Toon posts:

Ervaringen met Autopark Brabant in Oss.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• requiem1991
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste Tweakers,

Zoals de titel zegt ben ik opzoek naar ervaringen met deze autodealer.

Mijn vader (ondertussen redelijk op leeftijd en ontzettend goedgelovig) wilt bij deze autodealer een auto kopen en nu zag ik na een aantal seconde op google te kijken al een ontzettende berg aan slechte recensies en verhalen waar de alarmbellen van gaan rinkelen.

De meeste klachten gaan over afspraken niet nakomen en over het plegen van slecht onderhoud.

Nu is mijn vader erg koppig en wilt hij die specifieke auto, uit dat specifieke jaar in die specifieke kleur.

Ook heeft hij al de papieren meegekregen van de tenaamstelling van deze specifieke auto bij deze auto dealer (is dit normaal?)

Wat zijn jullie ervaringen?

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23
Mag ik vragen om wat voor auto het gaat?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Als iemand de papieren al mee geeft, dan ga ik er vanuit dat autopark dus al denkt dat er een deal is.

Immers papieren zijn nodig voor de meldcode voor de verzekering.
Dus is er getekend?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:38
Dit is geen dealer, maar een koekblik handelaar. Wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar meestal niet het beste volk in de autowereld.

Maar als de tenaamstelling al is gedaan, dan is de auto toch van je vader nu?
Overigens... Waarom maak jij je zorgen als je vader precies die wagen wil? Misschien heeft hij het er voor over als er flink onderhoud aan komt.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij twijfel niet inhalen. Het klinkt alsof je nog beter een auto kunt kopen bij Jet Cars :X

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:53
Als ie echt zo koppig is dan maar zelf achter laten komen... Niet leuk om te zien maar op dit moment ben jij de enige die zich er zorgen om maakt... Succes!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Er zijn meer dealers en garages. Kan je met je vader niet die auto in die uitvoering in die kleur niet ergens anders vinden?

OFFLINE enkele berichten geedit

• requiem1991
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:59:
Als iemand de papieren al mee geeft, dan ga ik er vanuit dat autopark dus al denkt dat er een deal is.

Dus is er getekend?
Nee hij heeft de papieren meegekregen van de tenaamstelling van de vorige eigenaar op die van hun zaak.
TheBrut3 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:11:
Dit is geen dealer, maar een koekblik handelaar. Wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar meestal niet het beste volk in de autowereld.

Maar als de tenaamstelling al is gedaan, dan is de auto toch van je vader nu?
Overigens... Waarom maak jij je zorgen als je vader precies die wagen wil? Misschien heeft hij het er voor over als er flink onderhoud aan komt.
Zie bovenstaande reactie voor correctie, excuses.

[Voor 38% gewijzigd door requiem1991 op 19-09-2018 21:01]

• Niet online
En waarom heeft hij die mee gekregen..
Even los van de privé data.

Ik kan alleen maar meldcode en chassis nummer bedenken.
Anders is er geen nut. Oude papieren dienden trouwens of bij de oude eigenaar te blijven. Of vernietigd te worden...

RDW is nooit zo blij als ze de oude papieren nog tegen komen tijdens een controle van een garagebedrijf met bedrijfsvoorraad

• requiem1991
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:00:
En waarom heeft hij die mee gekregen..
Even los van de privé data.

Ik kan alleen maar meldcode en chassis nummer bedenken.
Anders is er geen nut. Oude papieren dienden trouwens of bij de oude eigenaar te blijven. Of vernietigd te worden...

RDW is nooit zo blij als ze de oude papieren nog tegen komen tijdens een controle van een garagebedrijf met bedrijfsvoorraad
Geen idee! Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt o.i.d. vandaar de vraag.

Op het papier stond ook iets van Verslag opname in bedrijfsvoorraad van het RDW.

