Wifi repeater zonder stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 915027

Topicstarter
Ik heb thuis een wifi netwerk in combinatie met een Telenet router/modem. Het toestel lijkt niet straf genoeg om het signaal tot helemaal op de 2de verdieping te krijgen. Bijkomend probleem, ik heb in de hall waar ik de repeater (makkelijk) kan plaatsen geen stopcontact die voor de stroomvoorziening kan zorgen.
Ik vroeg me af of er een:
  • makkelijk te configureren wifi repeater bestaat Γ©n
  • die zijn stroom haalt uit de UTP-kabel die verbonden is met de Telenet router/modem.
Dmv google gezocht maar de resultaten die ik ontvang voldoen telkens niet aan mijn verwachtingen, nl: met stroom dmv stopcontact zelfs al staat in de zoekopdracht dat het zonder stekker moet zijn.
Tweakers.net heeft veel meer ervaringsdeskundigen, vandaar mijn warme oproep naar relevante tips van toestellen of andere tips

Beste antwoord (via rens-br op 20-09-2018 09:05)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 21:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Je kunt kijken naar (bijvoorbeeld) een UniFi (Lite/Pro) AP.

Die kun je dan beneden met een stopcontact aansluiten (dus stopcontact > PoE (power over ethernet) welke dan tot boven de kabel van stroom kan voorzien.

[ Voor 69% gewijzigd door d22wth op 19-09-2018 16:54 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord βœ“
  • +2 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Je kunt kijken naar (bijvoorbeeld) een UniFi (Lite/Pro) AP.

Die kun je dan beneden met een stopcontact aansluiten (dus stopcontact > PoE (power over ethernet) welke dan tot boven de kabel van stroom kan voorzien.

[ Voor 69% gewijzigd door d22wth op 19-09-2018 16:54 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Klinkt als een klus voor een Ubiquiti access point

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33
Anoniem: 915027 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:51:
Ik heb thuis een wifi netwerk in combinatie met een Telenet router/modem. Het toestel lijkt niet straf genoeg om het signaal tot helemaal op de 2de verdieping te krijgen. Bijkomend probleem, ik heb in de hall waar ik de repeater (makkelijk) kan plaatsen geen stopcontact die voor de stroomvoorziening kan zorgen.
Ik vroeg me af of er een:
  • makkelijk te configureren wifi repeater bestaat Γ©n
  • die zijn stroom haalt uit de UTP-kabel die verbonden is met de Telenet router/modem.
Dmv google gezocht maar de resultaten die ik ontvang voldoen telkens niet aan mijn verwachtingen, nl: met stroom dmv stopcontact zelfs al staat in de zoekopdracht dat het zonder stekker moet zijn.
Tweakers.net heeft veel meer ervaringsdeskundigen, vandaar mijn warme oproep naar relevante tips van toestellen of andere tips
Ik zou ver wegblijven van Wifi repeater de snelheid is vaak beperkt. Als utp wel een optie is zou ik kijken naar losse accespoints die met poe (power over ethernet) zijn verbonden / van stroom worden voorzien.

Zoals de mede tweakers ook zeggen zou ik kijken voor een Ubiquiti unif ap (unifi A-C lite)
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 19-09-2018 16:59 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:38
Losse acces points (die verbonden zijn via utp, eventueel met poe) lijken me dan de oplossing. Sowieso veel beter dan powerline en repeaters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wel oppassen met POE voor andere apparaten en switches die hier niet mee overweg kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 08:37
Eigenlijk heb je geen repeater nodig, maar een Access point. Een repeater versterkt een wifi signaal, maar aangezien je een UTP kabel hebt liggen, heb je een Access point nodig.

Een Telenet modem kan geen POE leveren, je zal hiervoor dus een POE injector nodig hebben, met aan de andere kant een Access point die op POE kan werken.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brilsmurfffje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:56:
wel oppassen met POE voor andere apparaten en switches die hier niet mee overweg kunnen.
*knip*. Dat mag ook wat minder bot.

Als je (gewoon) spullen gebruikt welke 802.3af (PoE) óf 802.3at (PoE+) compatibel zijn dan kÑn er niets mis gaan doordat de apparaten onderling onderhandelen over het feit of er wél of juist géén "Power" geleverd moet gaan worden.

