Vraag

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 13:01
Wij hebben helaas waterschade geleden door een lekkage.
Ik heb de verzekering hiervan op de hoogte gesteld.

Ik heb inmiddels een offerte voor het herstel van het plafond.
Is een offerte voor de verzekering voldoende, of moet ik nadien ook de factuur indienen?
Ik twijfel namelijk of ik het zelf repareer of dat ik het uitbesteed.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 08:53
Verzekering al gebelt met deze vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

St@m

@ Your Service

Tja.. als je de verzekering wilt tillen moet je ze in ieder geval niet even van te voren bellen :P Ik moest gewoon de offerte en de factuur indienen. Maar ik heb de verzekering ook niet getild.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnold1984
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
Bij schade aan de opstal krijg je normaliter op basis van de offerte 70% van het schadebedrag uitgekeerd. Wanneer je vervolgens de nota instuurt, ontvang je de resterende 30%.

[ Voor 3% gewijzigd door arnold1984 op 19-09-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
offerte was voor mij voldoende. ik had zelf de keuze om het te repareren of het te laten doen.

Offerte maker kleine(30?) vergoeding betaald voor de moeite. iedereen blij

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 09:41
Ik moest factuur laten zien en voorschieten. Daarna kreeg ik het bedrag. Dus verschilt per maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij Interpolis - en waarschijnlijk anderen - bel je op en regelen zij verder de hele afhandeling. Krijg je zelfs niet eens een factuur om te betalen/voorschieten :) Je zit dan natuurlijk wel vast aan hun keuze van aannemer, maar vooralsnog ben ik er niet ontevreden over.

Dus het verschilt inderdaad per maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
Afhankelijk van de maatschappij en de schade.

Ik moest indienen:
- Duidelijke foto's
- Gespecificeerde offerte
- Verklaring aannemer/loodgieter/dakdekker over de oorzaak
- Aankoopbewijs van beschadigde goederen
ACM schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:08:
Bij Interpolis - en waarschijnlijk anderen - bel je op en regelen zij verder de hele afhandeling. Krijg je zelfs niet eens een factuur om te betalen/voorschieten :) Je zit dan natuurlijk wel vast aan hun keuze van aannemer, maar vooralsnog ben ik er niet ontevreden over.

Was het bij mij maar zo. Ik had een vrij kleine schade (nog geen 4 cijfers) en kreeg al die service niet.
Toen heb ik het zelf opgelost en een andere verzekeraar gezocht.
Ik meen dat die verzekeraar dergelijke service pas verleende bij een geschatte schade van meer dan €10k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ik heb voor 2 verschillende schade's 2 verschillende ervaringen:
- Offerte indienen, werd 100% vergoed, geen vragen, geen gedoe, daarna zelf besloten om offerte uit te laten voeren.
- Factuur voorschieten, factuur indienen, 100% vergoed, geen vragen, geen gedoe.

Ligt dus aan de maatschappij/situatie/etc. Als je belt krijg je waarschijnlijk het beste en correctste antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

ACM schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:08:

Bij Interpolis (en misschien ook andere verzekeraars) kun je ook zelf de schade herstellen. Zo is bijvoorbeeld hier te lezen in Artikel 5:
Gaat u de schade zelf herstellen? Dan vergoeden wij de materialen die u gebruikt heeft en u krijgt u een
vergoeding voor uw werkzaamheden.
Ik heb daar een keer gebruik van gemaakt bij waterschade en toen werd uurtarief x gerekend, wanneer je in de bouw werkzaam was (en dat was ik toen) kreeg je x*2 als uurtarief.

Ik heb toen alle bonnetjes van aangeschafte materialen bewaard en mijn uren gerekend en dit geclaimd bij Interpolis; ik kreeg het bedrag direct gestort zonder dat Interpolis ook maar ooit een bonnetje, foto of iets heeft opgevraagd.

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie_ op 20-09-2018 11:04 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:15

MsG

Forumzwerver

St@m schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:00:
Tja.. als je de verzekering wilt tillen moet je ze in ieder geval niet even van te voren bellen :P Ik moest gewoon de offerte en de factuur indienen. Maar ik heb de verzekering ook niet getild.
Wat is daar 'tillen' aan? Je claimt een bepaalde schade die met de offerte een soort van onafhankelijk wordt getaxeerd. Of je dan vervolgens met die schade blijft leven, het laat herstellen, of het zelf hersteld moet dan toch niet uitmaken? Genoeg mensen blijven ook met een deuk in hun auto rondrijden maar hebben die waardevermindering/last enkel in geld verzilverd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-Kiezel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-04 10:47
MsG schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:05:
[...]

Wat is daar 'tillen' aan? Je claimt een bepaalde schade die met de offerte een soort van onafhankelijk wordt getaxeerd. Of je dan vervolgens met die schade blijft leven, het laat herstellen, of het zelf hersteld moet dan toch niet uitmaken? Genoeg mensen blijven ook met een deuk in hun auto rondrijden maar hebben die waardevermindering/last enkel in geld verzilverd.
Je zou in de polisvoorwaarden eens moeten kijken over een herstelplicht. Dan weet je het zeker

Contra expertise: bij o.a. waterschade aan het laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 17:16

aapelite

Do the kirby!

Bij FBTO enkel offerte ingediend en dat was voldoende. Ook met plafondschade ivm lekkage. Ligt vaak ook wel aan het bedrag dat ermee gemoeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
- schade melden
- foto’s en offerte toesturen
- akkoord voor reparatie
- laten herstellen
- factuur ontvangen en betalen binnen 14dagrn
- factuur naar de verzekering gestuurd
- na 3 dagen het geld gestort gekregen
- factuur betaald
- opgelost

Voogd en Voogs via een tussen persoon wel is waar.

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 01-10-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55
tjerkpolle schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:57:
Wij hebben helaas waterschade geleden door een lekkage.
Ik heb de verzekering hiervan op de hoogte gesteld.

Ik heb inmiddels een offerte voor het herstel van het plafond.
Is een offerte voor de verzekering voldoende, of moet ik nadien ook de factuur indienen?
Ik twijfel namelijk of ik het zelf repareer of dat ik het uitbesteed.
Wij hebben ook waterschade gehad. Voor het herstellen van onze vloer hoefden we alleen de offerte van de hersteller in te dienen ter goedkeuring. Mocht zelfs via een foto ervan via mail.. Geld was binnen drie dagen gestort door de verzekering.

Nu hebben we laatst ook nog de muren laten herstellen. Hier bleek uiteindelijk ook nog schade in te zitten nav de lekkage (isolatie geschimmeld). Dit was 9 maanden na de melding van de lekkage. Zelfs deze kosten (vervanging isolatie) is nog vergoed.

Verzekering is via Interpolis.

[ Voor 19% gewijzigd door nextware op 02-10-2018 19:51 ]

Pagina: 1