[Voor 6% gewijzigd door requiem1991 op 19-09-2018 21:03]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ziet er echt uit als een jet cars 2.0 o.i.d., alleen maar goedkope barrels :p reviews zijn ook niet echt positief.
Er zijn genoeg auto's te koop, waaron specifiek die en waarom daar? Gezien het aanbod van de auto's daar, kan het nooit om iets heel bijzonders gaan (no offence verder :p). Bij twijfel dus niet doen

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Eerlijk gezegd kan ik weinig autodealers aanraden die in die regio van Oss zitten. Alleen als je een oud barrel zoekt met een onbekende historie moet je daarheen gaan. Anders gewoon naar wat bekendere dealer of eentje met betere recensies.

De dealers daar zijn namelijk vooral opkopers, die vooral van elkaar opkopen. Allemaal wat louche praktijken. Eerlijk gezegd heb ik bij zo'n toko wel mijn eerste auto gekocht. Best aardig, maar had nooit door de APK mogen komen. In de jaren daarna heb ik er 4 keer de aanschafwaarde aan verbouwd.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mrjraider schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:44:
Er zijn meer dealers en garages. Kan je met je vader niet die auto in die uitvoering in die kleur niet ergens anders vinden?
Als hij zijn vader al zover krijgt gaat de topicstarter veel shit in zijn nek krijgen moest die auto ooit eens iets stuk hebben.

"Zie je wel! Ik had nooit mogen luisteren! Ik had die andere moeten kopen!"

De Nederbelg !

• requiem1991
Jellabie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:19:
[...]

Als hij zijn vader al zover krijgt gaat de topicstarter veel shit in zijn nek krijgen moest die auto ooit eens iets stuk hebben.

"Zie je wel! Ik had nooit mogen luisteren! Ik had die andere moeten kopen!"
Dit kan hij dan helaas zeggen over elke auto die kapot gaat haha. Maar inderdaad helaas wel waar.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14
We helpen je met alle plezier, maar aan de hand van die 21 recensies op Google kun je toch al een beeld/mening vormen? Het is mij een beetje onduidelijk wat het doel van dit topic is, want veel ervaringen zul je hier vast niet gaan horen.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• requiem1991
Cheesy schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:31:
We helpen je met alle plezier, maar aan de hand van die 21 recensies op Google kun je toch al een beeld/mening vormen? Het is mij een beetje onduidelijk wat het doel van dit topic is, want veel ervaringen zul je hier vast niet gaan horen.
De vraag was ervaringen, indien die hier niet aanwezig zijn kan het topic uiteraard gesloten worden.

• Roenie
  • Niet online
requiem1991 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:05:
[...]De vraag was ervaringen, indien die hier niet aanwezig zijn kan het topic uiteraard gesloten worden.
Die ervaringen heb je toch al online gevonden? Daarbij maak ik op uit je woorden dat je nekharen overeind staan. Je vertrouwd het niet. Dat lijkt mij reden genoeg om verder te kijken. Er staan heel veel auto's te koop in Nederland.

Pas geleden een vriendin geholpen met het kopen van een auto. Zij wilde een specifieke uitvoering en die waren er niet veel te koop. Slechts een paar in heel Nederland. Alleen toen ik dat een tijdje in de gaten hield bleek dat er wel iedere week minimaal een nieuwe bij kwam en ook weer een verkocht werd. Dus dan is het even een kwestie van een paar weken Gaspedaal in de gaten houden. Wat ik bedoel te zeggen is dat zelfs een auto die je niet vaak ziet regelmatig aangeboden wordt.

Alles 'riekt' naar een type 'Jet Cars' garage. Ik zou je vader met klem adviseren daar niet te kopen. Als hij dat wel doet: trek je handen ervan af. Hij hoeft dan ook niet bij je te komen om uit te huilen neem ik aan. Of levert dat weer een topic op hier? ;)

Edit: om welke auto gaat het?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Totaal offtopic, maar over jet cars gesproken, die hadden 8j geleden mijn prelude online gekocht en kwamen hem ophalen. Tot ze ineens 50% minder wilden betalen. Heb ze vriendelijk bedankt en ben weg gegaan, kon hij 150km terug rijden met zijn trailer zonder mijn prelude. Was hij niet zo gelukkig mee :')

De Nederbelg !

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 09:32
Laat hem de reviews lezen. Wil hij nog steeds de auto daar kopen? Dan is het zijn eigen probleem en moet je er afstand van nemen.

Offtopic:
Als hij al redelijk op leeftijd is, is een OV-kaart dan misschien geen betere oplossing? Oude bestuurders op zichzelf zijn vaak al een gevaar op de weg, laat staan in een auto met talloze verborgen mankementen. Dat kan niet anders dan fout gaan. Mocht het mijn vader zijn had ik het hem simpelweg verboden..

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 22:22
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:00:

RDW raadt het zelfs aan, aangezien je een auto uit bedrijfsvoorraad niet kan exporteren zonder oud kentekenbewijs of je moet een pasje aanvragen waar een aantal dagen tussen gaat zitten.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
RedHat schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:27:
[...]

RDW raadt het zelfs aan, aangezien je een auto uit bedrijfsvoorraad niet kan exporteren zonder oud kentekenbewijs of je moet een pasje aanvragen waar een aantal dagen tussen gaat zitten.
Dit inderdaad - er is helemaal niets mis met het bewaren van het kentekenbewijs, mits het hoekje afgeknipt is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@requiem1991 Ik denk niet dat er veel leden zijn die daar gekocht hebben. Wil je tegen je pa zeggen dat er ook op Tweakers klachten zijn of wat is de bedoeling ? zoals je zegt, zijn de recensies die je online vind al niet genoeg om hem te overtuigen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• requiem1991
Hackus schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:34:
@requiem1991 Ik denk niet dat er veel leden zijn die daar gekocht hebben. Wil je tegen je pa zeggen dat er ook op Tweakers klachten zijn of wat is de bedoeling ? zoals je zegt, zijn de recensies die je online vind al niet genoeg om hem te overtuigen.
Nee, ik wil extra informatie over deze toko. De recensies zeggen inderdaad al genoeg maar extra bevestiging is in deze zin nooit erg.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

requiem1991 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:40:
[...]

Nee, ik wil extra informatie over deze toko. De recensies zeggen inderdaad al genoeg maar extra bevestiging is in deze zin nooit erg.
Ik ken het bedrijf niet, maar weet wel dat er ook bij bedrijven waar ik goede ervaringen mee heb, slechte recensies rondzwerven. Maar als het een soort Jetcars is van Brabant weet je genoeg.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 09:57
Ik woon in Oss en daar stikt het van dit soort garages, ik blijf er weg. Zo goedkoop mogelijk verkopen en bij wat voor problemen dan ook, geven ze niet thuis, of mag je weer betalen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Niet online
RedHat schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:27:
[...]

En toch was de controleur er niet happy mee.
En om de casus compleet te maken, auto reeds 6 maanden op bedrijfsvoorraad.

1 x een auto verkocht voor export. Dus op naam klant, wachten op pasje ( en nog een riem wisselen. En toen de pas er was richting export. Maar idd niet op de zelfde dag.
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:28:
[...]

Dit inderdaad - er is helemaal niets mis met het bewaren van het kentekenbewijs, mits het hoekje afgeknipt is.
En vermoedelijk was dit niet gedaan,. Ik zie namelijk het probleem ook niet als ze zichtbaar ongeldig zijn. Maar ik ga er vanuit dat dit toen niet gebeurd was

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 20-09-2018 09:56]

• RedHat
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:53:
[...]

En toch zijn de controleurs er niet happy mee.
En om de casus compleet te maken, auto reeds 6 maanden op bedrijfsvoorraad.

1 x een auto verkocht voor export. Dus op naam klant, wachten op pasje ( en nog een riem wisselen. En toen de pas er was richting export. Maar idd niet op de zelfde dag.
Ik heb elke 2 jaar controle en die dingen liggen gewoon op mijn bureau. Nog nooit één op of aanmerking over gehad van het RDW. En in de loop der jaren al heel wat controleurs versleten. Dus ik durf jouw stelling wel in twijfel te trekken.

Oude kentekenplaten zijn een heel ander verhaal daarentegen, misschien dat je dat bedoeld.

• Niet online
RedHat schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:56:
[...]

Dus ik durf jouw stelling wel in twijfel te trekken.
Dat mag. Ik deel mijn ervaring en ik ga er geen nietus wellus van maken.

Het ging over een complete set oude papieren van de vorige eigenaar.
Die vermoedelijk niet ongeldig gemaakt was.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 20-09-2018 10:03]

• RedHat
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:03:
[...]

Dat mag. Ik deel mijn ervaring en ik ga er geen nietus wellus van maken.

Het ging over een complete set oude papieren van de vorige eigenaar.
Die vermoedelijk niet ongeldig gemaakt was.
Ja je moet er een hoekje afknippen. Maar oude papieren kunnen gewoon overgedragen worden, is geen enkel probleem.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen, als je die auto wilt, maak een proefrit en laat door een onafhankelijk expert bekijken.

Gewoon uitgaan dat je geen garantie hebt, zolang de auto in orde is lijkt me dat geen probleem. Daar zal de prijs ook naar zijn lijkt me?

Eigenlijk behandelen als een particuliere verkoper. Garantie tot aan het postkantoor/tenaamstelling.

Wil je wel garantie, zoek dan verder.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:28
Vaak krijg je die papieren mee om te kijken wat je nieuwe verzekeringspremie word. Zelf ook eens gehad kreeg een kopie mee van de papieren zodat je dit evt al kon regelen.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:43
De oude naam van dit bedrijf is Autobedrijf Marc Bevers. Daar kan je ook gerust een Googletje naar doen, wat een nare verhalen.
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:59:
Nee hoor, daar heb je geen papiertje voor nodig. De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassis nummer, kan je bij elke enigszins moderne auto gewoon aflezen bij de voorruit.
alki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:32:
Vaak krijg je die papieren mee om te kijken wat je nieuwe verzekeringspremie word. Zelf ook eens gehad kreeg een kopie mee van de papieren zodat je dit evt al kon regelen.
Waarom zou je daarvoor de papieren moeten hebben? Kenteken is meer dan voldoende, of desnoods merk en model. Een groot deel van je premie is namelijk afhankelijk van jouw eigen situatie.

• requiem1991
Oke update. (Even bij pa geweest).

Pa heeft een aanbetaling gedaan, op een papier waarop staat Verkoopnota.
Onderaan het papier staat dat "Al onze auto's worden op zicht verkocht, zonder garantie & de KM stand wordt NIET gegarandeerd!"

Nu heb ik hem al een tirade gegeven waarom hij uberhaupt hiervoor een aanbetaling heeft gedaan.

De verkoper heeft namelijk 3 maanden garantie belooft en dat de kilometer stand overeenkomt met wat er daadwerkelijk vermeld staat.

Ik heb hem laten weten dat hij indien mogelijk de "Aankoop" dus moet annuleren.

Nu zijn er nergens voorwaarden te vinden hierover.

Is hij zogezegd gewoon de pineut nu?
Of gewoon even naar een onafhankelijke partij brengen en hun mening aanhoren?

[Voor 5% gewijzigd door requiem1991 op 20-09-2018 10:50]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

requiem1991 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:45:
Oke update. (Even bij pa geweest).

Pa heeft een aanbetaling gedaan, op een papier waarop staat Verkoopnota.
Onderaan het papier staat dat "Al onze auto's worden op zicht verkocht, zonder garantie & de KM stand wordt NIET gegarandeerd!"

Nu heb ik hem al een tirade gegeven waarom hij uberhaupt hiervoor een aanbetaling heeft gedaan.

De verkoper heeft namelijk 3 maanden garantie belooft en dat de kilometer stand overeenkomt met wat er daadwerkelijk vermeld staat.