Ubiquity gebruikte in het verleden helaas een propietary "protocol" waarbij er op bepaalde aders van een UTP kabel gewoon 24V gezet werd middels een eigen PoE injector.... Daar wil je vervolgens inderdaad géén normaal device aan knopen, nee.... Je NIC kan daar niet écht goed tegen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 20-09-2018 09:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook nog kijken naar netwerken over het stroomnetwerk

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dat maakt met PoE niets uit, het apparaat moet zelf 'overleggen' wat de stroomvereisten zijn, doet het apparaat dat niet, bijvoorbeeld omdat het geen PoE gebruikt wordt er dus ook niet geleverd.
Een normaal apparaat op een PoE poort aansluiten is dan ook geen probleem, tenzij je de wat oudere Ubiquiti spullen hebt welke om een of andere reden 24V passive gebruikten, daar is het wel een probleem maar dat is niet PoE volgens de standaard en in huidige Ubiquiti apparatuur wordt het niet meer gebruikt (switches kunnen het nog wel maar dit moet je handmatig aanzetten)

Powerline ('netwerken over stroomnetwerk') is een allerlaatste redmiddel in dezelfde hoek als Wifi repeaters, zolang er een UTP kabel kan worden gelegd kan powerline dus lekker ver weg blijven :)

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 19-09-2018 17:08 ]

Fixing things to the breaking point...

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RGAT schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:06:
[...]

Dat maakt met PoE niets uit, het apparaat moet zelf 'overleggen' wat de stroomvereisten zijn, doet het apparaat dat niet, bijvoorbeeld omdat het geen PoE gebruikt wordt er dus ook niet geleverd.
Een normaal apparaat op een PoE poort aansluiten is dan ook geen probleem, tenzij je de wat oudere Ubiquiti spullen hebt welke om een of andere reden 24V passive gebruikten, daar is het wel een probleem maar dat is niet PoE volgens de standaard en in huidige Ubiquiti apparatuur wordt het niet meer gebruikt (switches kunnen het nog wel maar dit moet je handmatig aanzetten)
Beter een keer teveel gewaarschuwd dan een keer te weinig ;)

Ik heb hier al weleens rook uit een laptop zien komen omdat er een verkeerd kabeltje was ingestoken ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:08:
[...]

Beter een keer teveel gewaarschuwd dan een keer te weinig ;)

Ik heb hier al weleens rook uit een laptop zien komen omdat er een verkeerd kabeltje was ingestoken ;w
Dan doe je toch echt iets flink verkeerd ;) Mogelijk op een telefoonaansluiting geprikt of brakke installatie. Dat komt dus niet door PoE...

Fixing things to the breaking point...

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
categorie: Access points
accespoints met PoE,

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hoezo?
PoE is intelligent. Als het apparaat dat er aan hangt geen PoE praat, komt er geen stroom op te staan.

Alleen passieve PoE loop je de kans mee dat het mis gaat maar dat word zelden gebruikt.

NΓ‘ Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 915027

Topicstarter
FoxLenny schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:55:
Losse acces points (die verbonden zijn via utp, eventueel met poe) lijken me dan de oplossing. Sowieso veel beter dan powerline en repeaters.
Interessant, handleiding eens bekeken en voldoet blijkbaar aan de wensen, nl gn stroom/stopcontact nodig maar rechtstreeks aansluiten dmv utp-kabel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Brilsmurfffje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:06:
Je kan ook nog kijken naar netwerken over het stroomnetwerk
Zonder stopcontact in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
unezra schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:35:
Alleen passieve PoE loop je de kans mee dat het mis gaat maar dat word zelden gebruikt.
Behalve dus bij de hier aanbevolen AP AC Lite. Die wordt geleverd met een Passive POE adapter en wanneer je daar dus iets anders op aansluit kan het zomaar zijn dat er van alles kapot gaat.

@Anoniem: 915027 Een Access Point van Unifi lijkt mij hier ook het beste van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sethro schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:00:
[...]

Zonder stopcontact in de buurt?
Nee dan kan het accespoint ergens anders komen, waar de huidige ethernetkabel zit is geen stopcontact. Neem aan dat er in de rest van het huis wel stopcontacten zijn ;)

• d22wth

d22wth

Brilsmurfffje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:10:
[...]

Nee dan kan het accespoint ergens anders komen, waar de huidige ethernetkabel zit is geen stopcontact. Neem aan dat er in de rest van het huis wel stopcontacten zijn ;)
Ja, dus je sluit bijvoorbeeld bij de meterkast de utp kabel aan op de PoE adapter (dus ook de adapter in de meterkast op de stroom...) waarna je de andere kabel die naar bovengaat er ook op aansluit. Dan heb je boven geen stopcontact nodig. Maar snap niet hoe je ΓΌberhaupt een ap zou kunnen gebruiken zonder enig stopcontact ergens.

[ Voor 4% gewijzigd door d22wth op 20-09-2018 12:00 ]

Pagina: 1