Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Vuurvliegje111
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 08-07-2020
Goedendag,

Sinds begin dit jaar heb ik een bijbaan. Tot de zomer volgde ik ook een studie en nu heb ik een tussenjaar.

Per maand verdien ik ongeveer 600-700 euro, maar daar wordt ongeveer 37% belasting van ingehouden. Op de gegevens op de loonstrook staat: "Heffingskorting: nee".

Verdere info: ik woon bij mijn ouders thuis, en ik heb verder geen andere baan.

Is dit normaal?

[Voor 4% gewijzigd door Vuurvliegje111 op 20-09-2018 10:50]

Beste antwoord (via Vuurvliegje111 op 20-09-2018 11:04)

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

basdej

OutSystems Consultant

Ja, je kan een loonheffingsformulier ondertekenen bij je werkgever, waardoor de belasting wegvalt op je loonstrookje, of je kan in mei belastingaangifte doen en dan krijg je het ook terug tenzij je boven een bepaald inkomen komt, maar dat ga je niet redden met je maandsalaris. Niks aan de hand dus.

Hoi.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Ja, je kan een loonheffingsformulier ondertekenen bij je werkgever, waardoor de belasting wegvalt op je loonstrookje, of je kan in mei belastingaangifte doen en dan krijg je het ook terug tenzij je boven een bepaald inkomen komt, maar dat ga je niet redden met je maandsalaris. Niks aan de hand dus.

Hoi.

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Wat @basdej zegt. Anders hier even het loonheffingskortingsformulier (zo dat is een mond vol) downloaden, afdrukken en invullen en bij je werkgever inleveren.

☀️🔋  18 Panelen | 5,8 kWp | SolarEdge SE6K

• Conono
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
basdej schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:51:
De belasting valt niet helemaal weg met 600-700 euro, (wordt wel gereduceerd tot een paar tientjes) en hij kan waarschijnlijk dus niet alles terug krijgen.

• Vuurvliegje111
Dus als ik het goed begrijp kan ik een deel van de belasting die ik betaal volgend jaar terugkrijgen als ik belastingaangifte doe?

• Conono
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Vuurvliegje111 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:01:
Dus als ik het goed begrijp kan ik een deel van de belasting die ik betaal volgend jaar terugkrijgen als ik belastingaangifte doe?
Daar komt het zo ongeveer op neer, ja.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:52
Geen antwoord op je vraag, maar wellicht is het volgende ook goed om te onthouden bij (sterk) wisselende inkomsten:
https://www.belastingdien...terk_wisselende_inkomens/

Wordt vaak toegepast zodra je gaat werken na je studie, maar zou ook toegepast kunnen worden bij een tussenjaar. (Wel zelf regelen, gaat niet automatisch)

[Voor 9% gewijzigd door Kees_B op 20-09-2018 11:04]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Vuurvliegje111
Ah da's goed. Bedankt voor alle reacties :)

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:47

JdM

Gas?Gas!

(Quote later toegevoegd ;) )

Tenzij je een loonheffingsformulier invult, dan wordt het nu al recht getrokken. Dit kan voor 1 werkgever, dus als je twee bijbanen hebt zul je moeten kiezen bij welke je de loonheffingskorting toepast.
De belastingtelefoon is overigens ook gewoon bereikbaar denk ik ;)

[Voor 34% gewijzigd door JdM op 20-09-2018 11:10]

N54 powered

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

JdM schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:04:
Tenzij Wanneer je nu een loonheffingsformulier invult, dan wordt het nu al recht getrokken. Dit kan voor 1 werkgever, dus als je twee bijbanen hebt zul je moeten kiezen bij welke je de loonheffingskorting toepast.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:58
JdM schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:04:
Tenzij je een loonheffingsformulier invult, dan wordt het nu al recht getrokken. Dit kan voor 1 werkgever, dus als je twee bijbanen hebt zul je moeten kiezen bij welke je de loonheffingskorting toepast.
Om dit aan te vullen, altijd de loonheffing toepassen op de werkgever waar je op dat moment het meeste verdiend. Mocht dit dan na 3 maanden veranderen, na 3 maanden weer een loonheffingsformulier invullen en het op je andere werkgever zetten.

Bijv je gaat stagelopen van feb tm juli en verdiend meer stagevergoeding dan je weekend bijbaantje, die periode dus je loonheffingskorting op je stage zetten en na afloop van stage weer direct op je bijbaantje zetten.

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:47

JdM

Gas?Gas!

Ik reageerde op
Maar de reacties gingen harder dan ik kon typen, waardoor een quote in mijn post op zijn plaats was geweest ;)

[Voor 12% gewijzigd door JdM op 20-09-2018 11:08]

N54 powered

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

JdM schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:07:
[...]
Ik reageerde op
[...]
Maar de reacties gingen harder dan ik kon typen, waardoor een quote in mijn post op zijn plaats was geweest ;)
:>

• Vuurvliegje111
Als ik nu dat formulier naar m'n werkgever stuur zullen ze dus de komende maanden niet honderden euro's van m'n loon aftrekken. En om dat geld dat ik al heb betaald terug te krijgen moet ik wachten tot volgend jaar?

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Vuurvliegje111 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:12:
Als ik nu dat formulier naar m'n werkgever stuur zullen ze dus de komende maanden niet honderden euro's van m'n loon aftrekken. En om dat geld dat ik al heb betaald terug te krijgen moet ik wachten tot volgend jaar?
Correct

Hoi.

• Vuurvliegje111
Cool
Nogmaals bedankt voor alle snelle reacties :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True