Overklokken alleen met multiplier?

Pagina: 1
Acties:

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 22:19

nixan

and then?

Topicstarter
Ik kan mijn Athlon 1000 (AXIA) alleen met de multiplier overklokken. (nu al 1200 op 65graden met spire-cooler + koperen onderkant)
Maar als ik mijn busclock (133Mhz) ook maar enkele Mhz'jes verhoogt, wil de PC al niet meer opstarten.
De voedingsfan gaat draaien, de harde schijven beginnen te spinnen etc. maar de monitor krijgt geen signaal en na enkele seconden zit het zaakje vast en is een BIOS-clear de enige oplossing.

verdere relevante gegevens.
MSI K7T Turbo
MSI Starforce 818 Geforce 2MX
IBM 75GXP 45GB
Maxtor 20GB
128 MB Dane-Elec
256 MB XELO (8> (ja, ja, ik heb al zonder XELO geprobeerd, maar dat haalt niets uit)

Ligt het aan de BIOS instellingen, of gooit de AGP roet in het eten?

where is my car?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 08:28

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik denk dat je pci en je agpslotjes het niet meer aankunnen

en de temp is ook aan het hoge kant.
ik zou zeggen: unlock de multiplier.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 17:38 schreef frenkpie het volgende:
ik denk dat je pci en je agpslotjes het niet meer aankunnen.
Dat zal het niet zijn denk ik.
ik zou zeggen: unlock de multiplier.
Dat is al gebeurt zegt hij.

Ik denk dat je je Vio of Vcore iets omhoog moet zetten.

Verwijderd

maar verhoog je Vcore niet voordat je wat aan je koeling hebt gedaan, je zit erug warm.
wat is je case temp?

Verwijderd

Mhh..
Die GF2MX (als het de originele is en geen MX400 of 200) kan een deel van de oorzaak zijn. Samen met de BIOS instellingen.

Ook de Vcore kan een tikkie te laag zijn, en een wat amechtige voeding....

Probeer eens de VI/O op 3,50 en de AGP drive strength op waarde EA. (Als die tenminste zo heet op jouw MSI'tje..)

En de andere mem/chipset instellingen op langzaam/disabled/standaard houden.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 21:30

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb dit 'probleem' ook gehad, ook met een 'gewone' K7T Turbo. De PC wou ook niet hoger werken dan 135 Mhz FSB. Ik kon wel in Windows komen op 136 Mhz FSB, maar dan kon hij op random momenten vastlopen.

Het geheugen was het niet, dat heeft ook al 155 Mhz gelopen op een Abit BE6-2 en een Asus CUSL2-C. Mijn videokaart heeft op 103 Mhz AGP gelopen, op dezelfde BE6-2. Vio en Vcore verhogen hielp niet, evenmin als het verwijderen van alle relevante uitbreidingskaarten.........

Mijn 'remedie' was: in overleg met de PC shop een paar tientjes bijlappen en het moederbord vervangen door een K7T Turbo Limited Edition. De boel loopt nou op 150 Mhz FSB...... 8-)

Conclusie: Niet alle mobo's zijn gelijk. Er zitten exemplarische verschillen in, zelfs tussen modellen uit dezelfde serie. Vaak heb je 'mazzel', soms heb je de pech dat je een slecht overklokbaar exemplaar treft. Denk ik dus.

sigloos

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
Ik heb jullie adviezen opgevolgd, maar het lijkt er inderdaad op, dat ik me bij de huidige situatie moet neerleggen.
Niet dat je mij hoort klagen, want ik heb dankzij jullie tips (spelen met voltages) het volgende bereikt.
Athlon 1000 loopt inmiddels op 1266.
Het moederbord gooit standaard een véél te hoog voltage over de proc. Hij heeft maar iets van 1,625 volt nodig en is dan 58graden met }:O i.p.v. 65 graden @ 1200 als ik het moederbord het voltage laat regelen.

where is my car?

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Het is bekend dat MSI mobo's niet al te nauwkeurig omspringen met de Vcore. Een BIOS-flash (naar versie 2.8) zou misschien wel de situatie kunnen verbeteren.

Misschien kun je de leverancier van je mobo/pc wel even lief aankijken en vragen of het 'wellicht tot de mogelijkheden zou kunnen behoren om in de zeer nabije toekomst' je K7T Turbo om te ruilen tegen een ander mobo, desnoods met een kleine bijbetaling..... Nee heb je, ja kun je krijgen :)

sigloos

Verwijderd

Mijn 'remedie' was: in overleg met de PC shop een paar tientjes bijlappen en het moederbord vervangen door een K7T Turbo Limited Edition. De boel loopt nou op 150 Mhz FSB...... 8-)
Dan hebben ze je wel gematst. Veel winkels geven geen garantie op overclocken.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 19 juli 2001 23:32 schreef nl-firebug het volgende:

[..]

Dan hebben ze je wel gematst. Veel winkels geven geen garantie op overclocken.
Eum, >:) ik WERK bij die toko, dus er was wel wat te regelen met mijn baas B-)

sigloos

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:11 schreef nixan het volgende:
Ik heb jullie adviezen opgevolgd, maar het lijkt er inderdaad op, dat ik me bij de huidige situatie moet neerleggen.
Niet dat je mij hoort klagen, want ik heb dankzij jullie tips (spelen met voltages) het volgende bereikt.
Athlon 1000 loopt inmiddels op 1266.
Het moederbord gooit standaard een véél te hoog voltage over de proc. Hij heeft maar iets van 1,625 volt nodig en is dan 58graden met }:O i.p.v. 65 graden @ 1200 als ik het moederbord het voltage laat regelen.
Mooi zo, maar toch nog eens aan andere koeling gaan denken.

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
Ik was eerlijk gezegd al best tevreden over deze cooler (spire met koperen onderkant). Hij krijgt het zaakje zeker tien graden koeler dan de ChromeOrb die ik tot gisteren op mijn Athlon had.

where is my car?

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

een spire koeler, wat moet je in godsvredesnaam met die troep, er uitslopen en er 10 keer hard op stampen is het beste !!

Koop je wat fatsoenlijks zo'n 80/100 gulden koeler (kom ff niet op de naam).

Of stamp zelf wat in elkaar, koop dus een lekker groot koellichaam en knal er een 8 bij 8 fan op (doe ik ook is grappig om te zien)

Of maak een waterkoeler ;) (heb ik ook is super)

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
waar slaat dat nou op? Ik heb hier een koeler die prima aan mijn eisen voldoet, wat heb jij er dan aan om dat ding zo geweldig af te zeiken en mij een koeler aan te raden die 3 keer zo duur is?
Kijk ik kan m'n hele PC wel in elkaar trappen en dan 8000 gulden aan een nieuwe uitgeven. Mijn kont snapt nog wel dat ik dan een betere en snellere PC heb, maar om dat soort adviezen vroeg ik niet.

where is my car?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:04
holy shit! dan zou je athlon met die chrome orb 75 graden worden! als die van mij 60 graden word gaat ie al flippen. (met bloedheet weer moet ik em wel eens terugklokken)
Pagina: 1