Op zoek naar haakse (90 graden) rj45 connectoren cat6 AWG24

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KaleK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-06 11:01
Hallo,

In ons nieuwe huis heb ik kabels laten trekken voor bekabeld internet met wandcontactdoos. Nu ben ik bezig met het leggen van de soepele kabels van de wandcontactdoos naar de woonkamer. Om minder in de weg te zitten met een kastmeubel die voor de wandcontactdoos staat, wil ik graag "haakse" / 90 graden RJ45 connector kopen.

Ik ben dus op zoek naar zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1286329-0/haakse-netwerkkabel-cat-5e-f-utp-0.25-meter.jpg

De kabel die ik heb is F/UTP Cat6 AWG 24 (soepele kern).

Het probleem is dat ik nergens deze losse connectoren kan vinden. Niet op Google en ook niet in de Pricewatch. Misschien zijn mijn zoektermen niet goed, of bestaat dit uberhaupt niet? Of heb ik slechts een haakse tule nodig (welke ik ook niet kan vinden)? Het enige wat ik kan vinden zijn hele kabels met een haakse aansluiting (vaak voor cat5e). Dit wil ik graag zelf doen.

Een gerelateerde vraag is of het mogelijk is om deze zelf te bevestigen met een normale rj45 krimptang, als ik ze eenmaal gevonden zou hebben.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door KaleK op 20-09-2018 13:47 ]

Beste antwoord (via KaleK op 21-12-2018 12:48)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:28
Ik denk dat je dit bedoeld, ze komen dan helaas niet uit Nederland, maar je hebt denk ik wel wat je wil: https://www.cableorganize...ls-cat6a-flex-connectors/

edit: En alvast 10Gbit ready. ;) d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door dehardstyler op 20-09-2018 14:41 ]

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:21
Connectors zelf aan kabels knijpen is nooit verstandig en met stugge installatiekabel kan al helemaal niet.

Gewoon netjes af monteren op een wandcontactdoor en dan kant en klare patchkabels gebruiken.

Cat5e voor patchkabels is geen enkel probleem en je zult die haakse connectors ook nooit voor Cat6 vinden.
Door het stugge kruis in cat6 kabels werkt dat niet en volgens mij gaat het ook buiten de Cat6 specs vallen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-08-2024
Op zich is het plaatsen van connectoren niet zo'n uitdaging. Het punt is inderdaad wel dat je die niet op stugge kabels wilt monteren. Het kan, zeker, maar waarom niet zoals Ben al zegt netjes afwerken op een WCD, en vandaar met patch kabels verder? Die zijn vaak steviger, de connectors zijn dan namelijk gegoten.

• KaleK
Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb de introductie iets aangepast om het duidelijker te maken. De wandcontactdozen heb ik laten doen. Ik probeer nu een soepele kabel van WCD naar woonkamer te leggen, waarbij het handig zou zijn als de connector naar de WCD haaks zou zijn.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Ik denk dat je dit bedoeld, ze komen dan helaas niet uit Nederland, maar je hebt denk ik wel wat je wil: https://www.cableorganize...ls-cat6a-flex-connectors/

[ Voor 10% gewijzigd door dehardstyler op 20-09-2018 14:41 ]

• KaleK
Nee, dit dus niet. Ik heb losse cat6 kabel welke ik op maat heb gemaakt, en zou daar graag zelf een haakse connector op willen zetten. Deze kant-en-klare cat5e varianten zijn dus helaas niet wat ik zoek.
dehardstyler schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:40:

Ja, zoiets dus. Ziet er wel veel hipper uit dan ik had gedacht. Jammer van het buitenland en prijs. Is dit echt zo bijzonder dat het niet in Nederland verkocht wordt?

• dehardstyler
KaleK schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:11:

Ja, zoiets dus. Ziet er wel veel hipper uit dan ik had gedacht. Jammer van het buitenland en prijs. Is dit echt zo bijzonder dat het niet in Nederland verkocht wordt?
Ik denk dat deze zin uit de link dat verklaard: "The Flex Connectors by Platinum Tools are unique patented design solution that ensure high performance and superior connectivity."

Dus ik ben er bang voor ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelkie
  • Laatst online: 06-06 13:46
Je hebt wel van die koppelstukjes die haaks zijn maar die nemen volgens mij meer ruimte in dan wanneer je de kabel in een bocht legt dus zoiets zul je wel niet zoeken.

Die flexibele die al aangegeven waren zijn hier (iets) goedkoper
https://www.techtoolsuppl...Shielded-p/pla-106230.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Pelkie op 20-09-2018 15:22 ]

• KaleK
Pelkie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:18:
Je hebt wel van die koppelstukjes die haaks zijn maar die nemen volgens mij meer ruimte in dan wanneer je de kabel in een bocht legt dus zoiets zul je wel niet zoeken.

Die flexibele die al aangegeven waren zijn hier (iets) goedkoper
https://www.techtoolsuppl...Shielded-p/pla-106230.htm
Heb je misschien een link naar zo'n koppelstukje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelkie
  • Laatst online: 06-06 13:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik snap waarom je haakse connectors wilt maar ik snap niet waarom je zelf wilt gaan knijpen en geen mooie kant en klare kabels gebruikt die ook nog eens een veel betere trekontlasting hebben.

Zelf geknepen patchkabels zijn bijna altijd van veel slechtere kwaliteit en kunnen op den duur heel rare moeilijk te pinpointen netwerk problemen veroorzaken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Eventueel voor een halve oplossing zou je een normale haakse kabel kunnen gebruiken en dan met een koppelstukje naar de platte kabel (overigens zijn de platte kabels veel vaker een probleem dan zelf geknepen RJ45...)
Moet je wel goed opletten dat de haakse kabel de juiste kant op gaat, je zou niet de eerste zijn :+

Fixing things to the breaking point...

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 22:12
Mogelijk is het een optie om wandcontactdozen te plaatsen waar de UTP kabel onder een hoek van 45 graden ingestoken wordt. Dan neemt de contactdoos al de helft van de haakse bocht op zich, de UTP kabel de overige 45 graden. Maar dan zou ik wel kant en klare patchkabels gebruiken.
Of een "haakse" wandcontactdoos.

[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 20-09-2018 22:08 ]

• Ben(V)
De meeste wandcontactdozen hebben al een 45 graden aansluiting en zo'n opbouw doos zou ik persoonlijk bijzonder lelijk vinden.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:27

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Pagina: 1