Ik vond het eens tijd worden om weer wat aan m’n computer te doen aangezien ik merk dat m’n lieve kleine i5 er niet meer zo veel zin in heeft. Al die nieuwe games die z’n vier cores niet meer aan kunnen, bewerken van foto’s en dat soort meuk, gezellig livestreamen, of ja, iets minder gezellig als je cpu om genade smeekt.
Over een weekje krijg ik weer lekker uitbetaald dus een mooie tijd om maar eens te kijken naar iets nieuws.
Ik zoek een?
Leuke upgrade om weer een tijdje verder te kunnen. Om iets specifieker te zijn, een cpu en moederbord.
Wat is je budget?
Budget maakt niet echt veel uit, maar ik zat zelf te denken aan zo’n 300 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt nee, zolang het een goed product is ben ik blij
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ja, ik weet dat ik geen ssd heb, dat komt later nog wel een keer
Wat ik zelf in ieder geval in gedachte had was dit.
Om nog even wat meer informatie te geven.
Ik ben van plan om te gaan overclocken, ik zat eerst te kijken naar de 2600X maar kwam na wat onderzoek er achter dat de 2600 met een overclock gewoon net zo snel is, of sneller zelfs.
De games die ik speel zijn voornamenlijk (mmo)rpg’s en shooters, dus games zoals Battlefield 5, Rainbow Six Siege, Monster Hunter World, Final Fantasy XIV, allemaal van dat soort dingen.
Daarnaast stream ik ook met Streamlabs OBS en gebruik ik veel Photoshop en Krita. Waarschijnlijk zal ik voor mijn opleiding ook met Unreal Engine, Unity 3D, Autodesk Maya en SideFX Houdini Apprentice gaan werken.
Lijkt alsof ik alles wel al bij elkaar heb maar er is natuurlijk toch nog een reden dat ik een topic maak. Ik zou eigenlijk toch nog even een final check willen om te kijken of het wel de beste keus is.
Ook heb ik mijn twijfels over het moederbord want online lees ik weer dat de een zegt dat de ASRock B450M Pro4 beter is voor overclocken en de ander zegt weer dat deze van MSI beter is en ook met reviews erbij vind ik nou niet echt een duidelijk antwoord...
Over een weekje krijg ik weer lekker uitbetaald dus een mooie tijd om maar eens te kijken naar iets nieuws.
Ik zoek een?
Leuke upgrade om weer een tijdje verder te kunnen. Om iets specifieker te zijn, een cpu en moederbord.
Wat is je budget?
Budget maakt niet echt veel uit, maar ik zat zelf te denken aan zo’n 300 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt nee, zolang het een goed product is ben ik blij
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 197,47 | € 197,47 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 49,- | € 49,- |
1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 439,- | € 439,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 39,49 | € 39,49 |
1 | Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | € 118,- | € 118,- |
3 | Akasa PWM fan splitter | € 2,73 | € 8,19 |
1 | Cryorig H7 Quad Lumi | € 0,- | € 0,- |
2 | Phanteks PH-F120MP Zwart/Wit, 120mm | € 13,55 | € 27,10 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 92,99 | € 92,99 |
1 | Cooler Master GM G450M | € 59,- | € 59,- |
1 | CableMod Basic Cable Extension Kit 6+2 White | -- | -- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.030,24 |
Ja, ik weet dat ik geen ssd heb, dat komt later nog wel een keer

Wat ik zelf in ieder geval in gedachte had was dit.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 164,- | € 164,- |
1 | MSI B450M Mortar | € 95,- | € 95,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 259,- |
Om nog even wat meer informatie te geven.
Ik ben van plan om te gaan overclocken, ik zat eerst te kijken naar de 2600X maar kwam na wat onderzoek er achter dat de 2600 met een overclock gewoon net zo snel is, of sneller zelfs.
De games die ik speel zijn voornamenlijk (mmo)rpg’s en shooters, dus games zoals Battlefield 5, Rainbow Six Siege, Monster Hunter World, Final Fantasy XIV, allemaal van dat soort dingen.
Daarnaast stream ik ook met Streamlabs OBS en gebruik ik veel Photoshop en Krita. Waarschijnlijk zal ik voor mijn opleiding ook met Unreal Engine, Unity 3D, Autodesk Maya en SideFX Houdini Apprentice gaan werken.
Lijkt alsof ik alles wel al bij elkaar heb maar er is natuurlijk toch nog een reden dat ik een topic maak. Ik zou eigenlijk toch nog even een final check willen om te kijken of het wel de beste keus is.
Ook heb ik mijn twijfels over het moederbord want online lees ik weer dat de een zegt dat de ASRock B450M Pro4 beter is voor overclocken en de ander zegt weer dat deze van MSI beter is en ook met reviews erbij vind ik nou niet echt een duidelijk antwoord...
Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235