Toon posts:

Foutmelding 0x887a0006 - dxgi_error_device_hung

Pagina: 1
Acties:

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-08-2022
Beste medetweakers.

Ik heb sinds gister een zeer vervelend probleem.

Gister heb ik al mijn hardware in de Lian Li O11 Dynamic gebouwd (Inclusief custom loop) Toen alles weer in de nieuwe case zat begon het probleem al. PC starte op en ging ook weer uit. Fans draaide even en stopte er daarna mee. Na een aantal keren opstarten start de pc ineens wel. Opgelost zou je zeggen niet dus.

Bij Tomb raider krijg ik deze vervelende melding

0x887a0006 - dxgi_error_device_hung

Dirt 3 loopt gewoon vast zonder een melding te geven.

Zelfs 3DMark kan zijn test niet eens afmaken. Die annuleert zichzelf

Wat ik al gedaan heb.

Nieuwste Driver geïnstalleerd.
Google gezocht en niet iets kunnen vinden wat mij zou kunnen helpen.
3DMark gedownload en getest ( Zoals aangegeven annuleert die zichzelf )

Ik zou bijna denken dat er hardwarematig iets aan de hand is. Ik heb helaas niks om te testen met andere hardware of pc.

Graag verneem ik jullie bevindingen en of advies.

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 15:55
GPU connector of PCIe slot beschadigd?
Power cables niet goed bevestigd?
Iets in de BIOS wat verkeerd staat of is gereset?

In het ergste geval is je GPU naar de haaien.

• marcelmaria
ffha schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:32:
GPU connector of PCIe slot beschadigd?
Power cables niet goed bevestigd?
Iets in de BIOS wat verkeerd staat of is gereset?

In het ergste geval is je GPU naar de haaien.
Kabels zitten goed. Bij het niet opstarten de eerste x kabels wel 10x nagelopen.
Pci slot lijkt me heel is geen gekke dingen te zien en heeft ook altijd gewerkt.

Kaart defect zou mogelijk zijn. Hopelijk niet.

• marcelmaria
Heb even foto's kunnen maken. Dit gebeurd er bij fifa 18

• bonux1987
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 16:19
Heb exact dezelfde foutmelding gehad gisteren, op Battlefield 1 en Fifa 18 / 19 demo.
Heb ook gezocht achter laatste nieuwe drivers, maar had deze al.

Gistere wel alles van Live Update laten lopen en die heeft wel het een en het ander liggen binnenhalen van randsoftware...

Wat ik wel gebruik is de MSI app ( MSI R9 270X 4GB) en als ik deze ipv gaming mode op OC mode zet is het probleem precies wel weggebleven... Paar wekeken geleden nieuwe pc in mekaar gestoken en tot gistere nooit deze melding gehad...

[Voor 27% gewijzigd door bonux1987 op 20-09-2018 14:56]

• marcelmaria
bonux1987 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:55:
Heb exact dezelfde foutmelding gehad gisteren, op Battlefield 1 en Fifa 18 / 19 demo.
Heb ook gezocht achter laatste nieuwe drivers, maar had deze al.

Gistere wel alles van Live Update laten lopen en die heeft wel het een en het ander liggen binnenhalen van randsoftware...

Wat ik wel gebruik is de MSI app ( MSI R9 270X 4GB) en als ik deze ipv gaming mode op OC mode zet is het probleem precies wel weggebleven... Paar wekeken geleden nieuwe pc in mekaar gestoken en tot gistere nooit deze melding gehad...
Lopen de spellen bij jou ook vast ? En de Artfacts heb jij ook gehad ?
Aangezien ik al een rma aanvraag gedaan heb bij azerty, Mis kan ik dan nog even wachten met opsturen.

• bonux1987
marcelmaria schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:58:
[...]

Lopen de spellen bij jou ook vast ? En de Artfacts heb jij ook gehad ?
Aangezien ik al een rma aanvraag gedaan heb bij azerty, Mis kan ik dan nog even wachten met opsturen.
Ja gistere een paar keer voorgehad... Melding die jij hebt komt voor 3/4 overeen met mijn meldingen die ik gehad heb. Als ik vanavond of morgen het (lets hope not) voor heb neem ik ook een screenshot.

Wat zijn artfacts juist ?

Ga denk ik ook al die rommel vna MSI er eens afkegelen...

• marcelmaria
bonux1987 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:01:
[...]

Ja gistere een paar keer voorgehad... Melding die jij hebt komt voor 3/4 overeen met mijn meldingen die ik gehad heb. Als ik vanavond of morgen het (lets hope not) voor heb neem ik ook een screenshot.

Wat zijn artfacts juist ?

Ga denk ik ook al die rommel vna MSI er eens afkegelen...
die blokken die je ziet bij foto 2

• bonux1987
marcelmaria schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:02:
[...]

die blokken die je ziet bij foto 2
Nee die niet gehad....

• marcelmaria
Die kreeg ik helaas wel. Denk dat mijn kaart wel echt stuk is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee