Toon posts:

Upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-04 08:06
Ik vond het eens tijd worden om weer wat aan m’n computer te doen aangezien ik merk dat m’n lieve kleine i5 er niet meer zo veel zin in heeft. Al die nieuwe games die z’n vier cores niet meer aan kunnen, bewerken van foto’s en dat soort meuk, gezellig livestreamen, of ja, iets minder gezellig als je cpu om genade smeekt.
Over een weekje krijg ik weer lekker uitbetaald dus een mooie tijd om maar eens te kijken naar iets nieuws.

Ik zoek een?
Leuke upgrade om weer een tijdje verder te kunnen. Om iets specifieker te zijn, een cpu en moederbord.

Wat is je budget?
Budget maakt niet echt veel uit, maar ik zat zelf te denken aan zo’n 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt nee, zolang het een goed product is ben ik blij

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 197,47€ 197,47
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 49,-€ 49,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 439,-€ 439,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,49€ 39,49
1Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs€ 118,-€ 118,-
3Akasa PWM fan splitter€ 2,73€ 8,19
1Cryorig H7 Quad Lumi€ 0,-€ 0,-
2Phanteks PH-F120MP Zwart/Wit, 120mm€ 13,55€ 27,10
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 92,99€ 92,99
1Cooler Master GM G450M€ 59,-€ 59,-
1CableMod Basic Cable Extension Kit 6+2 White----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.030,24

Ja, ik weet dat ik geen ssd heb, dat komt later nog wel een keer ;)
Wat ik zelf in ieder geval in gedachte had was dit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B450M Mortar€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,-

Om nog even wat meer informatie te geven.
Ik ben van plan om te gaan overclocken, ik zat eerst te kijken naar de 2600X maar kwam na wat onderzoek er achter dat de 2600 met een overclock gewoon net zo snel is, of sneller zelfs.
De games die ik speel zijn voornamenlijk (mmo)rpg’s en shooters, dus games zoals Battlefield 5, Rainbow Six Siege, Monster Hunter World, Final Fantasy XIV, allemaal van dat soort dingen.
Daarnaast stream ik ook met Streamlabs OBS en gebruik ik veel Photoshop en Krita. Waarschijnlijk zal ik voor mijn opleiding ook met Unreal Engine, Unity 3D, Autodesk Maya en SideFX Houdini Apprentice gaan werken.

Lijkt alsof ik alles wel al bij elkaar heb maar er is natuurlijk toch nog een reden dat ik een topic maak. Ik zou eigenlijk toch nog even een final check willen om te kijken of het wel de beste keus is.
Ook heb ik mijn twijfels over het moederbord want online lees ik weer dat de een zegt dat de ASRock B450M Pro4 beter is voor overclocken en de ander zegt weer dat deze van MSI beter is en ook met reviews erbij vind ik nou niet echt een duidelijk antwoord...

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 19:17
Ryzen houdt ook wel van RAM dat wat sneller is, en niet single-channel.
Daarnaast, is 8 GB RAM genoeg voor je editing?
Een SSD zal ook helpen met het opslaan van files.

• Miyazono
SpeedQber schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:47:
Ryzen houdt ook wel van RAM dat wat sneller is, en niet single-channel.
Daarnaast, is 8 GB RAM genoeg voor je editing?
Een SSD zal ook helpen met het opslaan van files.
Op dit moment is 8GB nog net genoeg voor mijn doeleinden en ik was van plan om binnenkort ook dit te upgraden naar 16GB en dan maar meteen voor een sneller setje te gaan en m’n huidige reepje te verkopen.

Ook werk ik voor nu nog met wat kleinere files en voldoet een HDD nog. Een SSD was ik dus ook van plan om op een later moment aan te schaffen, misschien een leuk kerst cadeautje voor mijzelf ;)

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 19:17
Vergeet de QVL van het mobo niet te raadplegen, als is Ryzen nu minder kritisch op RAM.
https://www.reddit.com/r/...ds_asrock_b450m_pro_4_vs/

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Miyazono Wat loopt er mis met de i5-6400,
Of is de reden van updaten alleen OC ?

Ik zou echt direct deze RAM overwegen en als volgende een betere nieuwe voeding

[Voor 61% gewijzigd door Hackus op 19-09-2018 12:20]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Miyazono
Hackus schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:15:
@Miyazono Wat loopt er mis met de i5-6400,
Of is de reden van updaten alleen OC ?
Ik merk dat games zoals Monster Hunter World en Battlefield 5 niet heel prettig spelen door een cpu bottleneck (fps drops en graphics die omlaag moeten), 100% load op de cpu terwijl de gpu op een rustige 60-70% load zit.

Ook met photoshop en streamen loopt het niet echt soepel meer wat ook komt door de cpu. Met streamen gebruik ik gpu encoding maar de combinatie van alle software, programma’s en een game is gewoon te veel gevraagd.
In princiepe zou ik nog een maandje kunnen wachten en meteen cpu, moederbord en geheugen kunnen kopen maar zo erg kan het toch niet zijn om eventjes m’n huidige geheugen te blijven gebruiken?

En is de voeding zo’n probleem dan? Hij is nu 2.5 jaar oud en ik dacht eigenlijk er nog wel minimaal een jaartje mee verder te kunnen.
SpeedQber schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:10:
Vergeet de QVL van het mobo niet te raadplegen, als is Ryzen nu minder kritisch op RAM.
https://www.reddit.com/r/...ds_asrock_b450m_pro_4_vs/
QVL had ik al bekeken en m’n huidige reepje staat in die van MSI.
En bedankt! Die had ik dus nog niet weten te vinden, dan wordt het dus het MSI moederbord en niet ASRock.

[Voor 48% gewijzigd door Miyazono op 19-09-2018 12:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee