powershell script lukt me niet

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1117843

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb voor mijn image dat ik in audit heb gemaakt een powershell popup nodig waar ik mijn computernaam kan veranderen. Dit mag maar 1x komen na de startup.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb vannalles geprobeerd met powershell maar mijn kennis is te minimaal om eruit te komen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb verschillende codes op internet gevonden maar ze werken niet , en ik weet ook niet waar ik het moet plaatsen . Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen en me ermee kan helpen

met vriendelijke groet
toske1973 O-) O-)
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:27

TommieW

Numa numa.

Wat heb je precies geprobeerd?

Gewoon in de startup folder van het Start menu het script aanroepen en het script zichzelf laten verwijderen?
En iets met:
code:
1
2
$naam = Read-host -Prompt "Computernaam"
Rename-Comupter $naam

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 15:15
Ik wil je best op weg helpen. Ik heb toevallig een vrij uitgebreid script wat dit ook doet.

Om een popup te krijgen met een venster, tekstvak en een knopje heb je een stukje VisualBasic nodig.

Dat kunnen we gelukkig redelijk makkelijk laden:

PowerShell:
1
[System.Reflection.Assembly]::LoadWithPartialName('Microsoft.VisualBasic') | Out-Null

Daarna is het een kwestie van een Inputbox maken. Dit moeten we ook weer doen met VisualBasic. Dit stoppen we in een variabele, evenals dat we wat Info laten zien en ophalen voor in de Input Box.

PowerShell:
1
$Naam = [Microsoft.VisualBasic.Interaction]::InputBox("Enter a Hostname", "Computer", "$env:computername")

Daarna kan je de waarde van $Naam gewoon naar Rename-Computer (of via WMI) pipen.

Wat betreft dat het maar 1x voor mag komen, dat zal je zelf moeten verzinnen op basis van wat je wilt. De vraag is ook te groot omdat we niet weten hoe, wat en waar je dit stukje script voor wilt gaan gebruiken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, en dan nog de controle inbouwen dat als je je image meer dan 1x uitrolt op de omgeving, dat een hostname niet 2x mag voorkomen.

Zo lastig als je wil RDP'en op hostname of een service op een host aanbiedt zoals File Services of ADDS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Topicstarter
ik ben een image aan het maken voor mijn werk wat na uitdraai na sysprep de computernaam aangepast moet worden . Dit image wordt naderhand op meerdere pc gebruikt maar wil het zo kant en klaar mogelijk maken zodat na sysprep met mijn answerfile en dit powershellscript het image zo goed als klaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:57

Grvy

Bot

Stop. Google MDT. Ga niet zelf zitten hobbyen met scripts etc.

Dit is een account.

Topicstarter
oke ga kijken bedankt voor de tip

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik ga alsnog je topic sluiten. Je lijkt een oplossing te hebben maar je bent zover wij kunnen zien niet zelf aan het programmeren, en dat is waar het hier wel om draait. Ook zit je topic ook nog eens op de verkeerde plek , Waar hoort mijn topic? staat niet voor niets bovenaan de topiclijst ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.