Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Tele2 internet] onbekende wand aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Quevelin
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-09-2018
Beste mensen,

Zojuist mijn installatiepakket binnen gekregen voor internet en tv van Tele2.
Nu heb ik er voor gekozen dit zelf te installeren gezien het feit een monteur €70 kost.
Ik heb wel vaker internet aangesloten en dit is normaal gesproken dan ook makkelijk voor mij. Echter loop ik nu tegen een probleem aan dat de aansluiting aan de muur in mijn woonkamer mij totaal onbekend is.

Ik hoop dat ook dat iemand mij kan vertellen wat het is en hoe ik mijn modem hierop kan aansluiten.

Bijgevoegd een tweetal foto’s:
https://ibb.co/i32eEz

https://ibb.co/nNHCZz

Met vriendelijke groet,

Leroy

[Voor 13% gewijzigd door Quevelin op 20-09-2018 15:24]

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:56

ImNotnoa

Meisje!

Quevelin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:21:
Beste mensen,

Zojuist mijn installatiepakket binnen gekregen voor internet en tv van Tele2.
Nu heb ik er voor gekozen dit zelf te installeren gezien het feit een monteur €70 kost.
Ik heb wel vaker internet aangesloten en dit is normaal gesproken dan ook makkelijk voor mij. Echter loop ik nu tegen een probleem aan dat de aansluiting aan de muur in mijn woonkamer mij totaal onbekend is.

Ik hoop dat ook dat iemand mij kan vertellen wat het is en hoe ik mijn modem hierop kan aansluiten.

Bijgevoegd een tweetal foto’s:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Met vriendelijke groet,

Leroy
Het lijkt op de bevestiging van zo'n WTF-(glas)modem die sommige van die regionale ISP's wel eens gebruiken

Bijvoorbeeld deze :

(dit is een Genexis Hybrid Live Titanium)

Edit: NVM

[Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 20-09-2018 15:26]

In my defence: I wás left unsupervised.

• Quevelin
Lijkt er inderdaad enigszins op. Enig idee of ik daar iets mee kan? En hoe?

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-06 10:32

Turismo

Me Grimlock

Volgens mij gaat dit om Glasvezel internet aansluiting als ik het niet verkeerd heb? ook gezien de aansluitkosten van €70,-

Dit is wel even anders dan een gemiddeld (V)DSL modempje aansluiten, hier moet echt een monteur voor komen ook omdat er nog iets tussen de modem en uiteindelijk aansluiting moet komen, wat nog verschilt vanwege nieuwbouw.

Werkbak

• Quevelin
Nee ikzelf heb geen glasvezel besteld. Ik heb gewoon een standaard modem met aansluitingen van de provider gekregen.

De aansluiting aan de muur van de foto’s zat er al voor ik hier kwam wonen, van de vorige bewoners dus.

• Leeghoofd21
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:24

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Dit is inderaad een FTU voor een glasvezel verbinding.
Als het goed is zet het gedeelte wat je hier op aansluit bij het modem wat je van Tele2 hebt gekregen.

Tevens is hij wel heel erg smerig (vies) en is het ook nog eens gevaarlijk omdat dit zo open en bloot te hebben liggen.
Normaal worden deze openingen netjes afgedekt door een afdekplaat.

[Voor 37% gewijzigd door Leeghoofd21 op 20-09-2018 15:30]

HANDTEKENING!!!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:14

OmeJoyo

This is me

Heeft dit zo open gehangen met niets erop :S Dan moet sowieso de vezelaansluiting gereinigd worden.

Je hebt wel een glas modem gekregen? Ik weet helaas niet bij Tele-2 wat voor modem/FTU je krijgt.

[Voor 33% gewijzigd door OmeJoyo op 20-09-2018 15:30]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• ImNotnoa

ImNotnoa

Meisje!

Quevelin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:29:
Nee ikzelf heb geen glasvezel besteld. Ik heb gewoon een standaard modem met aansluitingen van de provider gekregen.

De aansluiting aan de muur van de foto’s zat er al voor ik hier kwam wonen, van de vorige bewoners dus.
Volg de kabel eens die de muur in gaat, kom je uit op een ISRA punt, doorknippen en er zelf een stekkertje aan knijpen voor je modem. Echter zul je zeer waarschijnlijk op een glaskabel uitkomen

[Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 20-09-2018 15:30]

• Leeghoofd21
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:24

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Imnoa schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:29:
[...]

Volg de kabel eens die de muur in gaat, kom je uit op een ISRA punt, doorknippen en er zelf een stekkertje aan knijpen voor je modem
Dit zou ik NIET doen ,aangezien hier een glasvezelkabel in komt en geen normale telefoonkabel.

HANDTEKENING!!!

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:50

kraats

Ik rol

Imnoa schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:29:
Volg de kabel eens die de muur in gaat, kom je uit op een ISRA punt, doorknippen en er zelf een stekkertje aan knijpen voor je modem. Echter zul je zeer waarschijnlijk op een glaskabel uitkomen
Dat werkt ook lekker, een glasvezel doorknippen en daar een andere stekker aan knijpen :P
@Quevelin heb je wel een glasvezelabonnement aangeschaft, of "gewoon" DSL? Bij dat laatste moet je dus op zoek naar een andere aansluiting in je huis, die van de ouderwetse telefoonlijn

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• ImNotnoa

ImNotnoa

Meisje!

Leeghoofd21 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:30:
[...]

Dit zou ik NIET doen ,aangezien hier een glasvezelkabel in komt en geen normale telefoonkabel.
Als het inderdaad een glaskabel is kom je ook niet op een ISRA punt uit :>

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:30

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Dit is gewoon Glasvezel met een aparte vezel voor televisie.
Kijk eens op eindelijkglasvezel.nl of je glasvezel hebt liggen?

Dus daar krijg je met geen kniptang en een stekkertje je ADSL modem op aangesloten.

Dus je moet op zoek naar je KPN aansluiting, de good old ISRA. Daar kan je wellicht nog wat met een stekkertje en je modem. (Wel zonde als je Glas hebt liggen)

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik zou idd even overwegen of je wel adsl wilt hebben als je al een mooie glasverbinding in je huis hebt liggen :P
Wellicht ook handig als je aangeeft wat je precies besteld hebt?

[Voor 22% gewijzigd door fm77 op 20-09-2018 15:39]

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
Barrycade schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:35:
Dus je moet op zoek naar je KPN aansluiting, de good old ISRA. Daar kan je wellicht nog wat met een stekkertje en je modem. (Wel zonde als je Glas hebt liggen)
Als hij geen glas afneemt bij Tele2 dan kan hij inderdaad niks hiermee...

@Quevelin Ik zou toch maar overwegen om de bestelling van Tele2 te annuleren / om te zetten naar een glasvezelabo. Dat kan nooit veel duurder zijn, terwijl je er een hoop voor terug krijgt. Bovendien zit er bijna altijd een monteur bij een glasvezelabo die dit kastje vast en zeker zal oplossen.

• Quevelin
Ik heb idd standaard adsl besteld een geen glasvezel. Tot dusverre heb ik nog geen normale telefoonaansluiting gevonden. Ik ga mijn kelderkast nog eens overhoop halen in de hoop wat te vinden.
Geen idee of glasvezel er voor mij financieel er in zit maar zal hier eens naar informeren.

Bedankt allen voor het meedenken. Wordt enorm gewaardeerd.

• Turismo

Turismo

Me Grimlock

Richh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:39:
[...]

Als hij geen glas afneemt bij Tele2 dan kan hij inderdaad niks hiermee...

@Quevelin Ik zou toch maar overwegen om de bestelling van Tele2 te annuleren / om te zetten naar een glasvezelabo. Dat kan nooit veel duurder zijn, terwijl je er een hoop voor terug krijgt. Bovendien zit er bijna altijd een monteur bij een glasvezelabo die dit kastje vast en zeker zal oplossen.
Echter 1 ding snap ik niet, hij geeft aan dat aansluitkosten 70 euro zijn en dat zijn nou exact de kosten voor glasvezel, terwijl dit voor DSL 30 euro is kijk maar op de website van Tele2

Werkbak

• Richh
Quevelin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:41:
Ik heb idd standaard adsl besteld een geen glasvezel. Tot dusverre heb ik nog geen normale telefoonaansluiting gevonden. Ik ga mijn kelderkast nog eens overhoop halen in de hoop wat te vinden.
Geen idee of glasvezel er voor mij financieel er in zit maar zal hier eens naar informeren.

Bedankt allen voor het meedenken. Wordt enorm gewaardeerd.
Wat wil je hebben en wat ben je bereid ervoor te betalen? En wat is je postcode :P Wellicht kunnen we je dan nog iets verder helpen.
Turismo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:41:
[...]

Echter 1 ding snap ik niet, hij geeft aan dat aansluitkosten 70 euro zijn en dat zijn nou exact de kosten voor glasvezel, terwijl dit voor DSL 30 euro is kijk maar op de website van Tele2
Inderdaad, dat is gek. @Quevelin kan je vertellen wat je precies besteld hebt?

• Quevelin
Dit:

• Richh
Wat zijn de specificaties van je abonnement?

• Quevelin
Kan zijn dat er gewoon standaard in het boekje tegenwoordig de kosten van glasvezelaansluiting staat aangezien dat bij DSL nauwelijks nodig zal zijn.

Ik ga ff bellen met Tele2

• Richh
Quevelin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:48:
Kan zijn dat er gewoon standaard in het boekje tegenwoordig de kosten van glasvezelaansluiting staat aangezien dat bij DSL nauwelijks nodig zal zijn.

Pak in dat geval eventjes 020-754 4444, die is gratis. Het 0900 nummer, volgens het boekje iig, niet.

• Quevelin

Gewoon standaard internet en tv. Basis pakket.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Quevelin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:48:

Goed idee d:)b

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Turismo

Turismo

Me Grimlock

Quevelin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:52:
[Afbeelding]

Good old DSL dus, dan moet je inderdaad op zoek zoals al door anderen aangegeven naar je ISRA punt.

Heb je nieuwbouw of bestaand? Want nieuwbouw heeft meestal geen ISRA meer enkel nog glasvezel, dan kan je dus lang zoeken :+ .

[Voor 3% gewijzigd door Turismo op 20-09-2018 15:56]

Werkbak

• Quevelin
Nee geen nieuwbouw

• Turismo

Turismo

Me Grimlock

Ok, ik denk dat we je dan niet verder kunnen helpen voor de rest, je moet opzoek naar een ISRA punt (niet datgeen wat in je foto's dus staat). Je kan beter met Tele2 support bellen dan of https://forum.tele2.nl/ daar zitten veel mensen met kennis van modems en aansluitingen, die weten het beter dan wij.

Desnoods schakel je toch een monteur in als het echt lastig wordt, dat kost €30,- volgens de site van Tele2.

[Voor 8% gewijzigd door Turismo op 20-09-2018 16:00]

Werkbak

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Voor hetzelfde geld heeft de vorige bewoner ooit het ISRA punt vakkundig weggewerkt achter een gestucte muur o.i.d., dan ben je verder van huis.Een collega van mij had ooit zo eens zijn kabelaansluiting onder de vloer in de kruipruimte weggewerkt. Was leuk totdat hij die ISRA weer nodig had voor TV (hij woont in een gebied waar internet via glasvezel gaat, maar TV nog via coax).

Misschien bij buren navragen die een soortgelijke woning hebben, waar ze het ISRA punt hebben zitten.

[Voor 32% gewijzigd door JohanKupers op 20-09-2018 16:04]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Richh
Quevelin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:52:
[Afbeelding]

Daarmee betaal je al ik het goed begrijp 43 euro per maand. De eerste 6 maanden voor 38 euro. Je eerste jaar kost je dan €486.

Bij NLE betaal je voor een DSL internet + TV 40 euro per maand, en de eerste 9 maanden 30 euro. Dat is exclusief opnemen, maar wel met een kastje waarmee je terug kan kijken. Wil je opnemen, dan kost dan 5 euro extra. Inclusief opnemen kost je eerste jaar je dan €450; dat is al goedkoper.
Bij diezelfde NLE kost de glasvezeloptie €3,50 per maand, 42 euro per jaar dus. Uiteindelijk kost je glasvezel het eerste jaar dus maar €6. Met gratis monteur.

Ik denk dat even rondbellen en providersites invullen je heel wat centjes kan besparen voor een beter product.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

JohanKupers schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:01:
Een collega van mij had ooit zo eens zijn kabelaansluiting onder de vloer in de kruipruimte weggewerkt. Was leuk totdat hij die ISRA weer nodig had voor TV (hij woont in een gebied waar internet via glasvezel gaat, maar TV nog via coax).
Kabelaansluiting (coax) is geen ISRA, ISRA is xDSL (koper) en totaal wat anders dan glasvezel of coax.

Voor de glasvezelaansluiting van @Quevelin heb je zowel een NTU als een FTU nodig, beiden worden geleverd door de ISP (Tele2 dus) of de FTU is al afgemonteerd en je krijgt alleen de NTU opgestuurd. Of de NTU zit al gemonteerd van de vorige eigenaar. Doorgaans worden er geen kosten gerekend voor het afmonteren van de FTU.

Het lijkt mij waarschijnlijk dat @Quevelin óf xDSL aangevraagd heeft en hier het installatiepakket voor gekregen heeft óf het verkeerde installatiepakket gekregen heeft xDSL i.p.v. een glasvezelpakket óf er mist een extra doos voor met de NTU waarbij de FTU nooit afgemonteerd is.

In alle gevallen zou @Quevelin even contact op moeten nemen met zijn ISP voor duidelijkheid.

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

True schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:16:
[...]

Kabelaansluiting (coax) is geen ISRA, ISRA is xDSL (koper) en totaal wat anders dan glasvezel of coax.
Hoe dan ook, je kunt al deze aansluitingen weg werken bij een verbouwing o.i.d. Vandaar ook mijn tip om eens bij de buren na te vragen of die weten waar het ISRA punt zich zou moeten bevinden.

[Voor 15% gewijzigd door JohanKupers op 20-09-2018 16:20]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:25
Zelfs als je een glasvezel dhz pakket besteld is er een monteur nodig om de ftu te installeren (indien deze niet geïnstalleerd is).

Het dhz deel slaat dan op het instellen van de router.

In dit geval is het geen nieuwbouw maar een bestaande bouw. De vorige bewoner heeft vermoedelijk de ftu meegenomen, iets dat niet de bedoeling is.

Aan de TS de opdracht om uit te zoeken wat voor internet hij afneemt. Dsl of glasvezel en Tele2 er toe bewegen de ontbrekende ftu/isra af te laten monteren.

[Voor 11% gewijzigd door job op 22-09-2018 11:34]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True