Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• eagl0r
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-06 21:04
Een van mijn monitoren begint een defect te vertonen, en mijn vraag is, valt dit te repareren of is vervangen de enige oplossing?

Foto: https://imgur.com/0KI9gKV

Lastig tot niet te zien. Maar met het blote oog wel.

- De linker rand heeft een rood-paarse gloed.
- Er lopen een soort van scanlines.
- Als er een uurtje een statische app heeft gestaan zie ik een ghost image hiervan zodra ik de app sluit.

Het is een Dell UltraSharp U2312HM uit 2012. (pricewatch: Dell UltraSharp U2312HM Zwart)

Ik heb het leven van mijn vorige monitoren, 19" 4:3 Dell TFT's, ooit nog weten te verlengen met een jaar door er op te leren solderen nieuwe capacitors in te solderen. Vandaar de hoop/vraag of deze ook nog gered kan worden.

Alle input is welkom.

Alle reacties

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je kan het proberen natuurlijk, en als je meerdere dezelfde monitoren hebt snap ik de moeite die je er in wil steken. Maar anders... Na 6 jaar lekker een nieuwe kopen, beeldkwaliteit en efficientie is in die jaren er ook wel op vooruit gegaan :)

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb hier een TV met eenzelfde soort probleem. Het paneel zelf zit met een flatcable op het moederbord van de TV aangesloten. Soms is je hele scherm in 2 delen verdeelde en lopen er dus 2 flatcables naar je moederbord.

Als je over de linke of enkel over de rechterhelft van die scanlines hebt, dan neem ik aan dat je een uitvoering hebt met 2 van die flatcables.

Nu, het kan zijn dat er echt iets stuk is, maar heel af en toe wil het wel eens helpen om die flatcable los te maken, met alcohol schoon te maken en weer terug te plaatsen.

Bij mij heeft het niet geholpen, maar dat is wat je overal leest en soms zou kunnen werken.

Succes!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

World Citizen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:48:

Nu, het kan zijn dat er echt iets stuk is, maar heel af en toe wil het wel eens helpen om die flatcable los te maken, met alcohol schoon te maken en weer terug te plaatsen.
"- Als er een uurtje een statische app heeft gestaan zie ik een ghost image hiervan zodra ik de app sluit."
Dat klinkt niet als een probleem met flatcables. maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk :)

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Toevallig VGA aangesloten? Dan is er een grotere kans op dergelijke storingslijnen.

Soms helpt het door het scherm op een andere refreshrate te zetten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:14

SA007

Moderator Tweaking
Dei paarse gloed is waarschijnlijk een ccfl backlight die zijn beste tijd gehad heeft.
Kan ook zijn dat de aansturing niet genoeg vermogen geeft.

De paarse gloed/scherm ghosting als dat 1 oorzaak heeft is het de voeding en kan je wellicht best ver komen met condensators vervangen.

Als je meerdere dezelfde hebt is het best waard om wat onderdelen te wisselen, dan kan je waarschijnlijk snel het probleem isoleren, scheelt een hoop met de reparatie.

Klok is stuk :(

• eagl0r
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-06 21:04
Bedankt voor jullie input! Ik denk dat ik hem maar "op" gebruik en dan vervang.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True