Lage performance IIS

Pagina: 1
Acties:

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05
We hebben hier een IIS4 server staan waarop een aantal zeer zware asp scripts draaien, maar de performance van IIS is zeer laag.

IIS blijft maximaal 30 a 40 procent CPU gebruiken terwijl de overige procenten de server staat te idle-en en is natuurlijk niet vooruit te branden... :?

Iemand een idee/oplossing voor dit probleem? (NT/IIS opnieuw installeren is ook geen optie want dat heb ik inmiddels al geprobeerd...)

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47

The-Force

Mashup MasterKing

[OEPS, INEENS 2x]

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47

The-Force

Mashup MasterKing

Wat zijn de specs van die machine? Misschien zit daar een bottleneck in ofzo.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08

Yucon

*broem*

Je zult de priority van het proces al op 'high' gezet hebben?

• Banpei
Ehm, is een PIII-450 met 256MB, dus zou niet echt een bottleneck mogen zijn lijkt mij...

• Banpei
Ik heb ook geprobeerd de priority op High of Real-Time te zetten, maar dat wordt of geweigerd (vanwege een Child-process) of ik zou het iedere keer moeten doen als IIS opnieuw opgestart wordt... (niet echt om vrolijk van te worden... |:( )

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Moved van P&W naar HWS

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
M$ SUX !!!

neem gewoon een FATSOENLIJKE webserver :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 19 juli 2001 17:18 schreef Cutebritney het volgende:
M$ SUX !!!

neem gewoon een FATSOENLIJKE webserver :)
Lekker constructief :)
Ik ga je geen ongelijk geven, maar Banpei heeft daar natuurlijk niks aan.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 16:49 schreef Banpei het volgende:
We hebben hier een IIS4 server staan waarop een aantal zeer zware asp scripts draaien, maar de performance van IIS is zeer laag.
Wat doen die asp scripts? Veel hardeschijf bewerkingen? Mischien zit daar de bottleneck. Zit het geheugen vol? Of is er eigenlijk (veel) meer geheugen nodig dan die 256mb?

Dus, graag nog meer specs zoals:

- wat voor disks, hoeveel
- geheugen gebruik normalitair
- swapfile gebruik?
- hoeveel websites
- mischien wordt er gebruik gemaakt van comobjcten?
- staat er een database server op, of msaccess databases?
- noem maar op etc
- kijk gewoon eens naar de taskmanager etc wat er met die machine gebeurd wanneer er een bepaald asp script wordt gestart e.d.

Om een vergelijk te gegeven, ik beheer zelf een dual xeon 500/512mb 3x18gb raid5, hierop staan over de 200websites met asp, de ene is een dikke site en de andere weer wat kleiner. Verder draait er nog dns/pop3/smtp/etc op voor 400+ domeinen.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Basszje

Reisvaap!]

* Basszje spreekt even voor banpei, ben nl met hetzelfde bezig ( op dezelfde machine ) .

Uhm nee, da's juist het rare, vrij zware scripts, veel database gebruik, weinig HD gebruik ( alleen dbase dus ) .
Memory gebruikt ie maar iets van 50-60 mb van. Swapfile heeft ie nog ruimte zat voor.

*edit* hardware is dus niet de issue *

Alles is normaal. Het lijkt er meer op dat ie de scripts gewoon que'ed en dat langzaam uit laat timen ofzo :? , zonder veel processor tijd te gebruiken.

Het lijkt er dus op dat ie gewoon het systeem niet helemaal wil gebruiken op een of andere vreemde manier ( hij zou het makkelijk aan moeten kunnen ) .

Suggesties daarvoor ? :)

edit:
bijna beschamend om te zeggen, maar het is maar 1 applicatie ( backoffice )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1