Ik heb hem laten weten dat hij indien mogelijk de "Aankoop" dus moet annuleren.

Nu zijn er nergens voorwaarden te vinden hierover.

Is hij zogezegd gewoon de pineut nu?
Dat is op zicht, wat je zelf afleest in KM standen, die nooit gegarandeerd kunnen worden bij 2e hands auto's
zonder KM pas of hoe ze het in NL noemen.

Hier meer info mbt aanbetaling en ondertekenen
https://www.consuwijzer.n...oor-de-koop/aanbetalingen

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 20-09-2018 10:54]

• requiem1991
Update, Pa heeft afgezien van de verkoop (Heb het door kunnen drukken)
En we gaan gewoon verder kijken!

Topic kan gesloten worden!

• Roenie
  • Niet online
requiem1991 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:40:
[...]

Ik begrijp dat het in dit geval opgelost is, maar ik ben werkelijk benieuwd naar jouw idee hierover. Hoeveel bevestiging wil je dan hebben? Alle seinen stonden op rood en dan wil je nog iemand die zegt dat het rood is?

Bij dit soort zaken haak ik af, ook al zou het kunnen kloppen. Genoeg auto's waarmee ik een beter gevoel heb. Ik zou namelijk niet lekker rijden in die auto.

• requiem1991
Roenie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:23:
[...]
Ik begrijp dat het in dit geval opgelost is, maar ik ben werkelijk benieuwd naar jouw idee hierover. Hoeveel bevestiging wil je dan hebben? Alle seinen stonden op rood en dan wil je nog iemand die zegt dat het rood is?

Bij dit soort zaken haak ik af, ook al zou het kunnen kloppen. Genoeg auto's waarmee ik een beter gevoel heb. Ik zou namelijk niet lekker rijden in die auto.
Helemaal met je eens, Over het algemeen leg ik meer vertrouwen in de mede-tweakers dan in random Google recensies. Vandaar de vraag.

Sorry als dit negatief overgekomen is.

• Roenie
  • Niet online
requiem1991 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:24:
[...]

Helemaal met je eens, Over het algemeen leg ik meer vertrouwen in de mede-tweakers dan in random Google recensies. Vandaar de vraag.

Sorry als dit negatief overgekomen is.
Nee joh, niet negatief. Ik vroeg het mij gewoon af :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 19:52

Theo

moederbord

requiem1991 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:03:
Update, Pa heeft afgezien van de verkoop (Heb het door kunnen drukken)
En we gaan gewoon verder kijken!

Topic kan gesloten worden!
Heeft hij ook de aanbetaling terug? Of zal dat via de rechter gaan?

7400 Wp op het dak

• Niet online
Drardollan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:44:
De oude naam van dit bedrijf is Autobedrijf Marc Bevers. Daar kan je ook gerust een Googletje naar doen, wat een nare verhalen.

[...]

Nee hoor, daar heb je geen papiertje voor nodig. De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassis nummer, kan je bij elke enigszins moderne auto gewoon aflezen bij de voorruit.
Klopt dat weet ik, en jij, en de garagehouder. Maar de andere helft van nld niet. En gezien de aanbetaling lijkt dat het doel van de papieren te zijn geweest.

Maar goed, hoop dat de aanbetaling snel terug is bij je vader.
Ik zou lekker de komende dagen samen met hem gaan zoeken naar de auto van zijn dromen. Hij de eisen, jij het onderzoek deel

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 20-09-2018 12:31]

• requiem1991
Aanbetaling komt hoogstwaarschijnlijk niet terug, hier waren ze schijnbaar wel vrij vocaal over.

Maar dat maakt me opzich niet uit, gewoon liever doorzoeken naar een betere wagen!

Ook zullen we de meegegeven papieren per post naar ze terugsturen. Is namelijk een eindje rijden.

[Voor 21% gewijzigd door requiem1991 op 20-09-2018 12:50]

• Drardollan
requiem1991 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:49:
Aanbetaling komt hoogstwaarschijnlijk niet terug, hier waren ze schijnbaar wel vrij vocaal over.

