Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• remco_16
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22-02 21:23
Beste lezer,

Boven op mijn zolderkamer staat nog een oude Dell pc. Om precies te zijn een Optiplex 760.

Nou heb ik bedacht om deze pc te gaan upgraden. Nou ben ik (wellicht) helaas hier een absolute leek in. Vandaar dan ook de vraag wat ik hier het beste mee kan doen. Graag ontvang ik tips voor het aanschaffen van nieuwe hardware voor deze pc. Wellicht is het niet eens de moeite waard om hier tijd en aandacht aan te gaan besteden? Uiteraard hoor ik dit dan ook graag. Dan gaat die richting de kringloop.

Mijn wensen zijn eigenlijk vrij simpel. Graag beschik ik weer over een degelijke en snelle werk pc. Ik hoef er geen video's mee te bewerken of mee te gamen. Uitsluitend werk en school doeleinden zijn de vereisten.

Hoor graag of deze pc nog wat verbeterd kan worden (is nu echt niet te doen qua snelheid en prestaties) of dat ik beter op zoek kan gaan naar andere mogelijkheden. Ook hier ontvang ik natuurlijk graag tips voor. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Remco

Beste antwoord (via remco_16 op 19-09-2018 18:50)

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 02:00
Vermoedelijk beter niet aan beginnen en voor 350 euro een basic pctje samenstellen met 8gb ram, i3, 250GB SSD. Je kunt van die PC waarschijnlijk alleen nog maar de kast gebruiken.

Zoiets als dit:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

Desnoods sloop je de CD-speler wel uit de dell en eventueel ook de hardeschijf voor wat extra dataopslag. Maar vermoedleijk kan je er beter een school blij mee maken oid.

[Voor 30% gewijzigd door Znorkus op 19-09-2018 17:55]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Znorkus
  • Laatst online: 02:00
Vermoedelijk beter niet aan beginnen en voor 350 euro een basic pctje samenstellen met 8gb ram, i3, 250GB SSD. Je kunt van die PC waarschijnlijk alleen nog maar de kast gebruiken.

Zoiets als dit:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

Desnoods sloop je de CD-speler wel uit de dell en eventueel ook de hardeschijf voor wat extra dataopslag. Maar vermoedleijk kan je er beter een school blij mee maken oid.

[Voor 30% gewijzigd door Znorkus op 19-09-2018 17:55]

• -36-
  • Laatst online: 09-06 15:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

Behalve misschien de behuizing is er niets aan de PC welke de moeite van het behouden waard is. verdere tips: De maandelijkse BBG van T.net en op het forum veel vergelijkbare vragen waar je van kan leren.

[Voor 15% gewijzigd door -36- op 19-09-2018 18:17]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True