Toon posts:

Script voor Plugwise Smile P1 via Wifi lezen Domoticz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SjeesDeBees
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-12-2020
Mijn vraag:
- Hoe kan ik via Wifi de Plugwise Smile P1 uitlezen in Domoticz via een Python script?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Plugwise Smile v2.5.9 verbonden via WLAN
- Raspberry 3B+ 2018 met Raspbian Stretch en python3.5 verbonden met LAN
- Domoticz on Raspberry
(- Ubiquity Unify LAN+WLAN)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- domotics hardware/devices voor P1 meters via seriele kabel of LAN aanmaken
- ombouwen van Bash scripts om de smile P1 seriele poort uit te lezen (heb ik te weinig script ervaring voor)
- ombouwen van gevonden python scripts om S0 seriele poort uit te lezen van andere meters (lijkt meest belovende optie, maar mis dan nog de smile p1 wifi interface scripts)
- ombouwen van https://github.com/SevenW/Plugwise-2-py script...

Wat ik dus niet kan vinden zijn python scripts (of bash of lua) om direct de Wifi interface van de smile P1 uit te lezen en weer te geven in Domoticz, wat me wel zo handig lijkt (en bij mijn woonark zelfs nodig omdat de meter ergens in de hoek van de tuin staat...) en die zouden er inmiddels toch moeten zijn...!

Wie kan me op weg helpen?

[Voor 2% gewijzigd door SjeesDeBees op 19-09-2018 09:08. Reden: bron toegevoegd]

Alle reacties

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 19:23
@SjeesDeBees ben je er ondertussen al achter ? probeer ditzelfde nu, en zie dat er vrijwel niets beschikbaar is, terwijl domoticz toch met een opmars bezig is.

• SjeesDeBees
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-12-2020
Ja, maar moet weer ff bedenken hoe, want gebruik het niet actief. Heb nu zelf de app van Plugwise en die is fijn. Wat is je doel?

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 17:10
Ik gebruik sinds enkele weken de plugwise smile om de meterstanden bij te houden. Ik kan alles bekijken via de app, maar ik zie nergens een mogelijkheid om de historie te exporteren naar een CSV bestand. Weet iemand hoe dit kan?

Het liefst heb ik een methode waarmee ik met een Python scriptje alles kan importeren. Ik heb ook gekeken of webscraping mogelijk is via de webviewer, maar daar kwam ik niet uit.

• Plugwise
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-05 21:20

Plugwise

Bedrijfsaccount Plugwise
Tolstoi schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:41:
Ik gebruik sinds enkele weken de plugwise smile om de meterstanden bij te houden. Ik kan alles bekijken via de app, maar ik zie nergens een mogelijkheid om de historie te exporteren naar een CSV bestand. Weet iemand hoe dit kan?

Het liefst heb ik een methode waarmee ik met een Python scriptje alles kan importeren. Ik heb ook gekeken of webscraping mogelijk is via de webviewer, maar daar kwam ik niet uit.
Een CSV export is sinds begin dit jaar mogelijk, kijk hier hoe dat moet https://plugwisehelp.freshdesk.com/nl/support/solutions/articles/44002193605-hoe-kan-ik-data-exporteren-naar-een-csv-bestand-

Ter info, Smile P1 2.5.9 wordt niet meer ondersteund en heeft geen CSV export. Die werkt met de oude app die niet meer werkt. De huidige versie is 4.3.2. Daarmee staat alle data nu op de Smile P1 zelf en daarmee ook geschikt om lokaal uit te lezen via de API. Ik raad dan ook aan voor een Domoticz koppeling om naar versie 4.3.2 te kijken. Mocht je nog een 2.5.9 hebben dan raad ik aan om contact met ons op te nemen via https://www.plugwise.com/contact-formulier/ om te kijken hoe je de update kan krijgen.
- Maarten

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee