Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• pvtonger
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 05-06 21:33
Ik zoek een?
Ik zoek een over-ear koptelefoon die ik kan dragen tijdens het fietsen, waarbij ik niet teveel last heb van windgeruis. ANC is geen must, maar wel mooi meegenomen

Wat is je budget?
Budget zit rond de 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek te luisteren tijdens het fietsen. Af en toe om te gebruiken tijdens mijn werkzaamheden. Daarbij is ANC handig

Wat heb je zelf al gevonden?
De kandidaten zijn de Bose QuietComfort 35 II, Beats Studio 3 wireless, Sony WH-1000XM2, Sennheiser PXC 550, Skullcandy Crusher Wireless. Andere suggesties zijn uiteraard welkom.

Welke vragen heb je hier nog over?
Met welke koptelefoon heb ik zo min mogelijk last van windgeruis? In een review las ik bijvoorbeeld dat de Bose in Ambient mode geen optie is tijdens het fietsen. Ik weet niet hoe het is als ANC helemaal uit staat. Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen

Beste antwoord (via pvtonger op 24-09-2018 09:45)

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De Bose QC35 en Sony 1000X(m2) geven erg veel windruis in mijn ervaring met de ANC aan. Met ANC uit fluiten ze ook nog redelijk.
De B&W PX heeft relatief weinig windruis, zelfs minder met ANC aan vs uit.

In-ears zijn in mijn ervaring het best qua windruis en isoleren ook prima, maar dat is geen over-ear natuurlijk :)

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

Alle reacties

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:41
Misschien een rare opmerking, maar geen koptelefoon op tijdens het fietsen lijkt me een stuk veiliger...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Er zijn zat dingen die veiliger zijn in het leven, maar dat is natuurlijk helemaal niet de vraag en heeft hij ook niks aan.

Om te reageren op de vraag,

Ik heb enkel ervaring met de pxc 550, gaat lekker lang mee. Fietsen heb ik er maar een enkele keer mee gedaan en daarbij geen last van windgeruis gehad, maar kan mij voorstellen dat als het echt hard waait je er mogelijk bij elke koptelefoon wat van hoort.

Welke werkzaamheden doe je? Ik gebruik hem ook in de buurt van machinekamers en het geeft mij een stuk meer rust tijdens het werk.

NC werkt volgens mij het beste met eentonig geluid en minder goed met stemmen van collega's bijvoorbeeld.

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De Bose QC35 en Sony 1000X(m2) geven erg veel windruis in mijn ervaring met de ANC aan. Met ANC uit fluiten ze ook nog redelijk.

In-ears zijn in mijn ervaring het best qua windruis en isoleren ook prima, maar dat is geen over-ear natuurlijk :)

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

• JTfoto
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-06 11:30

JTfoto

Work hard

Kanarie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:36:

Ben het m.b.t. de QC35 deels met je eens. Op de app kan je de ANC instellen op: hoog, laag en uit. Op standje laag heb ik zelf zeer weinig hinder van de wind ondervonden op de fiets. Tuurlijk is er wel wat hoorbaar als je je muziek uit hebt staan, maar het werkt beter dan je denkt.

• pvtonger
LuisjeNL schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:29:
Ik heb enkel ervaring met de pxc 550, gaat lekker lang mee. Fietsen heb ik er maar een enkele keer mee gedaan en daarbij geen last van windgeruis gehad, maar kan mij voorstellen dat als het echt hard waait je er mogelijk bij elke koptelefoon wat van hoort.
Mooi om te weten dat de Sennheiser goed bevalt. Qua geluid klinkt ie beter dan Bose en Sony (smaak natuurlijk), maar voor wat betreft ANC zou ie wat minder zijn. Maar dat is voor mij niet zo spannend.
Ik doe kantoorwerk (ICT) dus waarschijnlijk zal de ANC niet echt doen wat ik wil.
Kanarie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:36:
Ik kies (koos?) voor over-ear omdat ik nu een goedkoop in-ear setje (Anker SoundBuds Slim) heb en daarbij hoor ik veel windgeruis. Heb je een in-ear setje in gedachten? Ook van Bose of Sony?
JTfoto schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:06:
Ben het m.b.t. de QC35 deels met je eens. Op de app kan je de ANC instellen op: hoog, laag en uit. Op standje laag heb ik zelf zeer weinig hinder van de wind ondervonden op de fiets. Tuurlijk is er wel wat hoorbaar als je je muziek uit hebt staan, maar het werkt beter dan je denkt.
Oke, dus ik hoef de Bose nog niet af te schrijven :-)

• Jareish
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-12-2020
Ik denk dat ANC niet lekker werkt met wind. Het heeft microfoons aan de buitenkant, die omgevingsgeluid tegengaat met een soort anti geluid. Wind suist gewoon de microfoongaatjes in. Je zou ook een slipstream kunnen overwegen http://www.slipstreamz.com/ dan kan je oordopje in die je wil. Of een goede closed back passive noise cancelling headphone nemen.

