Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• GijsCS
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17-02-2019
Hallo mensen,

Ik zit sinds kort met een probleem, klein weekje tot nu toe. Het begon met dat mijn 2 beeldschermen een black screen kregen, ik startte mijn PC opnieuw op en kreeg alleen mijn 2de beeldscherm aan de praat, hij zit ook niet in de 1920x1080 resolutie waar die normaal opstaat maar een hele slechte resolutie. Ik ben naar mijn apparaatbeheer gegaan en zag dat mijn videokaart een geel vinkje had, ik heb rechtermuisknop gedaan en drivers bijwerken (weet niet precies hoe het heette) daar kon die niks vinden, even later ook een windows update gezocht maar kon die ook niet vinden.

Het rare is wel als ik die stappen doe die hierboven staan en mijn pc weer uit en aan doe doen mijn 2 beeldschermen het weer en dus ook mijn videokaart. Eerst gebeurde dit 1x per dag of 0x, maar zit nu op een moment dat het wat vaker op de gebeurt en wil dit graag oplossen. Als ik naar de windows meldingen ga zie ik ook '''beeldschermstuurprogramma is niet gestart''

Voor de duidelijkheid ik heb een 1080ti.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat 1 van jullie mij zou kunnen helpen, alvast bedankt.

Groet,
Gijs

Alle reacties

• GijsCS
kleine toevoeging : in Speccy staat mijn videokaart er wel dus word wel gezien, maar staat niet bij hoeveel graden die is bij andere hardware wel
https://gyazo.com/334e488bf4e06054bab82535d80e4495

[Voor 17% gewijzigd door GijsCS op 18-09-2018 19:16]

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

Heb je de driver opnieuw geinstalleerd van de nvidia site? Eerst met ddu de drivers even deinstalleren, daarna via Nvidia drivers opnieuw installeren. En temperatuur en dergelijke van de grafische kaart lees je uit met GPU-Z of MSI Afterburner.

*Verder is het niet gewenst dubbel te posten, druk op de edit knop van je laatste bericht en pas die aan.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• GijsCS
Drivers heb ik al een keer opnieuw geinstalleerd maar heeft niet geholpen, gister deed ik me PC aan en begon die keihard te blazen en kreeg geen beeld, me toetsenbord etc. gaf wel gewoon licht. Ik zat zelf te denken dat het me voeding is zou dat kunnen? Maar heb ook momenten dat me pc gewoon heletijd normaal werkt

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:01

nelizmastr

Goed wies kapot

GijsCS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:16:
Ik zat zelf te denken dat het me voeding is zou dat kunnen? Maar heb ook momenten dat me pc gewoon heletijd normaal werkt
Zou kunnen. Maar dan moet je ons wel eerst vertellen uit welke onderdelen je PC exact bestaat, zodat wij die kans beter kunnen inschatten ;)

Je kaart kan natuurlijk ook naar de gallemiezen zijn. Kan je verifiëren door hem in een andere PC te hangen.

I reject your reality and substitute my own

• GijsCS
nelizmastr, de momenten dat mijn PC normaal werkt kan ik alle spellen nog makkelijk draaien dus dat zou het probleem niet zijn denk ik.

Hoop dat u hiermee wat kunt, alvast bedankt

specs.
cpu: Intel Core i7 7700k
RAM: HyperX Fury 2x 8gb
GPU: Gigabyte Geforce gtx 1080 TI gaming OC 11gb
Voeding: Coolermaster PSU GM Serie 650 Watt G650M
Cpu koeler: be quiet silent loop 240mm
Moederbord: MSI B250 KRAIT Gaming - ATX Moederbord
Case: NZXT Source S340

EDIT: Ben erachter gekomen dat als mijn PC de 2 zwarte schermen geeft, hoor ik mijn filmpje/game nog wel verder afspelen, dus wat kan dat betekenen? En videokaart geeft foutmelding (Code 43)

[Voor 17% gewijzigd door GijsCS op 19-09-2018 18:31]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True