Multiplier probleen K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Topicstarter
Vandaag een K7T Turbo in mijn systeem gezet om mijn Athlon 1200\200 op 1200\266 te kunnen zetten.
Na installatie opgestart met 12*100Mhz was oke.
Vervolgens met 9*100Mhz was oke.
Jumper 17 weggenomen voor 9*133Mhz,systeem wilde niet opstarten.
Jumper teruggeplaatst en 9*132Mhz ingesteld gevolg nooit meer starten.
CMOS jumper gereset en nu heb ik allen nog maar een multiplier van 12,13,14 of 15 over.
Hoe klijg ik de lagere waardes terug,een nieuw bios gaf geen resultaat.

P.S zit 133Mhz geheugen in.

Verwijderd

Zet de jumper nog eens terug op 200 mhz FSB.

Misschien werk hij nu wel.

Anders zou ik even de winkel bellen voor garantie

Verwijderd

Mischien een domme vraag : Kun je een Athlon 1200/200 laten draaien als een Athlon 1200/266 dan ?
Ja en dat je geheugen op 133 draait, heeft niks te maken met de FSB snelheid.

• Bertus | IA

Bertus | IA

member of pienie

Topicstarter
Met een mulipl. van 9 op 133Mhz moet het vaak mogelijk zijn 9*133=1200.
Alleen kan ik die 9 momenteel niet meer instellen.
Ik denk trouwens dat het probleem ook in de bruggen van de Athlon kan zitten en ga verder in die richting zoeken.
Wel vreemd dat ik het eerder wel in kon instellen.

Verwijderd

Hoi!

Verwijderd

Oeps... |:(

Dat was dus ff een foutje...

Maar ik heb dat probleem zelf ook wel eens gehad...

Gebeurde nadat mijn broer per ongeluk mijn bios flashte (auto-flash van MSI he) en er dus dezelfde bios overheen zette.

Ik ga er van uit dat je de normale bios gebruikt? Dan kun je het oplossen door de overclockersbios te downen van MSI en die er overheen te flashen. Stel nu in zoals je wilt en save. Flash vervolgens de huidige bios terug en als het goed is gebruikt ie de door jou ingestelde waardes als minimum.

Verwijderd

Probeer het overklokbios (te vinden op msi site) erin te flashen, dan lukt het misschien wel. Als dat gelukt is zou ik meteen het nieuwste bios erin flashen. Voor 2.7 zijn af en toe wat probleempjes mee.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 18:37 schreef suffedukkel het volgende:
Hoi!
:? Je doet je naam eer aan

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 21:57
Helaas, het K7T-turbo bord van MSI is niet voor ons overclockers geboren. Als jij je 1200Mhz cpu op 266 FSB wil gebruiken zal ie zowiezo eerst op 12x133 gaan draaien wat je CPU niet trekt. Pas als de POST begint schakelt deze terug naar de door de BIOS ingestelde waarde (9 dus in jou geval).

Verwijderd

Ow, dat zie ik nu pas. Je hebt een 200 mhz 1200. Dan MOET je het overklokbios gebruiken om een lagere multiplier te kunnen kiezen.

Het nadeel van die MSI is is dat hij de eerste paar seconden van het booten op de default multiplier en default voltage gaat. In jou geval 12x133 @ 1,75 volt, dat gaat dus niet lukken, of je moet heel veel mazzel hebben.

Je kunt proberen je L7 bruggen in te kleuren (voltage wordt dan 1,85v) en anders is het pech hebben.

Verwijderd

Het is hier al veel vaker gepost maar ik doe het nu nog maar eens...>:) Het is WEL mogelijk om met een MSI K7T Turbo met de nieuwste 2.8 bios (en waarschijnlijk ook lagere bios versies) een lagere multipl. in te stellen. Ga als volgt te werkt, download de OC-bios van MSI, zet je bios multiplier op 5, flash nu de laatste bios versie en voila je kunt nu alle multipliers van 5-xx kiezen, je zet hem dan eens op 5x133 en dan zie je wel of hij uberhaupt op 133 wil draaien.

• Bertus | IA

Bertus | IA

member of pienie

Topicstarter
Bedankt voor het snelle reageren, maar ik heb mijn dag niet vandaag.
Het flashen van het overklokbios wil ook al niet lukken overmorgen maar weer proberen
Nogmaals bedankt.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Het verhaal wat Mister16v vertelt lijkt mij ook wel te moeten werken. Versie 2.8 van de MSI K7T Turbo BIOS functioneert bij mij ook prima. Ik kan er lagere multipliers mee fixen en ook de Vcore normaal aanpassen (kon eerst niet).

sigloos

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 22:54 schreef Bertus het volgende:
Bedankt voor het snelle reageren, maar ik heb mijn dag niet vandaag.
Het flashen van het overklokbios wil ook al niet lukken overmorgen maar weer proberen
Nogmaals bedankt.
Parameter vergeten? vergeet de /nfl optie niet

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 21:14 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Je kunt proberen je L7 bruggen in te kleuren (voltage wordt dan 1,85v) en anders is het pech hebben.
MSI kent 1.85V niet. Je kan het wel instellen maar dan boot ie op 1.96V.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Bertus | IA

Bertus | IA

member of pienie

Topicstarter
Even al jullie tips op een rijdje gezet en ja hoor voor elkaar.
Eindelijk een goed forum gevonden waar het kennisniveau hoog is.
Tweakbaar weekend allemaal.:)
Pagina: 1