Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Build] BBG Compact mgs - 9-2018 - vraag over afm. voeding

Pagina: 1
Acties:

• chriscjw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-11-2019
Mijn vraag:
Dag allen,

Ik ben op dit moment mijn nieuwe pc aan het assembleren. Betreft het mainstreamgamesysteem van september 2018. Echter ik zie dat de PSU wel erg klein is, en de case een ATX formfactor hanteert.
Volgens mij staat er nergens in de BBG iets beschreven over een bracket. Of ik lees er straal overheen (?)
Ik zie wel dat de hart op hart afstand van de schroefgaten aan de onderzijde de juiste afstand hebben voor de voeding. Met 2 bouten zit deze ook goed vast maar dan moet de fan wel naar boven gericht worden want door de uitstulping in de case ligt het ventilatorgat behoorlijk dicht. Fan naar boven is een optie maar dan wordt het wel een stofhapper. Overduk creeren in de case is een optie maar dat ga ik niet redden met 2x 80mm fans want de case is best wel gatenkaas. Leuk dat filter aan de voorzijde t.b.v. de 120 mm fan maar overdruk in de case is echt wel een must. Of een bracket.

Ik ben even benieuwd naar jullie achterliggende gedachte en of advies.

(Mooie build hoor, ik had zo graag de stickertjes willen plakken maar hij is nog niet af, is inmiddels alweer tien jaar geleden mn laatste build.)

Alvast tips voor een ander die deze bbg wil bouwen. Eerst geheugen monteren, dan je processorkoeling. Dan je m2 drive. Dan je graka, dan je psu.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Hardware is BBG september 2018, mainstreamgamesysteem

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gevonden dat er brackets beschikbaar zijn. Voeding is teven nu ondersteboven gemonteerd met de fan naar de bovenzijde maar dat is niet zoals ik denk dat het moet zijn.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

hier heb je het over toch ?
daar zit een SFX voeding in vanwege iets kleinere afmeting en korte kabels

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:42
In de Elite 110 hoort de voeding met de fan naar boven zodat lucht voor de koeling van boven aangezogen wordt, als de fan al gaat draaien. In de fanless mode kan de warmte makkelijker weg naar boven, warme lucht stijgt immers en kan weg door het rooster bovenin de behuizing.

Dat je een bracket nodig hebt om de voeding in de behuizing gemonteerd te krijgen had er idd wel even bij vermeld mogen worden. De pricewatch: Corsair SF450 (2018) bijvoorbeeld, krijgt zo'n bracket standaard mee maar de eerdere SF450 dus niet.

• chriscjw
Uszka schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:48:
In de Elite 110 hoort de voeding met de fan naar boven zodat lucht voor de koeling van boven aangezogen wordt, als de fan al gaat draaien. In de fanless mode kan de warmte makkelijker weg naar boven, warme lucht stijgt immers en kan weg door het rooster bovenin de behuizing.

Dat je een bracket nodig hebt om de voeding in de behuizing gemonteerd te krijgen had er idd wel even bij vermeld mogen worden. De pricewatch: Corsair SF450 (2018) bijvoorbeeld, krijgt zo'n bracket standaard mee maar de eerdere SF450 dus niet.
Dank je!

Ik begrijp je beredenering maar: de afstand van bovenzijde voeding tot bovenzijde case is 5,5 cm... De lucht die die aantrekt wordt denk ik aardig vermengd met de warme lucht uit de case.

Je hebt niet perse een bracket nodig. Je kunt hem monteren. Maar goed dan staat deze in silent mode, dan nog blaast de standaard 120mm fan maximaal. Dan beter een standaard ATX voeding met grotere fan/luchtverplaatsing.

Maakt niet uit. Ik bestel een bracket. Wel jammer aangezien verzendkosten net zo veel zullen zijn als de bracket... Jammer.. Mijn advies is gewoon een ATX formfactor voeding erin. Het is een Game PC. Ik vind die silent mode helemaal niet intressant eigenlijk.

Wat ik ook zou kunnen doen is de voeding direct tegen de bovenzijde van de case onder het rooster monteren. Dan kan er een 80mm fan op de plek waar de voeding zou moeten zitten. Zou je eventueel ook een grotere proc koeler kunnen plaatsen. En twee 80mmers in de zijkant... Of een 120mm fan onder het rooster aan de bovenzijde. Ik wil overdruk hebben in die kast.. Zal eens kijken.

• Uszka
chriscjw schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:18:
De lucht die die aantrekt wordt denk ik aardig vermengd met de warme lucht uit de case.
Klopt, maar dan nog veel minder warm dan dat het net boven de cpu vandaan gehaald wordt.
Ik vind die silent mode helemaal niet intressant eigenlijk.
Ik ook niet. Liever zoals be quiet! het doet. Een heel laag toerental van de fan bij lage loads en fans van goede kwaliteit.
Wat ik ook zou kunnen doen is de voeding direct tegen de bovenzijde van de case onder het rooster monteren. Dan kan er een 80mm fan op de plek waar de voeding zou moeten zitten. Zou je eventueel ook een grotere proc koeler kunnen plaatsen. En twee 80mmers in de zijkant... Of een 120mm fan onder het rooster aan de bovenzijde. Ik wil overdruk hebben in die kast.. Zal eens kijken.
Hoe meer fans hoe meer geluid. Succes!

• chriscjw
Klopt inderdaad wat geluid en fans betreft. Ik zoek een bracket maar die voor de corsair is behoorlijk prijzig! Op hun site 14 dollar, hier in nl 30 euro...

In de bbg staat ook dat er verschillende maten m2 ssds gemonteerd kunnen worden. Dat klopt niet.

• Uszka

• chriscjw
Top dank je Uszka!

• chriscjw
Wil even melden dat een sfx voeding idd de betere optie is ivm het kabelwerk. De 24 pins aansluiting zit precies voor de 120 mm fan aan de voorzijde. Dit blokt de luchtstroom aardig. Maar het is goed weg te werken. De pc is erg stil. En er is sprake van overdruk maar met name aan een zijde. Ik zet wel nog een 80mm fan boven de graka. En nog even een bracket bestellen. Zoals Uszka al schreef: Bestel de 2018 versie van de voeding. Toffe build. Ben er erg blij mee! En wat is dat ding licht en handzaam. Dat was vroeger wel anders 😄 Tweakers bedankt !
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True