Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop 4k Videobewerking.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koenen84
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13-01-2019
goede avond allen,

Ik film regelmatig met een Gopro en wil graag in 4k gaan filmen en bewerken. Momenteel film ik in 2.7k en kan mijn laptop het net wel net niet aan.

Specs van de laptop die ik nu heb:

Acer Aspire VN7-592G
Intel Core I7-6700HQ CPU @2.60GHz 2.60 Ghz
16 GB Ram Geheugen
Videokaart Nvidia geforce gtx 960m

Met deze laptop kan ik dus 2.7k bewerken maar het werkt niet plezierig. Ik ben opzoek naar een laptop die 4k beelden zonder problemen kan bewerken. Ik bewerk alles met Adobe Premiere pro cc 2017 en wil deze graag blijven gebruiken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 15 inch scherm maar een 17 inch doe ik het ook voor. Wat betreft het merk heb ik verder geen voorkeur. Tot op heden heb ik altijd het merk acer gehad dit bevalt prima maar ik sta ook open voor andere merken.

Ik hoop onder de 1500 euro te blijven, als dit niet realistisch is hoor ik het natuurlijk graag.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en aan kunnen geven waar ik echt op moet letten om 4k zonder problemen te kunnen bewerken zodat ik mijn filmpjes naar het volgende level kan brengen en zo het maximale uit mijn gopro kan halen.

[Voor 23% gewijzigd door Koenen84 op 18-09-2018 21:38]

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Je kan bij BTO, zelf een laptop samenstellen, je kan dan onder het segment foto- & videobewerking kijken.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:55
Waarom trekt je laptop het nu net wel net niet? Zit de cpu, gpu of memory aan zijn max of een combinatie daarvan? Want dan weet je ook waar je exact de verbetering moet zoeken.

• rob1985
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-06 15:08
Dell heeft nu een XPS met i7, 16gb en 512gb en 1050ti in de aanbieding. Geldt alleen nog vandaag. 1600 euro. Dus iets boven je budget. Maar het kijkt mij wel een mooie laptop. Ik heb hem zelf in ieder geval wel besteld. Heeft alleen geen 4k scherm, maar technisch gezien heb je dat ook niet nodig om 4k te bewerken en ik betwijfel of je dat ook zult zien op 15 inch.

https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/cnx97009

• Koenen84
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13-01-2019
Bedankt voor de reacties allemaal. Als ik het goed begrijp is met name mijn videokaart het gene die flink te kort komt op mijn oude laptop.

Ben inmiddels al twee avonden flink aan het rond zoeken naar laptops. Heb nu deze op het oog:

https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications

Is deze geschikt voor 4k videobewerking?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True