Toon posts:

Ubiquiti advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 14:53
Ik ben van plan om mijn wifi netwerk thuis opnieuw in te richten.

Zelf had ik 2 accespoints de Cisco Meraki MR33
Dat ik hier online alles op kon instellen regelen nakijken was een verademing voor mij.
ook meerdere ssids aan kon maken voor test doeleinden en of gasten
Ook dat deze dan automatisch een dhcp van mijn eigen router kregen of van meraki.
Ook de doorvoersnelheid van de accespoints beviel me super

Deze heb ik weg kunnen doen omdat de prijzen voor verlenging van de cloud gewoon klauwen vol geld kost en me dat niet in de thuissituatie gepast is.

Nu heb ik veel gelezen over Ubiquiti.
Echter helaas zie ik door het bos de bomen niet meer wat in mijn situatie het beste is om aan te schaffen met eigenlijk dezelfde mogelijkheden als de Meraki.

Ik weet dat ik er een cloudkey bij moet nemen om deze overal te benaderen zonder een pc aan te hebben staan.
En was zelf aan het denken voor AP AC PRO omdat ik schat dat deze in de buurt komt van de MR33.

Of wat is een betere setup? met een vergelijkbaar principe als de Meraki?

PSN: McMillan0984

Beste antwoord (via Clavat op 01-10-2018 14:48)

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04 12:35
Ik heb zelf niet veel ervaring met de Meraki maar ik kan wel mijn setup/ervaring geven. Zelf heb ik een USG met 3 AP AC Lite. De unifi software heb ik op mijn server draaien omdat die toch altijd aanstaat. De USG heb ik later aangeschaft dan de access points en de router die je thuis hebt kan gewoon dhcp geven zonder problemen. Zonder USG kun je bepaalde functies zoals doorvoer en deep packet inspection niet gebruiken. Je kunt in de Unifi software(staat ook op de Cloud key) meerdere SSID's aanmaken. Elke SSID kun je als gast netwerk gebruiken. de gebruikers op het gastnetwerk kunnen niet met andere apparaten verbinden als je dit wilt(guest isolation). De snelheid van de MR33 is zoals ik lees iets sneller als de AC Lite en iets trager als de AC Pro. Zelf kan ik de volle snelheid van mijn Ziggo verbinding(400/40) over Wifi halen als het niet al te druk is op het access point wat ik gebruik.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• kkbizz
Ik heb zelf niet veel ervaring met de Meraki maar ik kan wel mijn setup/ervaring geven. Zelf heb ik een USG met 3 AP AC Lite. De unifi software heb ik op mijn server draaien omdat die toch altijd aanstaat. De USG heb ik later aangeschaft dan de access points en de router die je thuis hebt kan gewoon dhcp geven zonder problemen. Zonder USG kun je bepaalde functies zoals doorvoer en deep packet inspection niet gebruiken. Je kunt in de Unifi software(staat ook op de Cloud key) meerdere SSID's aanmaken. Elke SSID kun je als gast netwerk gebruiken. de gebruikers op het gastnetwerk kunnen niet met andere apparaten verbinden als je dit wilt(guest isolation). De snelheid van de MR33 is zoals ik lees iets sneller als de AC Lite en iets trager als de AC Pro. Zelf kan ik de volle snelheid van mijn Ziggo verbinding(400/40) over Wifi halen als het niet al te druk is op het access point wat ik gebruik.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 14:53
De USG is een switch? of is dat ook weer iets anders?

PSN: McMillan0984

• kkbizz
Clavat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:37:
De USG is een switch? of is dat ook weer iets anders?
De USG(Unifi Secure Gateway) is de router van Ubiquiti. De USG is ook te koppelen met de Unifi software en biedt daardoor de mogelijkheid om je hele netwerk te beheren vanuit Unifi.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:17
Wat wil je precies bereiken?

Als je doel alleen is om de Meraki's te vervangen door iets anders dan ben je met 2x een AC-PRO wel ver klaar. USG heb je niet nodig als je al een router hebt.

Verder kun je per AP meerdere SSID's aanmaken en Vlans instellen als je dat wenst.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 15:45
Ik heb zelf USG 3P + 1 AP Pro draaien. Werkt perfect! Heb daarnaast nog 2 unmanaged switches die in de toekomst plaats zullen maken voor Ubiquiti switches. Ik heb de controller draaien op een Raspberry Pi samen met Domoticz. Ideaal eigenlijk.

Adviseer eigenlijk iedereen die problemen heeft met Wifi die AP's van Ubiquiti te gebruiken. Vriend van mij is er ook erg tevreden mee. Hangt er een in het bijgebouw en zend uit tot de helft van hun weiland.

Binnekort hang ik er nog 2 weg bij een kennis van mij na het testen met 1 ap daar. Iedereen is er tevreden over die ik het adviseer.

[Voor 41% gewijzigd door Ronker op 19-09-2018 14:45. Reden: toevoeging]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee