Photoshop CC: Afdrukkwaliteit tekst kalender

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1117663

Topicstarter
Software: Adobe Photoshop CC

Mijn vraag betreft de afdrukkwaliteit. Ik wil een simpel vierkant kaartje afdrukken van 10x10cm op iets harder papier (120gr), gewoon met een witte achtergrond en zwarte tekst. Maar de tekst moet zeer kwalitatief afgedrukt worden (dwz geen wazige letters).
Ik maak het in Photoshop, maar ik weet dus niet hoe het komt dat telkens wanneer ik het afdruk (nochtans 300 DPI?) de letters onscherp zijn.

Wat doe ik verkeerd?
- welk soort leeg bestand moet ik aanmaken?
- welke afdrukinstellingen moet ik aanpassen?

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welkiom op Got!

Hier kunnen we niet veel mee. Waarschijnlijk maak je een plaatje in een veel te lage (scherm) resolutie, maar voor hetzelfde geld is gewoon je printer vuil. Om er iets zinnigs over te kunnen zeggen is het handig om te weten wat het formaat is van de afbeelding in pixels, welke afdrukinstellingen je gebruikt, en wat je precies bedoeld met onscherp. Lees ook even Het algemeen beleid #quickstart en vul je topicstart aan.

Maar waarom maak je het niet gewoon in Word? Dan ben je meteen van heel dat pixelgedoe af. Photoshop is niet primair bedoeld om teksten op te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 19-09-2018 10:09 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
Sla je Photoshop document op als PDF-X4 en print vanuit Adobe Acrobat. Photoshop slaat de tekst dan als vector op in het PDF-bestand.