Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

R9 290 Tri-x Thermal Grizzly Conductonaut Liquid Metal.

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• SerSam1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:30
Hallo,

Gisteren een repaste gedaan met artic silver 5 alleen bijna geen verschil te merken. Word in Gta V rond de 60-63 graden met de fan's op 60-70%. Nu wilde ik liquid metal gaan proberen omdat ik gewoon gek word van het lawaai van de ventilatoren

Nu zag ik dat het aanbevolen word om elektrische tape te gebruiken, maar weet ik dus niet welke tape ik zou moeten hebben. Iemand ervaring of tips hiervoor welke tape ik moet aanschaffen? :)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-06 21:45

Deathchant

Don't intend. Do!

Als zowel heatspreader van je gpu en de cooler beiden van (vernikkeld) koper zijn, dan kan het, maar als er aluminium in 't spel is, dan niet. Liquid metal veroorzaakt een chemische reactie met het aluminium.

Als je ermee aan de slag gaat, zorg dat je een potje blanke nagellak koopt om de elektrische deeltjes rondom je gpu even te behandelen, want liquid metal knoeien naast de gpu en het is over.

Ik zou 't risico iig niet nemen. Er zijn hier en daar mensen die het gedaan hebben en je wint er wel een graad of 5 mee idd, maar weet wat je doet. All im saying ;) Succes! Oh en als je er zin/tijd voor hebt: laat vooral zien hoe je 't doet in een filmpje ofzo.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• SerSam1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:30
Deathchant schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:15:
Als zowel heatspreader van je gpu en de cooler beiden van (vernikkeld) koper zijn, dan kan het, maar als er aluminium in 't spel is, dan niet. Liquid metal veroorzaakt een chemische reactie met het aluminium.

Als je ermee aan de slag gaat, zorg dat je een potje blanke nagellak koopt om de elektrische deeltjes rondom je gpu even te behandelen, want liquid metal knoeien naast de gpu en het is over.

Ik zou 't risico iig niet nemen. Er zijn hier en daar mensen die het gedaan hebben en je wint er wel een graad of 5 mee idd, maar weet wat je doet. All im saying ;) Succes! Oh en als je er zin/tijd voor hebt: laat vooral zien hoe je 't doet in een filmpje ofzo.
Het stuk van de koelblok dat op de chip komt is van koper dus het moet kunnen. Alleen weet ik niet zeker van welk metaal de IHS van de GPU gemaakt is? Ben al wat filmpjes tegen gekomen op youtube van mensen die liquid metal op een r9 290 doen.

Het enigste waar ik bang voor bent is dat mijn GPU niet horizontaal zit maar verticaal gemonteerd zit. Heb namelijk een Cooler master haf XB Evo. Straks dan vloeit het er gewoon heel langzaam tussen uit door de zwartekracht..... :/

• simon3554
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 08-06 17:32
Heb reacties van meerdere mensen gelezen, die zeggen dat zodra je de koeler er goed hebt opgedaan, en je niet teveel liquid metal hebt gebruikt, er niks uit zou moeten lekken.

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:36
Ik heb het ook op de asus Vega 64 strix gedaan .
Voorzichtig en niet te veel .
Dan gaat het prima.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01:10
Ik denk dat er al een oplossing gevonden is ;)

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@simon3554, let even op hoe oud een topic is en of je reactie dan nog wel relevant is voor de vragensteller ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True