Vraag

• RFlintstone
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-02 21:26
Hi Tweakers community,

Ik ben in December van plan een computer van ongeveer 1000 euro (misschien 100/200 euro meer) te kopen. Omdat ik zelf ga streamen met deze PC wil ik wel graag een computer met aardig wat RAM, een goede GPU en CPU.

Nou zou ik wellicht over willen clocken (maar is niet iets wat ik super graag zou doen, alleen voor eventuele betere performance). Daarnaast lijkt het mij ook fijn om in de toekomst de mogelijkheid VR (vive (pro)) te kunnen gebruiken (en eventueel ook te kunnen streamen op twitch).

Ik heb niet een 'duidelijk' voorkeur voor een merk maar nou heb ik wel gehoord dat AMD heel goed schijnt te zijn. Daarom heb ik in het verleden gevraagd aan iemand voor specificaties van mijn eventuele computer.

Specificaties:
-Storage: Seagate Barracuda, 1TB (HDD)
-Motherboard: Asus Prime A320M-K
-Power Supply: Corsair CX550M
-CPU: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
-Memmory/RAM: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVRB
-GPU: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

Kan ik een betere computer hebben voor 1000/1100 euro?

Mvg,
Ruben Flinterman

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:32
Dat kan veel beter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B450-A PRO€ 90,50€ 90,50
1Palit GeForce GTX 1070 Dual 8GB€ 409,-€ 409,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 47,-€ 47,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 133,55€ 133,55
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,50

• RFlintstone
Uszka schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:17:
Dat kan veel beter
#~Product~Prijs~Subtotaal~
1~AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed~€ 164,-~€ 164,-~
1~MSI B450-A PRO~€ 90,50~€ 90,50~
1~Palit GeForce GTX 1070 Dual 8GB~€ 409,-~€ 409,-~
1~Fractal Design Focus G Zwart~€ 47,-~€ 47,-~
1~G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB~€ 133,55~€ 133,55~
1~BitFenix Formula Gold 450W~€ 62,50~€ 62,50~
1~Crucial MX500 m.2 500GB~€ 86,95~€ 86,95~
Bekijk collectie
Importeer producten~
Totaal~€ 993,50~
Mag ik vragen hoe goed deze computer is (bijvoorbeeld, wat kan deze computer heel goed)

-Ruben

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 10:24

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als je pas in december wilt gaan kopen zou ik pas eind november lijstje gaan maken.

Er zijn net nieuwe videokaarten uit, de RTX2070 komt nog, en hoewel dat zich in theorie allemaal boven jouw budget range afspeelt gaat dat wel invloed hebben op prijzen/beschikbaarheid van lagere modellen. Zelfde geldt voor CPUs, tussen nu en december komt Intel waarschijnlijk met nieuwe chips

Ik raad je aan om tegen de tijd dat je echt wilt gaan kopen een nieuw topic te starten, en dan netjes de vragenlijst in het template in te vullen, componenten kiezen of gebruik in plaats van "dit budget mag op" is vaak effectiever.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Prima build van @ uszka .

@RFlintstone deze build heeft een betere videokaart, nieuwere AMD processor , betere kwaliteit voedinge neen handige insteek SSD.
vectormatic schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:22:
Als je pas in december wilt gaan kopen zou ik pas eind november lijstje gaan maken.

Er zijn net nieuwe videokaarten uit, de RTX2070 komt nog, en hoewel dat zich in theorie allemaal boven jouw budget range afspeelt gaat dat wel invloed hebben op prijzen/beschikbaarheid van lagere modellen. Zelfde geldt voor CPUs, tussen nu en december komt Intel waarschijnlijk met nieuwe chips

Ik raad je aan om tegen de tijd dat je echt wilt gaan kopen een nieuw topic te starten, en dan netjes de vragenlijst in het template in te vullen, componenten kiezen of gebruik in plaats van "dit budget mag op" is vaak effectiever.
AMD heeft sowieso al nieuwe versies aangekondigd. en een RX2070 wordt echt niet goedkoper dan een 1070. dat zie je al bij de prijzen van 2080

[Voor 73% gewijzigd door Hackus op 19-09-2018 22:26]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RFlintstone
Hackus schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:23:
Prima build van @ uszka .

