Phishing mail van service@paypal.nl Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[hidden]

[ Voor 99% gewijzigd door kywr op 22-10-2018 23:09 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:00

JdM

Humbled

Ik ga er vanuit dat in de werkelijke headers van het bericht een andere afzender dan service@paypal.nl zal staan. Het "send from" veld is mogelijk met een programma wel te manipuleren, de echte headers liegen denk ik niet.

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[hidden]

[ Voor 98% gewijzigd door kywr op 22-10-2018 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:22
Ben je zeker dat dit een phising mail is? Ik zou niet weten wat ze willen achterhalen. Ze waarschuwen zelfs duidelijk in de mail om geen wachtwoorden te geven. Kan het niet gewoon zijn dat iemand verkeerdelijk een betalingsverzoek via PayPal naar jou heeft gestuurd en dit betalingsverzoek vervolgens heeft geannuleerd? Dan is het ook logisch dat hij van service@paypal.nl komt met een reply-to van de "hacker".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het genoemde mailadres is niet het mailadres waar je Paypal aan gekoppeld is. Met andere woorden, dit mailadres is geen klant en dus bij Paypal niet bekend.
Het zou derhalve opzienbarender geweest zijn als Paypal je op dit (voor hen nieuwe en onbekende) adres met je voor- en achternaam zou aanspreken.

Wat er (als ik er een scheermes langs hou) is gebeurd is dat er iemand 99 cent heeft overgemaakt op jouw mailadres, en dat vervolgens ongedaan heeft gemaakt. Gewoon legitiem, binnen de opties van Paypal. Misschien een typo in het mailadres... misschien boze opzet. Daar kan ik niets over zeggen.
Voor de rest lijkt het me gewoon legitiem... vooral omdat het SPF-record in combinatie met Gmail anders dit mailtje linea-recta naar je spam had gedirigeerd

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@kywr Dit al gelezen ?
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/phishing

Twijfel je of een e-mail echt of nep is?

Als je een verdachte e-mail ontvangt kun je deze doorsturen naar spoof@paypal.com, dan controleren wij het bericht.

[ Voor 53% gewijzigd door Hackus op 19-09-2018 18:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 19:35
Iemand heeft jou een betaalverzoek gestuurd, en is er later achter gekomen dat het naar het verkeerde email adres verstuurd was en heeft vervolgens zijn betaalverzoek geannuleerd.

Weinig phising aan lijkt mij.

Dat reply-to adres is vrij standaard, want als jij dat ziet en in discussie gaat met degene die het betaalverzoek doet of annuleert dan wil je dat de reply knop naar diegene verwijst en niet naar PayPal (en dit voorkomt dat PayPal miljoenen mailtjes krijgt die niet voor hen bedoeld zijn).

[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 19-09-2018 18:37 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens in je paypal account om te zien of daar ook berichten staan, iets bij betalingen of iets dergelijks zichtbaar is in je account.
Pagina: 1