Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wordpress thema met zakelijk en particulier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Ik ben vandaag alweer een tijdje bezig geweest met het zoeken naar een Wordpress thema die de optie heeft om te kiezen tussen zakelijk en particulier.
Dus als je op de site komt dat er dan direct een venster komt waar je kan kiezen.

Ik denk wel dat er genoeg van dit soort thema's zijn, maar ik kan ze niet vinden, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen. Heeft iemand een idee waar ik op moet zoeken of misschien een site weet waar meerdere van dit soort thema's staan?

PS. ik heb een tijdje gezocht waar ik dit topic moest posten, maar ik kon niet echt iets beters vinden, uiteindelijk is Wordpress ook niet echt webdesign.

Alle reacties

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:39

Detmer

Professioneel prutser

Zijn daar geen plugins voor?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Fable
  • Niet online
Misschien wel, maar ik heb echt geen idee waar ik op moet zoeken.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er nul ervaring mee, maar kan je niet any gebruiken waar de bezoeker zelf kan kiezen? Google gaf me https://wordpress.org/plugins/theme-switcha/ als 1e hit.

Het maakt niet uit of het zakelijk/privé is lijkt me, dat is iets dat je dan zelf kunt inrichten als keuzes..

—-

Omdat het serverside is, verplaats ik je topic van CSA naar SWS. En omdat je een vraag stelt, pas ik het topictype aan van discussie naar vraag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fable
  • Niet online
Bedankt voor het verplaatsen, maar volgens mij staat het nu helemaal verkeerd aangezien Wordpress niet echt server software is vanuit de wp admin gezien.

Jouw suggestie is volgens mij alleen een theme switcher, dat is voor mij niet genoeg. Bij mij moet het theme hetzelfde blijven, maar dan wel met iets andere content.

[Voor 23% gewijzigd door Fable op 19-09-2018 17:52]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zie -maar verbeter me gerust- twee delen: 1 is opmaak via een theme oid. Deel 2, is dat niet puur content voor een /privé VS een /zakelijk? Daa is het vooral deelsites inhoudelijk verschillend.

Of, wat mis ik in de vraag?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fable
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:28:
Ik zie -maar verbeter me gerust- twee delen: 1 is opmaak via een theme oid. Deel 2, is dat niet puur content voor een /privé VS een /zakelijk? Daa is het vooral deelsites inhoudelijk verschillend.

Of, wat mis ik in de vraag?
Volgens mij bedoel jij hetzelfde als wat ik wil. Namelijk een site waarbij ik hetzelfde thema gebruik voor 2 klantgroepen, particulier en zakelijk.

De content voor die 2 groepen moet dus verschillen maar qua uiterlijk is alles hetzelfde.

Als ik het zelf kon programmeren zou ik iets maken waarbij je bij elk artikel wat je schrijft in Wordpress kan aangeven voor welke klantgroep het is.

Ik ga even op zoek naar een voorbeeld, ik kan hem niet meer terugvinden in mijn favorieten.
Ik bedoel zoiets als hieronder.
https://www.bban.nl/

Na wat bestuderen van die site lijken het gewoon 2 sites met hetzelfde thema te zijn, dat zou ook een oplossing kunnen zijn natuurlijk, dan heb ik ook 2 verschillende menu's.

[Voor 42% gewijzigd door Fable op 19-09-2018 22:05]

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:14
Zakelijk en prive worden door Wordpress alleen herkend als je ingelogd bent. (De ingelogde user hoort bij 1 van beide usergroups, of misschien wel allebei)

Dat is niet iets om in een thema te regelen, dat lijkt mij een plugin die content categorien koppelt aan usergroepen. Welke plugin('s)? Dat hangt een beetje af van het feit of de content echt verboden moet zijn voor de verkeerde groep (overigens kun je als dat niet zo is ook gewoon categorien maken, en deze in je menu koppelen).

Maar plugins als "Page Security & Membership" doen denk ik prima wat nodig is. Zelfs de menu - items worden onzichtbaar gemaakt voor verkeerde groepen, en ook de zoekresultaten worden gefilterd.

• Fable
  • Niet online
TomsDiner schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:34:
Zakelijk en prive worden door Wordpress alleen herkend als je ingelogd bent. (De ingelogde user hoort bij 1 van beide usergroups, of misschien wel allebei)

Dat is niet iets om in een thema te regelen, dat lijkt mij een plugin die content categorien koppelt aan usergroepen. Welke plugin('s)? Dat hangt een beetje af van het feit of de content echt verboden moet zijn voor de verkeerde groep (overigens kun je als dat niet zo is ook gewoon categorien maken, en deze in je menu koppelen).

Maar plugins als "Page Security & Membership" doen denk ik prima wat nodig is. Zelfs de menu - items worden onzichtbaar gemaakt voor verkeerde groepen, en ook de zoekresultaten worden gefilterd.
Ik wil eigenlijk alleen een site met wat informatie over mijn diensten en deze zijn voor een zakelijke klant iets anders dan voor een particuliere klant. Account aanmaken en inloggen ben ik niet van plan om op de site te implementeren, het moet echt een informatie site worden, zodat klanten mij gaan bellen of mailen.

Ik denk dat ik er wel uit ga komen door gewoon 2 sites te gaan maken;

ww.bedrijfsnaam.nl
ww.zakelijk.bedrijfsnaam.nl

En dan voor beiden hetzelfde thema gebruiken, maar dan met andere menu's en content.
Nu nog even op zoek naar een plugin voor de pop-up waar de klant zelf kan kiezen tussen particulier en zakelijk. Maar dan wel een pop-up die nooit door een browser geblokkeerd kan worden.

[Voor 6% gewijzigd door Fable op 19-09-2018 22:43]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan wil je mi.i inderdaad gewoon gaan voor twee qua content gescheiden subsites niet eens per se losse domeinen maar dat kan wel. Afhankelijk van de focus van je bedrijf de een of de ander op www, of juist geen van beide en alleen de landing page daar. Enig (valide) theme kan geen juiste content bedenken.

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:14
Fable schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:41:
[...]

Ik wil eigenlijk alleen een site met wat informatie over mijn diensten en deze zijn voor een zakelijke klant iets anders dan voor een particuliere klant. Account aanmaken en inloggen ben ik niet van plan[..]
Dan is het simpelst:
  • Eén site met twee gezichten. Hoofdpagina met uitleg over beiden, en subpagina('s) voor zakelijk en particulier. Voordeel is dat het aantal dubbele pagina's beperkt blijft. (Kan met categorien, gewoon standaard)
  • Twee sites, twee url's. Of zelfs drie, om het duidelijk te houden: mijndomein.nl, zakelijk.mijndomein.nl en particulier.mijndomein.nl
De laatste methode is iets omslachtiger. Ik heb misschien wel 70 sites voor zelfstandigen gemaakt, en het probleem is bijna altijd het bijhouden. Dat moet de eigenaar doen, en dat gebeurt te weinig of niet. In dat geval ben je beter af met de eerste optie, gewoon 1 site met in het menu een submenu particulier en een submenu zakelijk. Overigens zegt het gros van de mensen die ik hiervoor waarschuw dat hun dit niet zal overkomen, maar ik overweeg om er binnenkort weddenschappen op te gaan zetten.

• Fable
  • Niet online
Onderhoud zal inderdaad ook een puntje zijn en dit wil ik zo makkelijk mogelijk doen. Erg veel onderhoud zal er niet zijn aangezien ik alleen af en toe een nieuw project zal toevoegen of wat extra informatie over mijn diensten.

Ik denk dat ik eerst maar eens begin met 1 site en dan een apart stukje maak voor zakelijk, dit is makkelijk te onderhouden en volgens mij komt de boodschap dan ook wel over.

[Voor 28% gewijzigd door Fable op 20-09-2018 11:11]

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Fable schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:41:
[...]

Ik wil eigenlijk alleen een site met wat informatie over mijn diensten en deze zijn voor een zakelijke klant iets anders dan voor een particuliere klant. Account aanmaken en inloggen ben ik niet van plan om op de site te implementeren, het moet echt een informatie site worden, zodat klanten mij gaan bellen of mailen.

Ik denk dat ik er wel uit ga komen door gewoon 2 sites te gaan maken;

ww.bedrijfsnaam.nl
ww.zakelijk.bedrijfsnaam.nl

En dan voor beiden hetzelfde thema gebruiken, maar dan met andere menu's en content.
Nu nog even op zoek naar een plugin voor de pop-up waar de klant zelf kan kiezen tussen particulier en zakelijk. Maar dan wel een pop-up die nooit door een browser geblokkeerd kan worden.
Kan makkelijker...

Www.bedrijfsnaam.nl één pagina aanmaken , met jou thema, met daarom kleine begeleidende tekst, en daarop 2 buttons particulier en zakelijk.

Particulier linkt naar www.bedrijfsnaam.nl/particulier
Zakelijk linkt naar www.bedrijfsnaam.nl/zakelijk

Op beide subdomeinen plaats je de gewenste content in je thema.

Voordeel is dat al je klanten dan via www.bedrijfsnaam.nl binnenkomen, en zien dat je ook de andere groep bezoekers kan bedienen.
Particulieren raden je aan bij hun baas of andersom.

Ook reclame technisch heb je dan gewoon 1 domeinnaam en hoef je niet specifiek te adverteren

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True