Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

reparatie of upgrade advies cpu aub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bekhele
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 07-04 12:02
beetje een vreemde situatie: bij het reinigen van mijn pc, heb ik helaas de ventilator op mijn cpu beschadigd waardoor die helaas niet meer op zijn plaats blijft op mn moederbord.Ik heb werkelijk al vanalles gebrpobeerd maar lukt niet, de enige manier waarop mn pc nog werkt is dat ik de toren horizontaal leg. wat best prima is , maar toch zonde.

nou is mijn vraag zijn er tips om alsog die fan vast te hechten zonder het moederbord te beschadigen (nogmaals pc werkt niet zonder die fan)

of is het mss eens tijd om sowiso aan een upgrade te denken? cpu als moederbord zijn reeds 5 jaar, dus bestaan er uberhaupt nog wel cpu's die op mn huidig moederbord passen?
enkel interesse in eventuele aankoop cpu, als ik ineens ook moederbord moet vervangen blijf ik hem gewoon nog even doorgebruiken op deze manier.

mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X3 Ultra€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,54€ 40,54
1CM Storm Enforcer€ 87,89€ 87,89
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 16,-€ 16,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C10€ 55,50€ 55,50
1Samsung SH-224BB€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 199,93

Beste antwoord (via bekhele op 19-09-2018 14:03)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Als het de boxed koeler is heb je met de pricewatch: Arctic Alpine 11 PLUS een goede en goedkope replacement.

Als cpu upgrade op je huidige moederbord zou je kunnen kijken naar een gebruikte i7-3770 categorie: Processors

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21:24
Hoe is hij precies beschadigd? Er zitten toch 4 schroeven aan?
Is het een Intel stock koeler of een aftermarket?
Als upgrade kan je naar een i7-3xxx gaan, of een nieuwe CPU/RAM/mobo combinatie.
Je mobo kan geloof ik niet overklokken, dus naar een K CPU hoef je niet specifiek te zoeken.
categorie: Processors

[Voor 37% gewijzigd door SpeedQber op 19-09-2018 12:41]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Als het de boxed koeler is heb je met de pricewatch: Arctic Alpine 11 PLUS een goede en goedkope replacement.

Als cpu upgrade op je huidige moederbord zou je kunnen kijken naar een gebruikte i7-3770 categorie: Processors

• Rrob
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:54
je bedoelt dat je alle vier de push-pins van je stock koeler gesloopt hebt tijdens het schoonmaken :? Waarmee maak jij schoon, een kettingzaag 8)7

Wat ik bedoel: weet je zeker dat je niet iets fout doet, want het klinkt wat onlogisch. Maar als het echt zo is en er zijn geen grote beschadigingen aan je moederbord bij de montagegaten voor de koeler: koop een nieuwe koeler en je bent klaar

-specs-

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:21
Zoals hierboven aangegeven maar misschien ter aanvulling 🙂

Of je je CPU moet upgraden ligt een beetje aan de games die je speelt maar een i7 3770 gaat je daarin zeker wel een flinke boost geven. Een 980ti is wel heel pittig voor zo'n beetje de minst krachtige i5 van socket 1155. Merk je daar nooit iets van?

Mijn zoon ging van een i5 2400 icm een GTX 970 naar een i7 3770 en het verschil was zeer duidelijk te merken in alle games.

Ze zijn op V&A voor een redelijke prijs te scoren :

V&A aangeboden: Omni's CPU Circus™ - Core i7-3770 mét garantie

Met eventueel een pricewatch: Cooler Master TX3 i erbij.

Zou je weer ff vooruit kunnen.

Let wel, dit gaat alleen maar op wanneer je mobo nog heel is.

• bekhele
Rrob schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:45:
je bedoelt dat je alle vier de push-pins van je stock koeler gesloopt hebt tijdens het schoonmaken :? Waarmee maak jij schoon, een kettingzaag 8)7

Wat ik bedoel: weet je zeker dat je niet iets fout doet, want het klinkt wat onlogisch. Maar als het echt zo is en er zijn geen grote beschadigingen aan je moederbord bij de montagegaten voor de koeler: koop een nieuwe koeler en je bent klaar
hehe, nee ben er in geslaagd bij het aanhechten terug om 2 van die vier pinnen stuk te krijgen, vraag me niet hoe :)
moederbord lijkt me perfect intact, dus een nieuwe koeler moet het dus doen?

• bekhele
Baloes schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:02:
Zoals hierboven aangegeven maar misschien ter aanvulling 🙂

Of je je CPU moet upgraden ligt een beetje aan de games die je speelt maar een i7 3770 gaat je daarin zeker wel een flinke boost geven. Een 980ti is wel heel pittig voor zo'n beetje de minst krachtige i5 van socket 1155. Merk je daar nooit iets van?

Mijn zoon ging van een i5 2400 icm een GTX 970 naar een i7 3770 en het verschil was zeer duidelijk te merken in alle games.

Ze zijn op V&A voor een redelijke prijs te scoren :

V&A aangeboden: Omni's CPU Circus™ - Core i7-3770 mét garantie

Met eventueel een pricewatch: Cooler Master TX3 i erbij.

Zou je weer ff vooruit kunnen.

Let wel, dit gaat alleen maar op wanneer je mobo nog heel is.
Nu ik game helemaal niet zo heel veel, maar als ik game doe ik dat graag op stevige settings. mijn set up is met 2 4k schermen(1 tv ,1 pc scherm). 5 jaar geleden liep dat allemaal prima, maar ik merk idd met huidge games dat het op volle settings toch niet altijd even soepel loopt.

maar nogmaals ik game zeker niet veel,en als het er van komt zijn dat voornamelijk strategische games en rpg, wel met zware mods dikwijls, geen shooters echter.

vraag: de koeler die jij voorstelt is bijna 3 keer zo duur als diegene die Uszka voorstelt, wat is daar anders/beters aan?

[Voor 4% gewijzigd door bekhele op 19-09-2018 14:02]

• bekhele
Uszka schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:42:

thx!! kan ik alvast als tijdelijke oplossing voor die cooler gaan en op termijn uitzien naar upgrade.

thx!!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True