Persoonlijk zou ik de QC 35 nemen voor werk (iedereen bij ons heeft ze, een enkel heeft de sony mx). Hiervoor had ik de beats, maar die waren na een paar maand al stuk (plastic bij de cups dat afbreekt) terwijl ik er zuinig mee om ging. En ik zou oortjes voor tijdens het fietsen nemen. Ik merk met oordopjes dat ze minder last hebben van suis. Ik gebruik hiervoor gewoon de apple oordopjes.

• ethereal81
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-05 10:41
Ik heb net mijn Sony WH-900N weggedaan omdat ik niet tegen noise cancelling kan (hoofdpijn), maar deze had 3 NC-functies: Aan, Ambient en Uit (even uit mijn hoofd). Met NC vol aan heb je bakken met windruis, echter in de Ambient mode wordt dat voor 70% (even nattevingerwerk, puur uit ervaring) onderdrukt en dat werkt eigenlijk verdomde goed.

Ik weet niet hoe de NC op de andere Sony-modellen is, maar de Ambient-functie op deze koptelefoon lijkt daar echt voor gemaakt en functioneert prima! Ik ga er eigenlijk vanuit dat de hogere modellen deze functie ook hebben.

• pvtonger
Ik heb de WH-1000XM2 gekocht. Die heeft ook 3 modi. Ambient heb ik nog niet op de fiets geprobeerd. NC wel en daar word je niet vrolijk van. Ik fiets eigenlijk alleen maar zonder NC en dat is goed te doen. Een stuk beter dan mijn in-ear doppen.

• ethereal81
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-05 10:41
pvtonger schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:58:
Ik heb de WH-1000XM2 gekocht. Die heeft ook 3 modi. Ambient heb ik nog niet op de fiets geprobeerd. NC wel en daar word je niet vrolijk van. Ik fiets eigenlijk alleen maar zonder NC en dat is goed te doen. Een stuk beter dan mijn in-ear doppen.
Probeer het eens! Bij mij werkte het super, al moet ik zeggen dat ik het maar heel even heb getest ivm mijn hoofdpijnen.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wilde mijn ervaring met de Bose QC35II graag aan dit topic toevoegen. Deze heeft uit, low, en high NC settings. Met low gaat het bij mij met fietsen (stadstempo, tot 20Km/u) echt heel erg goed. Ik had hem gekocht voor werk en vliegtuig, maar het verbaasde me hoe goed deze het doet op de fiets.

NC uit vond ik trouwens onprettig, dan vangt-ie teveel windgeruis. NC op high geeft een krakerig effect.

[Voor 4% gewijzigd door JvS op 28-12-2018 18:28]

• jannyboy313
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-04 16:48
Ik wil graag een update geven dat de Bose QC 35 ii Geen ruis heeft bij het fietsen als je de ANC op low zet.

Ik gebruik ze vaak op de fiets en zet het altijd op low en dan heb ik totaal geen last van de wind hoe hard het ook waait. :)

Jan ;P

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
8)7 Noise Canceling hoofdtelefoons gebruken bij het fietsen,sorrie maar naar mijn mening erg gevaarlijk :X .
Een gewone hoofdtelefoon is dat al,laat staan 1 die geluid wegfilterd.

• petersax
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-02-2019
Ik dacht zelf meer aan een accoustische oplossing. Wanneer je een vinger voor tegen je oorschelp houdt (in mijn geval Sennheiser PX100-III) is het windgeruis grotendeels weg. Je hoort de muziek veel beter maar óók de omgevinsgeluiden beter. Dat laatste zelfs beter dan zonder koptelefoon! dus veiliger, hoe raar dat in eerste instantie ook klinkt.
Denk aan soort van rolletjes tegen de schelpen aan (i.p.v. je vingers!!). Iemand ‘n idee?

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Bedoel je niet die slipstreamz die al eerder aangehaald werden?

• petersax
Bedoel je (ook) de herrie tgv de wind langs de oorschelpen?

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
@petersax
Jareish schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:21:
Je zou ook een slipstream kunnen overwegen http://www.slipstreamz.com/ dan kan je oordopje in die je wil.

• petersax
Ha, dat is ongeveer wat ik bedoel ja. Mooi, dank je voor de tip.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True