Maar dat maakt me opzich niet uit, gewoon liever doorzoeken naar een betere wagen!

Ook zullen we de meegegeven papieren per post naar ze terugsturen. Is namelijk een eindje rijden.
Waarom zou je die terugsturen??

Ik zou gewoon zeggen: de aanbetaling kan naar rekening 123456, de papieren ontvangt u na ontvangst van de betaling.

• requiem1991
Drardollan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:59:
[...]

Ik zou gewoon zeggen: de aanbetaling kan naar rekening 123456, de papieren ontvangt u na ontvangst van de betaling.
Dit is opzich wel mooi ja, Valt te proberen.

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Drardollan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:59:
[...]

Leuk, alleen mag dat niet. Ik neem aan dat die aanbetaling gewoon in de overeenkomst was opgenomen, dus daar heeft die garage dan alle recht toe. Als de koop is ontbonden zullen die papieren gewoon terug moeten.

• Drardollan
Conono schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:25:
[...]

Leuk, alleen mag dat niet. Ik neem aan dat die aanbetaling gewoon in de overeenkomst was opgenomen, dus daar heeft die garage dan alle recht toe. Als de koop is ontbonden zullen die papieren gewoon terug moeten.
Als de auto niet is zoals je mag verwachten dan ontbind je de koop, en dan moet de aanbetaling toch gewoon terug betaald worden?

De papieren moeten terug, daar is geen twijfel over. Maar dat betekent niet dat je dat zomaar hoeft te doen terwijl je nog geld krijgt.

Alternatieve optie is gelijk oversteken.

• Conono
Drardollan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:30:
[...]

Als de auto niet is zoals je mag verwachten dan ontbind je de koop,
Is dat hier het geval dan? Ik lees nergens dat er iets mis is met de auto. De koop wordt ontbonden omdat de koper achteraf de verkoper niet helemaal vertrouwt. Dat is echt iets anders! Overigens kan je ook niet meteen een koopovereenkomst ontbinden als de auto niet aan je verwachtingen voldoet. Dat moet je in beginsel uitvinden vóórdat je een koopovereenkomst sluit.
en dan moet de aanbetaling toch gewoon terug betaald worden?
Als dat zo is afgesproken, ja.

[Voor 20% gewijzigd door Conono op 20-09-2018 13:34]

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

koen0s schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:25:
Laat hem de reviews lezen. Wil hij nog steeds de auto daar kopen? Dan is het zijn eigen probleem en moet je er afstand van nemen.

Offtopic:
Als hij al redelijk op leeftijd is, is een OV-kaart dan misschien geen betere oplossing? Oude bestuurders op zichzelf zijn vaak al een gevaar op de weg, laat staan in een auto met talloze verborgen mankementen. Dat kan niet anders dan fout gaan. Mocht het mijn vader zijn had ik het hem simpelweg verboden..
En als je mijn vader had gehad had je een draai om je oren gekregen na dat verbod... :+

Ben het wel met je eens dat er veel ouderen op de weg zitten waarvan ik me afvraag of ze niet beter met het OV kunnen. Maar er zijn genoeg delen van Nederland waar de kans op het winnen van de Staatsloterij groter begint te worden dan de kans op het zien van (goed) werkend OV.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Roenie
  • Niet online
Conono schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:25:
[...]

Je mag ook niet op de stoep fietsen.

Trouwens, er is toch nergens afgesproken dat de vader van de TS verplicht is die papieren te brengen. Laat hen die maar halen. Hier ga je toch geen tijd meer aan verspillen?

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 09:32
Pietervs schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:50:
[...]