@RFlintstone deze build heeft een betere videokaart, nieuwere AMD processor , betere kwaliteit voedinge neen handige insteek SSD.
Ok, dus ik kan niet extra SSDs zomaar toevoegen of bedoel je dat niet?

-Ruben

• RFlintstone
vectormatic schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:22:

Dankjewel voor je tip! Ik zal zeker proberen om rond die tijd nog een topic te starten gerelateerd aan die van deze.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RFlintstone schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:25:
[...]

-Ruben
zeker wel maar lees jezelf eens in over de build van uszka, dat scheelt weer heen en weer vragen en discussie. en je leert er zelf ook nog van. laat je niet zomaar een build aanpraten van april 2017.

[Voor 30% gewijzigd door Hackus op 19-09-2018 22:31]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:27
@RFlintstone Je hebt gehoord dat AMD heel goed schijnt te zijn. Voor cpu's klopt dat zeker. Echter Intel levert ook hele goede cpu's...
Je wilt streamen. Dat geeft extra werk tijdens het gamen en je hebt dan baat bij meer cores in je cpu. Daar is een AMD cpu de laatste tijd een stuk beter in dan Intel. Je krijgt ongeveer twee keer zoveel cores (en/of threads) per euro bij AMD Ryzen.

Overclocken klinkt cool, maar doet tegenwoordig niet zo veel meer. Zeker met jouw budget zou ik daar niet op richten.

• RFlintstone
Wacht, dus dit kan juist wel? Dat zou dan uiteraard handig zijn voor mijn Windows (10) installatie (voor een snelle boot). De rest zal dan hoogst waarschijk HDD worden maar dan heb ik wel 1TB ^^

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:32
RFlintstone schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:20:
Mag ik vragen hoe goed deze computer is (bijvoorbeeld, wat kan deze computer heel goed)
Gamen en streamen. BF1 bijvoorbeeld doet 30% meer fps op een GTX 1070 dan op een RX 580.
RFlintstone schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:25:
[...]

Dat kan zeker wel. je kunt nog minimaal 4 ssd's toevoegen.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 10:24

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Hackus

Klopt, een 2070 gaat niet binnen budget vallen, maar met een beetje pech is de voorraad 1070s tegen die tijd wel opgedroogd, of is er een 2060. Nu een lijstje maken met een 1070 er op lijkt me dus nogal onzeker.

Ik zie dan ook niet echt het nut van dit topic in, met de ontwikkelingen rond de RTX kaarten en nieuw intel chips om de hoek is een lijstje maken voor over 3 maanden gewoon zinloos

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Playa del C. schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:28:
@RFlintstone Je hebt gehoord dat AMD heel goed schijnt te zijn. Voor cpu's klopt dat zeker. Echter Intel levert ook hele goede cpu's...
Je wilt streamen. Dat geeft extra werk tijdens het gamen en je hebt dan baat bij meer cores in je cpu. Daar is een AMD cpu de laatste tijd een stuk beter in dan Intel. Je krijgt ongeveer twee keer zoveel cores (en/of threads) per euro bij AMD Ryzen.

Overclocken klinkt cool, maar doet tegenwoordig niet zo veel meer. Zeker met jouw budget zou ik daar niet op richten.
Dat laatste is onzin.

Als je een X versie neemt doet hij dat zelf en dat maakt wel degelijk uit. Helemaal omdat AMD singlecore niet heel sterk is, scheelt het nogal

• RFlintstone
Uszka schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:29:
[...]

Gamen en streamen. BF1 bijvoorbeeld doet 30% meer fps op een GTX 1070 dan op een RX 580.

[...]

Dat kan zeker wel. je kunt nog minimaal 4 ssd's toevoegen.
Wow~! Dat is ideal voor mijn doeleinden. Om op de FPS terug te komen, dan kan ik toch een spel op iets lageren resolutie zetten? Dan is dat midder zwaard voor de GPU.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee