Vraag

• Seppe55
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-05-2020
Hallo Tweakers

Wij hebben altijd een Tom Tom gehad .
De laatste hebben wij zeer veel problemen mee gehad . Ze hebben dit wel willen oplossen maar het is nooit echt opgelost . Nu na de' laatste mail reageren ze zelfs niet meer omdat ze geen oplossing hebben denken wij.
En daar wij niet zonder gps kunnen dachten we , dan maar ineens een nieuwe .
In de tussen tijd hebben wij de gsm gebruikt de gsp van google . Ok het is niet 100% maar hij doet het niet slecht .
Nu stellen wij ons de vraag zouden we een nieuwe TomTom go 520 of Garmin kopen .
Of zouden we het verder doen met de GSM . Omdat bij het gebruik van de GPS van de GSM komen er ook kosten bij hé van de proviader ( dat denken wij toch in ieder geval ) zeker als wij in het buitenland rijden .

Wat denken jullie wat is het voordeligste en wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van de GPS van de GSM

Alvast bedankt voor jullie hulp :) :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:51
Je krijgt niet perse kosten in het buitenland. Er zijn ook aanbieders die offline kaarten aanbieden op de mobiel (zelfs TomTom doet dat).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:15:
Wat denken jullie wat is het voordeligste en wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van de GPS van de GSM.
Een TomTom heb ik al in geen jaren meer aangeraakt, ik gebruik zelf gewoon altijd mijn telefoon. Ik heb echter wel een offline navigatieprogramma op mijn telefoon staan, waardoor ik in de hele wereld kan navigeren, zonder extra kosten.

Er zijn veel verschillende (betaalde) pakketten te vinden die deze functie aanbieden, zie: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2. Zelf gebruik ik Sygic en die is momenteel in de aanbieding voor 20 euro, daarmee krijg je lifetime updates, lifetime traffic en de wereldkaarten.

Ideaal al zeg ik het zelf.

offtopic:
Zou je nog even je openingspost door willen lezen? Er staan wat kleine spelfoutjes in.

Daarnaast heb ik ook even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-09-2018 14:40 ]

• Seppe55
LordSinclair

Als ik Google gebruik bv , moet ik de 4G opzetten anders werkt ie niet .
In België gaat dat prima eens we goed over de grens zijn van Nederland werkt het niet meer en moet ik roaming opzetten .
Dan krijg ik toch een bericht dat dit kosten met zich mee brengt .

Zelf kennen wij er totaal niets van daarom de vraag hier .

• rens-br

rens-br

Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:32:
In België gaat dat prima eens we goed over de grens zijn van Nederland werkt het niet meer en moet ik roaming opzetten .
Google Maps heeft dan ook standaard geen offline kaarten, je kan wel de route downloaden in Nederland of delen van kaarten downloaden, maar een heel land in één keer gaat niet.

Google Maps is wat mij betreft dan ook net te beperkt voor dit soort dingen. Het is handig voor snel even route bekijken, maar voor echt navigeren zijn betere alternatieven.

• Seppe55
Rens-br

Hoe zet ik die dan op de gsm via app-store ??

• LordSinclair
Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:32:
LordSinclair

Zelf kennen wij er totaal niets van daarom de vraag hier .
Klopt, Google maps is inderdaad grotendeel online navigatie. Maar apps zoals TomTom, Here, Sygic hebben offline kaarten. Je zou zoals @rens-br al aangaf die topics eens door kunnen lezen en ervaringen lezen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:34:
Rens-br

Hoe zet ik die dan op de gsm via app-store ??
Druk eens in Google Maps op het "hamburgermenu" linksboven. Voila: Offline Maps wordt weergegeven.

Ongetwijfeld zit er een aanvullende instructie/beperking op het gebruik van Google Maps maar de app is vrij duidelijk hoe je e.e.a. kan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Seppe55
Rens-br

En wat betekend eigenlijk offline kaarten . moet ik dan de 4Gen de roaming niet opzetten ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:37:
Rens-br

En wat betekend eigenlijk offline kaarten . moet ik dan de 4Gen de roaming niet opzetten ???
Offline kaarten betekend dat de kaarten opgeslagen worden op je telefoon. Je zal deze dus eerst ergens moeten downloaden waar je wel internet hebt, maar zodra dat gebeurd is kan je ze zonder internet gebruiken, offline dus.