En als je mijn vader had gehad had je een draai om je oren gekregen na dat verbod... :+

Ben het wel met je eens dat er veel ouderen op de weg zitten waarvan ik me afvraag of ze niet beter met het OV kunnen. Maar er zijn genoeg delen van Nederland waar de kans op het winnen van de Staatsloterij groter begint te worden dan de kans op het zien van (goed) werkend OV.
Al is het niet het OV maar pakken ze de taxi. Voor die enkele paar ritjes per maand gaan ze ook niet blut. Ik vind het excuus van slecht OV altijd maar belachelijk. Veiligheid zou voorop moeten staan. Een zwitserse familie bij mij in de buurt (allemaal boven de 80 momenteel) lopen al meer dan tien jaar overal naar toe. Het duurt iets langer, maar is veilig en ook nog is gezond. Ze hebben toch alle tijd..

En zodra je ouders op leeftijd komen wordt het tijd dat jij voor hun gaat zorgen i.p.v. andersom. Dus als iemand een draai om de oren mag verkopen ben jij het wel. :+ Al ben ik er zelf niet bang voor dat het zover zal komen. Mijn opa (vaders kant) reed een keer z'n spiegel eraf toen hij in de 60 was en vond het toen wel genoeg geweest. Daarna nooit meer achter het stuur gezeten.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Taxi klinkt leuk. Maar daar loop je op leeg met een actief sociaal leven en familie en/of kinderen die niet in dezelfde woonplaats wonen.
Voor mijn moeder valt het gelukkig mee: Ze kan geen auto rijden, heeft het nooit gedaan (en gaat het op haar 79e ook niet meer leren :+ ), maar ze fietst veel, OV is heel behoorlijk in haar woonplaats (hoewel de buurtbus voor bezoeken aan vrienden die in de satellietdorpjes rond haar woonplaats wonen het te vaak af laat weten) en heeft gelukkig voldoende mensen met een auto om haar heen die haar ergens naar toe kunnen brengen of afhalen als het nodig is.

Ze heeft het wel eens over vrienden die het minder getroffen hebben: slecht OV, nauwelijks netwerk, geen kinderen... die mensen komen hun straat al bijna niet meer uit (bij wijze van spreken).

En ja, ik zorg wel voor haar hoor. Maar met een uur reistijd (enkele reis, met de auto) wip je niet zo maar even binnen voor een kop koffie... ;)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58

PcDealer

HP ftw \o/

Conono schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:33:
[...]

Is dat hier het geval dan? Ik lees nergens dat er iets mis is met de auto. De koop wordt ontbonden omdat de koper achteraf de verkoper niet helemaal vertrouwt. Dat is echt iets anders! Overigens kan je ook niet meteen een koopovereenkomst ontbinden als de auto niet aan je verwachtingen voldoet. Dat moet je in beginsel uitvinden vóórdat je een koopovereenkomst sluit.
Kennelijk wel met de overeenkomst die op papier afwijkt met wat er mondeling is afgesproken. Dwaling?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Conono
PcDealer schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:23:
[...]

Kennelijk wel met de overeenkomst die op papier afwijkt met wat er mondeling is afgesproken. Dwaling?
Nee. Als de overeenkomst op papier staat is dat de overeenkomst. Als je mondeling iets anders had afgesproken dan wat er op papier staat, had je de overeenkomst niet moeten tekenen.

• requiem1991
We hebben in ieder geval bevestiging gekregen van Autopark dat er afgezien wordt van de koop.

Die aanbetaling is niet relevant, de papieren sturen we netjes terug.

[Voor 3% gewijzigd door requiem1991 op 21-09-2018 08:59]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58

PcDealer

HP ftw \o/

Conono schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:08:
[...] had je de overeenkomst niet moeten tekenen.
Ik zie nergens staan dat er is ondertekend @requiem1991

LinkedIn WoT Cash Converter

• Conono
PcDealer schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:55:
[...]

Ondertekend of betaald. Maar blijf lekker eigenwijs doen als jij daar gelukkig van wordt ;w

• requiem1991
PcDealer schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:55:
[...]

Wat ondertekend? Sorry ik volg het niet helemaal.

We hebben inmiddels te horen gekregen dat we de papieren mogen weggooien die we gekregen hadden van ze.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee