim acht jaar plezier van heb gehad. Advies over deze nieuwe PC wordt dan ook gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Denk aan WoW, BF 1(+V), Anno 1800, Industries of Titan, etc etc
Diverse oudere en nieuwe games.
Het systeem zal niet gebruikt worden voor streamen/videobewerking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is zo'n €1350. Kan wel enigszins gerekt worden indien dat veel meerwaarde geeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige monitor.
Dell UltraSharp U2414H
Hoop deze binnenkort te kunnen vervangen door een 1140P monitor. Deze build is voornamelijk samengesteld met oog op dit laatste.
Daarnaast zal ik een 2TB HDD meenemen.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen heb ik altijd een Intel PC gehad. Het lijkt er op dat dit allemaal tegenwoordig niet zo veel verschil meer uitmaakt. Ik ben daarom voor AMD gegaan gezien de prijs.
Heb je nog bepaalde wensen, en ga je overklokken?
Geen speciale wensen. Qua overklokken, hiervoor houd ik graag de optie open. Aan de andere kant heb ik deze optie ook open gehouden met vorige PC's zonder er uiteindelijk wat mee te doen. Is dus niet een harde eis o.i.d.
Wat verwacht je van ons?[
Voornamelijk feedback op mijn lijstje. Ik heb geprobeerd uitgebreid vooronderzoek te doen, maar heel veel verstand heb ik er nog steeds niet van. Vooral over de volgende punten twijfel ik;
- Is deze voeding genoeg voor dit systeem?
- Past deze videokaart in deze build? Niet qua grootte maar qua specs natuurlijk.
Alle opmerkingen en vragen zijn welkom!
Het is weer tijd voor een nieuwe PC. Jullie hebben mij ook met m'n oude geholpen, waar ik ondertussen ruim acht jaar plezier van heb gehad. Advies over deze nieuwe PC wordt dan ook gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Denk aan WoW, BF 1(+V), Anno 1800, Industries of Titan, etc etc
Diverse oudere en nieuwe games.
Het systeem zal niet gebruikt worden voor streamen/videobewerking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is zo'n €1350. Kan wel enigszins gerekt worden indien dat veel meerwaarde geeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige monitor.
Dell UltraSharp U2414H
Hoop deze binnenkort te kunnen vervangen door een 1140P monitor. Deze build is voornamelijk samengesteld met oog op dit laatste.
Daarnaast zal ik een 2TB HDD meenemen.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 211,50 | € 211,50 |
| 1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced | € 487,99 | € 487,99 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 160,49 | € 160,49 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 188,- | € 188,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.331,83 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen heb ik altijd een Intel PC gehad. Het lijkt er op dat dit allemaal tegenwoordig niet zo veel verschil meer uitmaakt. Ik ben daarom voor AMD gegaan gezien de prijs.
Heb je nog bepaalde wensen, en ga je overklokken?
Geen speciale wensen. Qua overklokken, hiervoor houd ik graag de optie open. Aan de andere kant heb ik deze optie ook open gehouden met vorige PC's zonder er uiteindelijk wat mee te doen. Is dus niet een harde eis o.i.d.
Wat verwacht je van ons?[
Voornamelijk feedback op mijn lijstje. Ik heb geprobeerd uitgebreid vooronderzoek te doen, maar heel veel verstand heb ik er nog steeds niet van. Vooral over de volgende punten twijfel ik;
- Is deze voeding genoeg voor dit systeem?
- Past deze videokaart in deze build? Niet qua grootte maar qua specs natuurlijk.
Alle opmerkingen en vragen zijn welkom!