Toon posts:

Games crashen na verloop van tijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FelixBoerma
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09-2020
Nadat ik een game opstart crasht het programma na een tijdje (beeld hangt vast, geluid gaat vaak door), als ik het spel hierna nog een keer opstart crasht hij vaak veel sneller al. Heb het idee dat het vrij random is hoe lang het duurt voor het spel crasht. Updaten van drivers heb ik gedaan, ook drivers volledig verwijderen en overnieuw installeren is gebeurt. Na een scan van mijn pc geen malware of andere gekke dingen tegengekomen. Voor het spel crasht verder geen performance issues oid. Enige manier om uit het programma te komen na de crash is via alt+tab of de windows key, waarna ik vaak een melding van windows krijgt dat het betreffende programma is vastgelopen en niet meer reageert.

CPU: AMD Ryzen 5 1600

GPU: Nvidia 1060 GTX 6GB

Motherboard: MSI B350 Tomahawk

RAM: Corsair Vengeance 2*4gb DDR4 3GHZ

Power unit: EVGA 500B

Memory: Crucial MX300 275GB, Seagate Barracuda 2TB (spellen geïnstalleerd op beide schijven crashen)

Alle reacties

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07-2022
Klinkt naar mijn idee als een videokaart fout, omdat het beeld "freezed" maar de rest wel verder loopt. Heb je een andere videokaart om dit te testen.

Maar wat heb je zelf al getest?

[Voor 10% gewijzigd door Knee-Buckler op 19-09-2018 12:45]

• FelixBoerma
Heb helaas geen andere kaart liggen nee.
Heb met HWmonitor gekeken, videokaart is niet warmer geweest dan 58graden.
Heb net ook vlak na een crash van No Mans Sky wel een hele tijd The Witcher 3 kunnen spelen zonder enig probleem.
Het gebeurt voornamelijk bij high-end games (rocket league, human fall flat, stardew valley zonder enig probleem uren kunnen spelen).
Lijkt soms alsof er bij een punt waarop het spel even wat meer tegelijk moet verwerken/laden ik ipv een fps drop krijg, alles gewoon freezed en het programma er mee stopt.

• dikkewalrus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-03 13:17
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, wat opgelost was door een nieuwe, betere voeding te plaatsen. Je kan ook proberen om memtest86 te draaien om te checken of het een ram probleem is.

• FelixBoerma
Hmm, de voeding is pas een paar maandjes oud, en 450W zou naar mijn weten ruim voldoende moeten zijn voor dit systeem. Zal eens memtest downloaden

• chriscjw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2019
Is 8 gb ram niet aan de krappe kant? Wat draait er allemaal op de achtergrond?

• FelixBoerma
Net ff via taakbeheer gekeken, maar komt niet boven de 70% gebruik van mn RAM uit voor het spel crashte.

• chriscjw
Als je via taakbeheer kijkt, dan zet je het spel toch op de achtergrond? Gebruik deze dan net zoveel als wanneer deze op de voorgrond draait? Is er geen ander meetprogramma welke meer terwijl je full load hebt? Dus in game?

• FelixBoerma
Niet op fullscreen en taakbeheer zo gesleept dat ik de percentages nog kon lezen

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:37
Kijk eens in je eventviewer?

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03:32
Probeer eens een andere voeding, wellicht eentje die je kunt lenen?

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• FelixBoerma
Zie nu dat ik dit elke keer rond de crashes heb.

Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 2 van bron NVIDIA OpenGL Driver niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

The NVIDIA OpenGL driver has encountered
an out of memory error. This application might
behave inconsistently and fail.
(stop logging every single event of this type
because there are too many)
(pid=1440 nms.exe 64bit)

De berichtbron is aanwezig, maar het bericht is niet gevonden in de berichttabel

Online gezocht en blijkt wss iets mis te zijn met je RAM.

• chriscjw
Ram van de videokaart, of hoofdgeheugen? Ligt het misschien aan de driver van je videokaart?

• FelixBoerma
chriscjw schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:49:
Ram van de videokaart, of hoofdgeheugen? Ligt het misschien aan de driver van je videokaart?
Driver heb ik al eens volledig verwijderd met behulp van DDU en weer geïnstalleerd, veranderde niks. Heb nu extra geheugen gekocht, nu 2 dagen zonder problemen The Witcher kunnen spelen, NMS crasht wel vrijwel direct na opstarten nog.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-03 14:28
Heb je je oude geheugen er nog steeds in zitten? Als je dat wilt blijven gebruiken naast het nieuwe zou ik dat alsnog even testen met memtest.
Ik heb ooit ongeveer het zelfde probleem gehad als jij en dat bleek een foutieve RAM stick te zijn, spellen crashten elke keer wanneer ze probeerden die foutieve sector van de ram stick te gebruiken, en het probleem was weg zodra die ram stick vervangen was.

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-04 16:20
Mijn Ryzen 2600x doet hetzelfde sinds kort, SMT uitzetten in de bios deed het probleem voor mij oplossen.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 12 Pro 256, PS5, Sony A6000

• FelixBoerma
Flamesz schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:41:
Heb je je oude geheugen er nog steeds in zitten? Als je dat wilt blijven gebruiken naast het nieuwe zou ik dat alsnog even testen met memtest.
Ik heb ooit ongeveer het zelfde probleem gehad als jij en dat bleek een foutieve RAM stick te zijn, spellen crashten elke keer wanneer ze probeerden die foutieve sector van de ram stick te gebruiken, en het probleem was weg zodra die ram stick vervangen was.
Zit er ook nog in ja, zal ik dat even doen!

Edit: Uit memtest kwamen 0 fouten naar voren.
Zijn er manieren om zo'n soort test ook voor je GPU te doen?

[Voor 8% gewijzigd door FelixBoerma op 27-09-2018 16:05]

• FelixBoerma
spijk860 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:46:
Mijn Ryzen 2600x doet hetzelfde sinds kort, SMT uitzetten in de bios deed het probleem voor mij oplossen.
Ik heb echt geen idee wat 'SMT uitzetten in de bios' betekent :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee