Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade met nvme m2 ssd werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rominick
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-06 20:51
Mijn vraag
Ik wilde mijn ssd van mijn laptop upgraden naar een groter exemplaar. Heb voor de intel 760p 256gb gekozen. Echter als ik hem in een trancend behuizing doe dan Ziet eindows de schijf niet? De behuizing vind hij wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macrium
Intel 760p 256gb
Trancend m2 enclosure

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn originele ssd in de behuizing doen en in een andere pc steken(geen succes)
2. Naar alternate gereden en gevraagt, maar die zeiden dat het niet mogelijk was vanwege de sata gebeuren?(ben even kwijt wat hij zei).

Ik heb met spoed iemand nodig die mij kan helpen. Ik wilde alleen inventor installeren om te gebruiken en nu heb ik dit. Alternate medewerker vertelde mij iemand te zoeken met 2 m2 slots en voor mij kan clonen.

Alle reacties

• kkbizz
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 26-12-2020
Ik denk dat de Intel ssd een nvme ssd is en die kan niet overweg met de sata aansluiting. De behuizing die je hebt is voor een sata m2 ssd.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb je topictitel wat minder schreeuwerig gemaakt want spoedhulp kennen we hier niet. Je wilt gratis hulp dus daar hoort wachten ook bij ;).

• rominick
@kkbizz bedankt, had al gekeken naar oplossingen, maar denk dat een moederbord met 2 sloten de enige oplossing is.

@br00ky Had even een paniek moment, omdat ik inventor moet installeren en die weigert op de d schijf te gaan. Heb de laptop morgen weer nodig. Bedankt voor het veranderen.

• beunhaasbaas
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-06 20:57
Je behuizing ondersteunt geen NVME ssd's. Waarschijnlijk te maken met de ondersteuning van de Keys, je hebt M-key en B-key. Kan het mis hebben maar je hebt specifiek een NVME behuizing nodig.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:47
Hier staat het uitgelegd, waarom het bij jou waarschijnlijk niet werkt: http://www.tomshardware.c...id-3225006/nvme-slot.html.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• rominick
@beunhaasbaas dat had ik helaas te laat door, zocht iemand met een moederbord waar er 2 inkunnen.

@Jumpman bedankt, had het al gezien, heb volgens mij een m key. Die alleen pci ondersteund, helaas geen sata.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True