Welke router met parental control

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een router met parental control om aan de KPN Experia Box v10 te koppelen. Met parental control bedoel ik de optie om per device de toegang tot internet in te stellen gedurende een bepaalde tijd, zodat ik deze per device/gebruiker aan banden kan leggen. Het gaat mij dus niet om het filteren van ongewenste content.

Ik heb in het verleden goede ervaringen opgedaan met Linksys en die heeft natuurlijk een heel gamma aan routers, maar misschien is er een ander merk router dat net zo goed of zelfs beter is. Stabiliteit is belangrijk, omdat 2 laptops, 2 tablets, 3 telefoons en een TV op Wifi zijn aangesloten. Wat zijn jullie ervaringen / tips? Mijn budget is max. 100 euro.

Beste antwoord (via rens-br op 21-12-2018 13:21)

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Inmiddels heb ik de Asus RT-AC86U besteld en deze wordt binnenkort geleverd. Een van de belangrijkste redenen voor de aanschaf is de snelheid, de UI en de parental control. Na de aanschaf heb ik nog vele reviews gelezen en die zijn zeer wisselend. Ook bekruipt me het gevoel dat deze router enigszins overkill is voor mijn situatie, maar een gelijkwaardig én goedkoper alternatief heb ik niet gevonden. Ook niet in Netgear serie. Een interessant punt in dit kader is wel dat Asus erom bekend staat dat zij een lange periode software ondersteuning biedt in de vorm van nieuwe firmware. Hoe is jullie ervaring met andere fabrikanten?

Alle reacties

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:54
Mogelijk is een Apple AirPort Express iets voor jou. Wel al wat ouder, maar niks mis mee qua specs. Stabiliteit is sowieso top, en je kunt precies alles instellen wat je hierboven noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
iAdema schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:38:
Mogelijk is een Apple AirPort Express iets voor jou. Wel al wat ouder, maar niks mis mee qua specs. Stabiliteit is sowieso top, en je kunt precies alles instellen wat je hierboven noemt.
Zou ik nu niet meer doen dat ding is antiek :+
- Fast Ethernet (Tot 100 Mbps)
- Wireless N

Als je nu iets nieuws gaat kopen zou ik zeker voor gigabit + AC gaan.

Misschien zijn de netgears wat voor je qua opties:
http://www.netgear.nl/home/discover/apps/lpc.aspx
http://www.netgear.nl/hom.../wifi-routers/R7000P.aspx (zit met 122 een klein beetje boven je budget)

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 19-09-2018 09:51 ]

Cloud ☁️

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:54
HKLM_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:45:
[...]

Zou ik nu niet meer doen dat ding is antiek :+
- Fast Ethernet (Tot 100 Mbps)
- Wireless N

Als je nu iets nieuws gaat kopen zou ik zeker voor gigabit + AC gaan.

Misschien zijn de netgears wat voor je qua opties:
http://www.netgear.nl/home/discover/apps/lpc.aspx
http://www.netgear.nl/hom.../wifi-routers/R7000P.aspx (zit met 122 een klein beetje boven je budget)
Aye, ik was in de war met de Extreme, die heeft dat wel ;) helaas ook iets boven budget. Dank voor de correctie!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23

Pazo

Mroaw?

Volgens mij hebben de meeste routers dit wel.
Ik heb zelf altijd Asus gehad. Heb de functie nooit gebruikt, maar ik weet dat de AC66U, AC68U en AC88U het sowieso hebben (al ligt de AC88U wel ver boven het budget, maar is ook niet nodig)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Inmiddels heb ik de Asus RT-AC86U besteld en deze wordt binnenkort geleverd. Een van de belangrijkste redenen voor de aanschaf is de snelheid, de UI en de parental control. Na de aanschaf heb ik nog vele reviews gelezen en die zijn zeer wisselend. Ook bekruipt me het gevoel dat deze router enigszins overkill is voor mijn situatie, maar een gelijkwaardig én goedkoper alternatief heb ik niet gevonden. Ook niet in Netgear serie. Een interessant punt in dit kader is wel dat Asus erom bekend staat dat zij een lange periode software ondersteuning biedt in de vorm van nieuwe firmware. Hoe is jullie ervaring met andere fabrikanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:49
Ik heb jaren een asus router gebruikt (RT-68U), en de software wordt inderdaad aardig lang ondersteund. Ik heb hem ook altijd wel als stabiel ervaren. Enige reden dat hij nu buiten gebruik is, is een verhuizing. Ik zou aanraden om te kijken naar de Merlin firmware. Deze is gebaseerd op de officiele asus firmware met wat goeie toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Aragnut schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:58:
Ik zou aanraden om te kijken naar de Merlin firmware. Deze is gebaseerd op de officiele asus firmware met wat goeie toevoegingen.
Dank voor de tip. Ga ik zeker doen. Ik ben benieuwd naar de toevoegingen van de Merlin firmware, want de AC86U is in de basis al zeer uitgebreid instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Succes ermee, persoonlijk zou ik met mijn kinderen in gesprek gaan en van daaruit sturen. Anderzijds is het wel een mooie leerschool voor ze om inventiever en slimmer te zijn dan hun ouders. Als kind zijnde zou ik heel snel het ww van de buren hebben. :-)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 21:52

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Asus routers hebben die functie en erg uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Frogmen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:01:
Succes ermee, persoonlijk zou ik met mijn kinderen in gesprek gaan en van daaruit sturen. Anderzijds is het wel een mooie leerschool voor ze om inventiever en slimmer te zijn dan hun ouders. Als kind zijnde zou ik heel snel het ww van de buren hebben. :-)
Dank je. Ik snap deze reactie en natuurlijk ga ik ook met ze in gesprek. Probleem is dat de kinderen thuis zijn op momenten dat ik dat niet ben en hun internetgedrag (qua lengte maar ook qua inhoud) graag aan banden leg. Maar zoals dat gaat met pubers, die luisteren niet (altijd) dus als ik kan ingrijpen dan doe ik dat op deze wijze.

Daarnaast is de keuze voor deze router ook gemaakt gelet op de bijkomende functies (bv. externe toegang tot bestanden) en omdat dat ellendige apparaat van KPN nul functies biedt.

[ Voor 0% gewijzigd door Goliath op 21-12-2018 10:24 . Reden: typo ]

Pagina: 1