Mijn vraag:
- Hoe kan ik via Wifi de Plugwise Smile P1 uitlezen in Domoticz via een Python script?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Plugwise Smile v2.5.9 verbonden via WLAN
- Raspberry 3B+ 2018 met Raspbian Stretch en python3.5 verbonden met LAN
- Domoticz on Raspberry
(- Ubiquity Unify LAN+WLAN)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- domotics hardware/devices voor P1 meters via seriele kabel of LAN aanmaken
- ombouwen van Bash scripts om de smile P1 seriele poort uit te lezen (heb ik te weinig script ervaring voor)
- ombouwen van gevonden python scripts om S0 seriele poort uit te lezen van andere meters (lijkt meest belovende optie, maar mis dan nog de smile p1 wifi interface scripts)
- ombouwen van https://github.com/SevenW/Plugwise-2-py script...
Wat ik dus niet kan vinden zijn python scripts (of bash of lua) om direct de Wifi interface van de smile P1 uit te lezen en weer te geven in Domoticz, wat me wel zo handig lijkt (en bij mijn woonark zelfs nodig omdat de meter ergens in de hoek van de tuin staat...) en die zouden er inmiddels toch moeten zijn...!
Wie kan me op weg helpen?
- Hoe kan ik via Wifi de Plugwise Smile P1 uitlezen in Domoticz via een Python script?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Plugwise Smile v2.5.9 verbonden via WLAN
- Raspberry 3B+ 2018 met Raspbian Stretch en python3.5 verbonden met LAN
- Domoticz on Raspberry
(- Ubiquity Unify LAN+WLAN)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- domotics hardware/devices voor P1 meters via seriele kabel of LAN aanmaken
- ombouwen van Bash scripts om de smile P1 seriele poort uit te lezen (heb ik te weinig script ervaring voor)
- ombouwen van gevonden python scripts om S0 seriele poort uit te lezen van andere meters (lijkt meest belovende optie, maar mis dan nog de smile p1 wifi interface scripts)
- ombouwen van https://github.com/SevenW/Plugwise-2-py script...
Wat ik dus niet kan vinden zijn python scripts (of bash of lua) om direct de Wifi interface van de smile P1 uit te lezen en weer te geven in Domoticz, wat me wel zo handig lijkt (en bij mijn woonark zelfs nodig omdat de meter ergens in de hoek van de tuin staat...) en die zouden er inmiddels toch moeten zijn...!
Wie kan me op weg helpen?
[Voor 2% gewijzigd door SjeesDeBees op 19-09-2018 09:08. Reden: bron toegevoegd]