• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

Oculus GO

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YY86oeVsqsWHt-bvypXLPch3UI=/x800/filters:strip_icc()/i/2001958443.jpeg?f=imagegallery
Wout Funnekotter
De Oculus Go verandert niet veel aan de ervaring van mobiele vr; als je hem eenmaal ophebt, had het net zo goed een Gear VR kunnen zijn. Waar je echter bij de Gear VR nog een dure Samsung-telefoon moet kopen, en deze elke keer in het apparaat moet klikken, heb je bij de Go voor 219 euro alles wat je nodig hebt en zijn er geen stekkertjes om aan te sluiten of kabels om in te pluggen.

Dat is het grootste pluspunt van de Go: het gebruiksgemak. Daarnaast zit hij relatief comfortabel, werkt de controller fijn en heeft hij opvallend goede luidsprekers. Ook het hele softwareplatform zit goed in elkaar en het aanbod is behoorlijk groot. Had de Go ook nog een stap gezet wat beeldkwaliteit betreft, dan hadden we helemaal niets te klagen gehad. Helaas gaan de ontwikkelingen op dit vlak niet hard en is er weinig verschil met wat we twee jaar terug zagen. Wie indrukwekkende graphics wil, moet echt uitwijken naar een Rift, Vive of Mixed Reality-headset, maar wie zijn eerste stapjes in de vr-wereld wil zetten of wellicht aan de slag wil met softwareontwikkeling voor vr, heeft aan de Oculus Go een prima keus.
Teardown
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ecnh4hYXPtR3TZHWq1Kn7d6nUwU=/656x/filters:strip_icc()/i/2001959825.jpeg?f=imagenormal

Tweakers review

Specs en vergelijking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aWY1v7brRprdfLYqXBFRUBvr/full.png

Screenmirror/cast
Download:
- git: https://github.com/Genymobile/scrcpy
- adb; https://securecdn.oculus....=OC%7C1196467420370658%7C

Stapjes
- installeer de ini van adb
- activeer developmode op je account en oculus (via app > settings > device)
- sluit oculus aan met usb
- accepteer de usb verbinding 'in' oculus
- run adb shell ip route (zien dat er connectie is)
- run scrcpy via command

working *O*

Links
Officiele Site
Game Store/Library
Verkooppunt(en)
/r/OculusGo
#OculusGo

bron; reviews: Oculus Go - Mobiele vr zonder gedoe

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 20-09-2018 15:24 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
De OculusGO nu even in het gebruik. Positief verrast over het gemak en eenvoud waarmee dit werkt. Hiervoor hololens, vive, rift en devkit oculus ervaren. Merk wel dat techniek duidelijk vooruit gegaan is afgelopen jaren. Vanwege de gunstige prijs en eenvoud een aangeschaft voor gaming. Hoe is jouw ervaring?

[ Voor 81% gewijzigd door himlims_ op 20-09-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57
Ik heb ook een Go aangeschaft alleen heb ik wat vreemde problemen met de library, hij geeft vaak geen enkele video weer die op het device staan of maar een gedeelte.

Iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@Danielson sommige video (bijv. 360) dient bestandsnaam _360.ext te zijn, is dat niet. zal die video bestand(en) niet tonen. bijvoorbeeld: trailer_360.mp4

360-graden-video's
Een 360-graden-video bekijken via Oculus Video op je Rift:

- Zoek naar de 360-graden-video die je wilt bekijken.
- Voeg '_360' toe aan het einde van de bestandsnaam (zoals 'test_360.mp4').
- Verplaats de video naar de Windows-map Video's op je computer.
- Open de Oculus-app op je computer, open Oculus Video en zet je headset op.
- Selecteer Mijn video's en selecteer vervolgens de video die je hebt toegevoegd.

Panoramavideo's

Een 3D-panoramavideo bekijken via Oculus Video op je Rift:

- Zoek naar de 3D-panoramavideo die je wilt bekijken.
- Voeg een van de volgende ondersteunde typen voor stereoscopische video's toe aan het einde van de bestandsnaam:
- Bovenkant-onderkant Onderkant-bovenkant Links-rechts Rechts-links
[videonaam]_360_TB.[bestandstype] [videonaam]_360_BT.[bestandstype] [videonaam]_360_LR.[bestandstype] [videonaam]_360_RL.[bestandstype]
- Verplaats de video naar de Windows-map Video's op je computer.
- Zet je headset op en open Oculus Video.
- Selecteer Mijn video's en selecteer vervolgens de video die je hebt toegevoegd.

Opmerking:
we raden de volgende specificaties aan voor 3D-panoramavideo's:

Resolutie:

3840 x 1920 bij 30 fps
2048 x 2048 bij 60 fps

Bitsnelheid:

20 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Waar je echter bij de Gear VR nog een dure Samsung-telefoon moet kopen, en deze elke keer in het apparaat moet klikken, heb je bij de Go voor 219 euro alles wat je nodig hebt en zijn er geen stekkertjes om aan te sluiten of kabels om in te pluggen.
Dus je hebt ook geen PC nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Klopt, de Go, en binnenkort de Quest, zijn geheel standalone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Filmpje gekeken. Grappig ding wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bram1984 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:09:
[...]
Dus je hebt ook geen PC nodig?
in principe niet echter gebruik pc wel;
- voor overzetten files
- voor 2e scherm (zodat iemand anders kan zien, wat jij ziet)

maar voor VR beleving, games/video etc. is PC niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoewel dit een oud topic is, is deze mededeling wel belangrijk voor mogelijke gebruikers:

Meta heeft enkele weken geleden in stilte een verificatie uitgeschakeld, waardoor Oculus Go en GearVR gebruikers hun gekochte apps niet meer kunnen opstarten, ondanks dat het op een stand alone device gedraaid zou moeten kunnen worden.

Enkele gratis apps werken nog wel, omdat die geen verificatie met Meta uitvoeren.

Met andere woorden: het apparaat is gebricked op afstand. ;w

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sudden
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-04 10:50
Hallo Tweakers,

Nu ben ik in het bezit van de oculus go, een aantal jaren plezier gehad met deze vr bril. 2 jaar geleden een meta quest 2 gekocht en deze is iets beter qua bril.
Vorige week maar eens de oculus go weer uit de doos gehaald en uitgeprobeerd, helaas werkt niet alles meer na fabrieksinstelling.
Ik heb van alles geprobeerd om deze bril weer aan het draaien te krijgen, maar helaas,
met meta quest, side quest en migraine niks kunnen bereiken, het probleem zit hem volgens mij in dat als ik een app wil instaleren dan lijkt het net of de go het oppakt maar naar een aantal seconden stopt hij ermee.
Via wifi 5ghz of bekabeld achter de Pc, Tablet of Mobiel allemaal het zelfde.

Is er een of andere oculus go fanaat hier die het wel voor elkaar kan krijgen??

Hoor graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

sudden schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:15:
Hallo Tweakers,

Nu ben ik in het bezit van de oculus go, een aantal jaren plezier gehad met deze vr bril. 2 jaar geleden een meta quest 2 gekocht en deze is iets beter qua bril.
Vorige week maar eens de oculus go weer uit de doos gehaald en uitgeprobeerd, helaas werkt niet alles meer na fabrieksinstelling.
Ik heb van alles geprobeerd om deze bril weer aan het draaien te krijgen, maar helaas,
met meta quest, side quest en migraine niks kunnen bereiken, het probleem zit hem volgens mij in dat als ik een app wil instaleren dan lijkt het net of de go het oppakt maar naar een aantal seconden stopt hij ermee.

Hoor graag!
Heb je het bericht boven jouw reactie al gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

sudden schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:15:
Hallo Tweakers,

Hoor graag!
Nee helaas, om het apparaat stand alone te kunnen blijven gebruiken, moest je de laatste firmware update installeren zo’n 2 jaar geleden.. als je dat niet hebt gedaan (omdat je device bijvoorbeeld in de kast stof aan het verzameen was), kun je er nu niks meer mee. Resetten heeft ook geen zin, omdat je een oudere firmware hebt die niet meer geverifieerd kan worden.

Daarnaast speelt nog het eerder door mij genoemde fenomeen, welke wel deels is opgelost door Meta, maar waarbij inmiddels toch andere dingen weer ‘glitchen’ of opvallend slecht werken..

Ze willen je gewoon naar een nieuw apparaat.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sudden
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-04 10:50
Dank voor de snelle reactie!

Als ik nu weet welke APK ik nodig heb daarvoor en eventueel een backup van derden kan krijgen van verschillende aps(APK) dan denk ik dat het moet gaan lukken.
Het zal me veel tijd kosten maar ik wil en zal mijn doel bereiken 🙃
Pagina: 1