Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vega 64 gekocht, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• jazzozo
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-06 18:33
Hoi mede-Tweakers,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van dit beest pricewatch: Asus ROG Strix RX VEGA64 OC edition 8GB

De prestaties stellen mij tot nog toe niet teleur, maar er is ruimte voor verbetering. Zo merk ik dat de temperaturen aardig oplopen. Naast dat de Vega zelf natuurlijk ook een heethoofd is (onder load gemiddeld zo’n 75 graden) merk ik dat mijn processor ook in eens een stuk warmer loopt, namelijk rond de 60 graden. Dit ben ik niet gewend van een Intel. Wat kan ik eventueel doen voor een betere airflow? Kast vervangen is écht een no-go in verband met lichte OCD. :P

Mijn andere vraag gaat over mijn voeding, dit is een Corsair RM550x. Mijn systeem draait nu wel gewoon, paar zware games gebenchmarked (Deus Ex: Mankind Divided op ultra) en blijft gewoon vrolijk doorkachelen. Nu wordt voor de Vega eigenlijk een 750w PSU aanbevolen. (welke efficientie etc. ze van uit gaan in die specs is mij een raadsel)
Zou een RM650 of zelfs RM750 mijn prestaties nog kunnen verbeteren?

Hierbij nog een volledige lijst van mijn specs:
Intel Core i5 7600K non-OC
Scythe Mugen 5 PCGH
MSI Z270 Pro
2x 8gb Corsair Vengeance LPX DDR4 @3000mhz
Corsair RM550x
Corsair MP500 256gb
Western Digital Blue 1tb
Case: Corsair Carbide Spec-Alpha (standaard fans)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kaart flink undervolten. ;)
Verder let op de VRM temperaturen. Die ASUS kaarten hebben problemen met contact tussen de mosfets en het koelblok. VRM temperaturen kan je uitlezen met hardwareinfo 64. In de regel geld 110C+ als problematisch en dat komt helaas voor met deze ASUS kaarten. :/

Heb zelf een RX Vega 56 met een RM550x en dat werkt gewoon zonder problemen. Die voeding is goed genoeg. Verder is er ook gewoon dit topic. :P
AMD RX Vega Ervaringen topic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• jazzozo
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-06 18:33
@DaniëlWW2 Oeps, sorry. Niet goed opgelet.

Één vraagje dan: Hoe doe ik undervolten? (Had hier al wat meer over gelezen) En wat is zo’n beetje het advies bij deze kaart? Tot hoe ver moet ik hem undervolten?

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:18
Kan gewoon in de drivers zelf met wattman.
Je kan makkelijk richting de 1050mv gaan en dan de power slider wel vol open zetten. Misschien moeten je max clocks dan iets omlaag maar overall zijn de prestaties vaak wel wat beter. 75c is opzich niet heel gek het zou zo maar kunnen dat de max temp op 85c staat en de target op 80c en dat hij dus de fan's heel rustig laat draaien waardoor de temperatuur oploopt.

Maar voor verdere vragen kan je beter naar het ervaringen topic. Dit soort dingen zijn daar op de eerste pagina ook al uitgebreid behandeld. (toen de kaart net uit was zijn heel veel mensen aan het tweaken geslagen waar onder ik zelf die ervaringen staan op de eerste paar pagina's en er is ook een link in de eerste post naar een spreadsheet met resultaten en instellingen van mensen).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jazzozo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:48:
@DaniëlWW2 Oeps, sorry. Niet goed opgelet.

Één vraagje dan: Hoe doe ik undervolten? (Had hier al wat meer over gelezen) En wat is zo’n beetje het advies bij deze kaart? Tot hoe ver moet ik hem undervolten?
Dit kan je allemaal vinden in het Vega ervaringentopic. :P
Maar de meeste openen Wattman in het AMD drivermenu en laten de P7 voltagewaarde zakken, flink zakken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True