2x netwerkkaarten in 1 comp...

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil op een lanparty een grotere snelheid bereiken door 2 netwerkkaarten (sitecom van 49 piek per stuk) in mijn comp te doen.

Mijn vragen:

1. Kan dit?
2. Moet ik gewoon voor beide hetzelfde ip-adres instellen, of moet het totaal anders?

Alvast bedankt

iStockphoto

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. je wil dus twee nics in je pc prikken (ja, dat kan... ;) ) en deze combineren zodat je in plaats van 100 Mbit 200 Mbit toegang naar je bak kunt geven ?

oftewel "trunken" ?

Aannames zijn fataal.

• BlizzarD
  • Niet online
uhm ja, daar komt het wel op neer :)

iStockphoto

Verwijderd

what a plann

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
:? kan dat :?

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
Kan niemand even posten hoe dit idee werkt :?
ik vind dit dusdanig interessant dat ik dit topic maar even volg :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 18:56
Helaas dat gaat niet werken. Daarvoor moet je zowel de switch als de netwerkkaarten speciaal voor instellen. Weet ik omdat het bij onze servers Compac Proliant ook het geval is. Op deze machines kan je instellen dat de kaarten samen als 200mbits full duplex moeten werken.

• BlizzarD
  • Niet online
maar kan je niet gewoon 2 dezelfde nic's in je pc instellen op hetzelfde ip-adres, zodat ze samen gaan werken en je dus een grotere (misschien niet dubbele) snelheid krijgt?

zie ook: http://cheshire87.freeservers.com/cgi-bin/i/nic.jpg

iStockphoto

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
je kan voor 2 (of meer) nic's in 1 pc
het proggie NIC Express gebruiken.
Werkt als een trein. (voor NT en 2000).

:)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:44
Nee kan niet.. krijg je conflicten enzo.. en games lopen dan al helemaal niet meer.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Bundelen van netwerkkaarten kan idd.. maar niet in windows9x, je MOET per se linux of win NT/2k of misschien xp hebben.

Je kan 2 of meer 3com 905b/c kaarten bundelen in w2k/nt (ik krijg het niet goed werkend in xp) door voor de 905b de 980b driver te installen en voor de 905c de 980c driver. Als je daarna Dynamic Access van 3Com installeerd kan je prima bundelen.

Intel Pro/100+ Server kaarten kan je bundelen met behulp van de Intels ProSet II software. Misschien kan je hier ook 'gewone' Pro/100+ kaarten nemen en dan de Pro/100+ Server drivers installeren. Dat drivers installeren ging bij mij prima, maar toch kon ik geen kaarten bundelen. Misschien lag dit aan XP.

Voor andere merkkaarten weet ik het niet, maar je kan _alle_ kaarten bundelen met het progje NicExpress zoals al genoemd is.

Ten slotte heb je in linux de bonding.o module.. nog geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken met veel kaarten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Euhm.. leuk om te weten, maar het bundelen van 2 3com kaarten heeft heel ff gewerkt.. Ik haalde 17 mbyte/s, maar dat kon waarschijnlijk nog een stuk sneller (ik weet iemand die 22 mbyte/s doet) als ik snellere client pc's gebruik.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1