Vraag

• Ramgool
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-12-2023
Mijn vraag ik gebruik een Samsung Sm-T825 LTE, Google Assistant ziet mijn telefoon voor een tablet aan dus kan ze niet bellen sms'en enz hoe kan ik dit veranderen
...

Relevante software en hardware die ik gebruik een Samsung Sm-T825 LTE Android 8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb Samsung stuurt mij door naar Google krijg geen antwoord
...

Beste antwoord (via Ramgool op 22-09-2018 18:56)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ramgool schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:31:
Nogmaals kijken jullie allemaal in de specificatie Samsung galaxy tab S3 Sm-t825 LTE betekent 4G heeft een4G sim en kan ik gewoon mee bellen heeft ook een app om te telefoneren enz. De vraag is als hij alle kenmerken van een telefoon heeft waarom ziet Google Assistant dat dan niet.
Ondanks dat je ermee kan bellen, is het nog steeds een tablet.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Samsung Sm-T825 LTE = SAMSUNG Galaxy Tab S3 9.7 LTE

Is volgens mij toch echt een tablet?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je hebt een tablet met internet-functie erop. Dat is niet hetzelfde als een telefoon! Dus je kunt -meestal- niet gewoon bellen en sms'en, wel bellen via bv skype en whatsapp.
Sommige tablets kunnen het wel, bv de samsung note 10.1 daar stond de dialer enz standaard al op. Als dat bij jou niet zo is dan zul je zelf moeten googlen (en goed zijn in engels) en kijken of je het met een app of een andere ROM (xda) kan oplossen. Maar reken er niet op dat het makkelijk is of uberhaupt kan met jouw specifieke tablet.

Mijn tip: dat tablet vervangen door een telefoon, bv de samsung note 8 als je een pennetje wilt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Ramgool welkom op het forum.

Zoals andere ook al aangeven is de SM-T825, de Samsung Galaxy Tab S3, welke gewoon een tablet is.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 20-09-2018 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
Nou klopt het dat de schermgrootte van telefoons met de jaren blijft toenemen..

..Maar had je bij de aankoop van dit 10" apparaat met vrij dikke randen niet het idee dat dit uberhaubt wel eens onpraktisch kon zijn als telefoon? 8)7 O-)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
dragon2 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:01:
Je hebt een tablet met internet-functie erop. Dat is niet hetzelfde als een telefoon! Dus je kunt -meestal- niet gewoon bellen en sms'en, wel bellen via bv skype en whatsapp.
Sommige tablets kunnen het wel, bv de samsung note 10.1 daar stond de dialer enz standaard al op. Als dat bij jou niet zo is dan zul je zelf moeten googlen (en goed zijn in engels) en kijken of je het met een app of een andere ROM (xda) kan oplossen. Maar reken er niet op dat het makkelijk is of uberhaupt kan met jouw specifieke tablet.

Mijn tip: dat tablet vervangen door een telefoon, bv de samsung note 8 als je een pennetje wilt.
Het is wel een LTE versie, waarmee je dus wel gewoon kan bellen en smsen.

• dragon2
  • Niet online
vuurtjih schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:15:
[...]

Het is wel een LTE versie, waarmee je dus wel gewoon kan bellen en smsen.
Dus niet 'gewoon', want er zit geen dialer op.

Ik heb zelf ook gebeld met 2 tablets ik weet wel hoe het werkt, maar als de apps ontbreken zul je toch met een andere ROM aan de gang moeten (of eventueel met dubieuze apps), en dat is wellicht te technisch voor OP dus of dat aan te raden is...?
SmiGueL schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:08:
Nou klopt het dat de schermgrootte van telefoons met de jaren blijft toenemen..

..Maar had je bij de aankoop van dit 10" apparaat met vrij dikke randen niet het idee dat dit uberhaubt wel eens onpraktisch kon zijn als telefoon? 8)7 O-)
Ik heb mijn samsung note 10.1 toentertijd aan een oudere dame verkocht die slechtziend was en heeeel graag een mega grote 'telefoon' had. Het bellen en sms'sen werkte prima moet ik zeggen, alleen ik had er een 2e abbo voor speciaal voor internet dus belde er amper mee. Die enkele keer dat iemand mij op dat nummer belde (hoe komen ze eraan...) sta je toch even raar te kijken, vooral op werk als je met zo'n koelkast aan je oor rondloopt 8)7 :D :D Maar het KAN, en de 7" HP die ik ervoor had werkte ook prima als telefoon (en een note 8 of 9 is niet zo heel veel kleiner hoor :+ ) Oortjes lijken me wel handig, die 10" aan m'n oor was minder :+

Je krijgt als je een tablet als foon gebruikt wel issues met allerlei apps die dus inderdaad vinden dat je een tablet hebt en dan niet willen installeren. Je zal maar net zo'n app nodig hebben...

[ Voor 54% gewijzigd door dragon2 op 20-09-2018 11:26 ]

• vuurtjih
  • Nu online
dragon2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:06:
[...]

Dus niet 'gewoon', want er zit geen dialer op.

Ik heb zelf ook gebeld met 2 tablets ik weet wel hoe het werkt, maar als de apps ontbreken zul je toch met een andere ROM aan de gang moeten (of eventueel met dubieuze apps), en dat is wellicht te technisch voor OP dus of dat aan te raden is...?

[...]
Oh dat is wel gek dan. Mijn Chuwi heeft namelijk wél een 'Telefoon' (dialer) app, waarmee het dus wel kan. Bijzonder dat een Samsung dat dan niet heeft.

• dragon2
  • Niet online
vuurtjih schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:23:
[...]

Oh dat is wel gek dan. Mijn Chuwi heeft namelijk wél een 'Telefoon' (dialer) app, waarmee het dus wel kan. Bijzonder dat een Samsung dat dan niet heeft.
Als je googled op deze tab + dialer dan zie je dat er firmware is waar de benodigde functies wel inzitten, en dat bv sommige providers firmware hebben waar ze NIET inzitten. Vandaar dat ik zei, met een andere ROM is het wellicht op te vangen, maar ja, kans op bricken, verlies van garantie enz moet je allemaal maar accepteren dan...

• Ramgool
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-12-2023
Nogmaals kijken jullie allemaal in de specificatie Samsung galaxy tab S3 Sm-t825 LTE betekent 4G heeft een4G sim en kan ik gewoon mee bellen heeft ook een app om te telefoneren enz. De vraag is als hij alle kenmerken van een telefoon heeft waarom ziet Google Assistant dat dan niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Ramgool schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:31:
Ondanks dat je ermee kan bellen, is het nog steeds een tablet.

Pagina: 1