Hoi! Ik wil graag mijn CPU upgraden, en het liefst van AMD naar Intel overstappen. Om dit te doen moet ik echter ook mijn moederbord vervangen en aangezien mijn huidige moederbord werkt met DDR3 RAM, moet ik ook mijn RAM vervangen. Ik weet zelf alleen erg weinig van moederborden, en ook niet veel van CPU's, hoewel ietsje meer. Daarom mijn vraag: als je je tijd wil steken in het helpen van een vreemdeling op het internet met een PC-upgrade, wat raad je aan?
Ik zoek een?
CPU, moederbord en RAM.
Wat is je budget?
Liefst rond de €300, mag tot zo'n €350 gaan. Als je denkt dat dit veel te laag is, hoor ik het graag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mij werd verteld (thanks Uszka) dat Intel CPU's nu heel duur zijn, dus een AMD Ryzen 5 2600 lijkt me inmiddels een aardig goede keus. De merken van moederbord en RAM maakt niks uit, behalve dat ik wel houd van een BIOS met veel mogelijkheden, zoals bij veel ASRock moederborden. Qua RAM wil ik graag 8 tot 16 GB; minder is te weinig en meer heb ik simpelweg niet nodig. Verder weet ik niet echt genoeg om concrete voorkeuren aan te geven, daarom ben ik hier.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wat ik nu heb maar wil vervangen: AMD Athlon X4 860K (CPU), ASRock FM2A88M Extreme4+ (mobo), Kingston 8GB DDR3-1600 SDRAM (RAM, kon specifieke modelnummer niet vinden).
Wat ik verder erin heb zitten, wat dus blijft: Asus Strix 4GB GTX960 (GPU), be quiet! Pure Power L8-CM-630W (PSU), Cooler Master Hyper T4 (koeling), twee HDD's, twee SSD's, een DVD drive.
Ik wil "normaal" kunnen gamen in 1080p. Dat wil zeggen dat ik de meeste games in 60fps wil kunnen draaien. Momenteel speel ik Europa Universalis 4 in zo'n 16fps en CS:GO in 40fps, wat wel echt heel naar is.
Alle hulp wordt ontzettend gewaardeerd!
Groetjes,
Kasper
EDIT:
Ik ben eruit. Met hulp van voornamelijk Uszka (
) is het geworden:
Ik zoek een?
CPU, moederbord en RAM.
Wat is je budget?
Liefst rond de €300, mag tot zo'n €350 gaan. Als je denkt dat dit veel te laag is, hoor ik het graag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mij werd verteld (thanks Uszka) dat Intel CPU's nu heel duur zijn, dus een AMD Ryzen 5 2600 lijkt me inmiddels een aardig goede keus. De merken van moederbord en RAM maakt niks uit, behalve dat ik wel houd van een BIOS met veel mogelijkheden, zoals bij veel ASRock moederborden. Qua RAM wil ik graag 8 tot 16 GB; minder is te weinig en meer heb ik simpelweg niet nodig. Verder weet ik niet echt genoeg om concrete voorkeuren aan te geven, daarom ben ik hier.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wat ik nu heb maar wil vervangen: AMD Athlon X4 860K (CPU), ASRock FM2A88M Extreme4+ (mobo), Kingston 8GB DDR3-1600 SDRAM (RAM, kon specifieke modelnummer niet vinden).
Wat ik verder erin heb zitten, wat dus blijft: Asus Strix 4GB GTX960 (GPU), be quiet! Pure Power L8-CM-630W (PSU), Cooler Master Hyper T4 (koeling), twee HDD's, twee SSD's, een DVD drive.
Ik wil "normaal" kunnen gamen in 1080p. Dat wil zeggen dat ik de meeste games in 60fps wil kunnen draaien. Momenteel speel ik Europa Universalis 4 in zo'n 16fps en CS:GO in 40fps, wat wel echt heel naar is.
Alle hulp wordt ontzettend gewaardeerd!
Groetjes,
Kasper
EDIT:
Ik ben eruit. Met hulp van voornamelijk Uszka (

[Voor 21% gewijzigd door CrookedGrandma op 20-09-2018 19:14. Reden: antwoord gevonden]