• rens-br

rens-br

Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:37:
Normaal gesproken, bij bijv. Google Maps, worden de kaarten gedownload terwijl je aan het rijden bent. Met offline kaarten worden de kaarten in één keer gedownload. Zo kan je bijvoorbeeld heel Nederland, België en Duitsland op je telefoon opslaan, wanneer je vervolgens gaat navigeren heb je geen internet verbinding nodig voor het downloaden van de kaarten, immers staan die al op je toestel.

• Seppe55
LordSinclair
Waar vind ik die topic ???

• rens-br

rens-br

Hij heeft het dus over mijn post:
rens-br schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:39:
Er zijn veel verschillende (betaalde) pakketten te vinden die deze functie aanbieden, zie: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2. Zelf gebruik ik Sygic en die is momenteel in de aanbieding voor 20 euro, daarmee krijg je lifetime updates, lifetime traffic en de wereldkaarten.

• MAX3400

MAX3400

@Seppe55 allicht is het een idee om je eens in te lezen in het contract met je provider. Roaming is niet automatisch extra kosten. Daar is ook pas een paar jaar een wet voor aangenomen binnen Europa.

Krijg een beetje het gevoel dat je op zoek bent naar een oplossing die meer zit in het begrip (door jou) van een aantal termen; jij bent de enige die weet wat voor abonnement je hebt en hoeveel data je hebt en verbruikt.

/edit: een vergelijkbare vraag/issue had je namelijk ook al in [Xiaomi Mi A1] 4G / Roaming uitschakelen

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 20-09-2018 16:43 ]

• Seppe55
MAX3400Tweakers Hero

Ik ben een vrouw en zoals veel vrouwen ben ik al blij dat ik kan bellen .
Wat weet ik nu van een abonnement en data en verbruik .

Daarom mijn vraag hier wat de meest voor de hand liggende optie is .

• Seppe55
MAX3400T

Dat ging toen over de 4G afzetten omdat ik een nieuwe gsm gekocht had niet over een gps .

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 21-09-2018 09:46 ]

• MAX3400

MAX3400

Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:49:
Ik vind dit enigszins jammer en vervelend; omdat je een vrouw bent, hoef je geen verantwoording te nemen? Dus navragen bij jouw provider hoeveel data je hebt en hoeveel je verbruikt is teveel gevraagd? Want als je het niet doet (en volhoudt dat je blij bent dat je kan bellen) en onverhoopt een naheffing krijgt van 500 Euro voor overbodig data-verbruik, wordt de rekening ook niet zomaar kwijtgescholden, ongeacht of hoe je je identificeert als geslacht.

Aangezien GPS en 4G direct met elkaar verbonden zijn op een smartphone, kan je er dus voor kiezen om GPS volledig uit te zetten (en dus niet te kunnen navigeren) of om 4G uit te zetten en dus met offline maps aan de gang te gang. En als je het lastig vindt om GPS en 4G met elkaar te relateren, kan ik me ook voorstellen dat je dan de navigatie-functie maar niet moet gebruiken en een TomTom aanschaffen.

Van een TomTom zijn de kosten bijna 100% bekend vooraf; van GPS & 4G is dat dus variabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:17
Ik zelf heb gebruikte altijd Here WeGo, super offline kaarten en gewoon een hele goede navigatie.
Tegenwoordig gebruik ik Waze (sinds ik onbeperkt internet heb), super flitsmeldingen, controles, wegafsluitingen, omleidingen etc.. gewoon voor mij het totaal pakket.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Seppe55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:49:
Geen excuus voor het niet doen van je huiswerk ;).

Roaming is per Europees Decreet nu gewoon binnen je bundel. Alle Europese landen zullen je tegoed en data gewoon uit de bundel betrekken dus zolang je een abonnement met data hebt komt het gewoon goed.

Voor alle opties daarbuiten zijn, zoals veelvuldig genoemt, apps te koop die offline maps hebben zodat je zonder 4G toegang kunt blijven navigeren. De satelliet functie van je telefoon heeft in het beginsel geen internettoegang nodig om te werken, gecombineerd met een kaart op het toestel ben je dus onderweg (dit is niet anders dan hoe een TomTom het doet).
Pagina: 1