schuin afgesleten band

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:47
Ik heb 1 band die schuin afgesleten is aan de buitenkant, links vooraan. Wagen heeft achterwielaandrijving. Ik had al gevonden dat dit typisch komt door slecht uitgelijnd te zijn maar dit is een wagen van 2017. Ik heb wel door krenterigheid van de leasemaatschappij een nieuwere band tegenover staan. (Die was lek).

Wat zijn de gevolgen hiervan?
Gaat uitlijnen hierbij helpen of kan ik beter de leasemaatschappij proberen zo ver te krijgen om twee nieuwe banden op te hoesten? Of allebei?

Beste antwoord (via redfox314 op 19-09-2018 18:45)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een "erg" afgesleten band blijf je nog lange tijd merken na uitlijnen. Afhankelijk van de gereden kilometers, zou ik adviseren bij meer dan 5K gelopen om beide banden op dezelfde as te vervangen.

En natuurlijk uitlijnen!

Let op: als 1 band niet goed is, is er ook een kans dat de band aan de andere kant, voor jou dus rechtsachter, ook extra slijtage vertoont.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 19:29

JdM

Humbled

Ja, uitlijnen. Auto's uit 2017 kunnen ook een keer een stoeprand te hard geraakt hebben en daardoor een slechte sporing hebben, alleen de auto's van 2019 hebben daar nog geen last van.
Of jij twee banden nieuw krijgt van de Leasemaatschappij is kennis die ik niet heb.

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 19-09-2018 18:25 ]

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Slechte uitlijning kan natuurlijk best en komt vaak door het raken van stoeprandjes of andere objecten, leeftijd heeft daar niet zoveel mee te maken. Slechts 1 band vervangen lijkt me niet de optimale oplossing en opnieuw uitlijnen is dan wel aan te raden. Hoe de leasemaatschappij dat oplost zou je in de 1e instantie het beste aan de leasemaatschappij kunnen vragen

[ Voor 35% gewijzigd door -36- op 19-09-2018 18:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een "erg" afgesleten band blijf je nog lange tijd merken na uitlijnen. Afhankelijk van de gereden kilometers, zou ik adviseren bij meer dan 5K gelopen om beide banden op dezelfde as te vervangen.

En natuurlijk uitlijnen!

Let op: als 1 band niet goed is, is er ook een kans dat de band aan de andere kant, voor jou dus rechtsachter, ook extra slijtage vertoont.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:47
MAX3400 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:28:

En natuurlijk uitlijnen!

De voorste banden staan iets van 56000km. Een reden te meer om een keer naar de leasmaatschappij te bellen.

de banden achter zijn 3000km geleden vervangen. Een reden te meer om niet te wachten tot winderbanden om te laten uitlijnen dus.