Toon posts:

review verwijderen!

Pagina: 1
Acties:

• lars7717
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09-2018
Hallo, paar weekjes terug kocht ik een telefoon bij een bedrijf. die werjte niet goed etc. ik had een review over ze geschreven en ondertussen na contact met het bedrijf te hebben gehad krijg ik me geld terug als ik de review verwijder. dus zou iemand alstublieft de review willen verwijderen of me vertellen hoe?

de link naar mijn review: https://tweakers.net/shopreview/8239/qxsystems/shopreviews/

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Lekkere gang van zaken, geld pas terug als je een negatieve review laat verwijderen. Dit heet gewoon afpersing.

Je hebt 14 dagen bedenktijd bij een online aankoop. Gewoon koop ontbinden en eisen dat je het geld terugkrijgt. Hier zijn ze ook wettelijk toe verplicht. Die review is in mijn opzien dan ook terecht.

Trouwens, product voldoet niet aan verwachtingen, zij hebben dus niet geleverd. Je bent ze dus helemaal geen geld verschuldigd. Louche praktijken....

[Voor 19% gewijzigd door Bensimpel op 18-09-2018 17:12]

😆 - Denk ook eens om ;)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-03 22:11

garriej

Ik las ondertieten.

Wat.. dat is chantage.

Ze leveren een slechte dienst en geven je je geld terug als je niet negatief ben over ze op het internet.. Wat een %!$zakke.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Review is ook niet echt netjes. Alleen daarom zou ik m al laten weghalen.
Als ik je spelling kan begrijpen noem je het een ka**er winkel?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-03 22:11

garriej

Ik las ondertieten.

fm77 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:11:
Dit is ook waar ja, ik had de review nog niet gelezen.

Je schiet wel heel erg uit de pan voordat de webshop überhaupt de kans heeft gehad om het op te lossen.

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

fm77 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:11:
Kan idd wel een spelling checker overheen, maar anders dan dat zie ik gewoon een eerlijke review??

Ze leveren een Chinese oplader, Chinese oordopjes en het touchscreen werkt niet. En duurt ook langer dan beloofd.

😆 - Denk ook eens om ;)

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-01 13:15
Als je je review op wat spelfouten controleert en verbeterd is er niks aan de hand. Hoe heb je betaald?

QXsystems nieuwe MAX ICT :?

[Voor 5% gewijzigd door SRich op 18-09-2018 17:17]

Het grote adblocking topic

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:16:
[...]

Kan idd wel een spelling checker overheen, maar anders dan dat zie ik gewoon een eerlijke review??

Ze leveren een Chinese oplader, Chinese oordopjes en het touchscreen werkt niet. En duurt ook langer dan beloofd.
Misschien bedoelde die wel kanjer winkel? ;)
Ik zou de nette versie gewoon laten staan. Leermomentje voor beide partijen

• lars7717
is het mogelijk om de recensie te bewerken dan? en ik bedoeldje klote winkel! het touc screen tikte vanuit zichzelf dingen aan.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topic maar even naar het goede forum verplaatst aangezien het niks met V&A te maken heeft. Move naar PW dus.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• lars7717
danku, kan u de review misschien ook verwijderen?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:57
lars7717 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:41:
is het mogelijk om de recensie te bewerken dan? en ik bedoeldje klote winkel! het touc screen tikte vanuit zichzelf dingen aan.
Man man man, geloof je het zelf? :')

• 454232
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Volgens mij kun je alleen de tekst bewerken, binnen 30 minuten?
Heb je het toestel geretourneerd? Trap er niet in dat je je geld pas terugkrijgt als je de review verwijder...zoiets mag een winkel absoluut niet zeggen al lijkt dit meer op een duistere dozenschuivers toko.

[Voor 53% gewijzigd door 454232 op 18-09-2018 19:49]

• lars7717
tekst bewerken is ook goed. ja ik heb de telefoon allang terug gestuurd,

• 454232
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Als ik het forum van Radar lees, staan ze bekend om dat ze dreigen en er zouden genoeg mensen in getrapt zijn en hun postings hebben weggehaald...de positieve reviews tussendoor kwamen toevallig allemaal van pas aktieve forumleden, die daarna niks meer hebben gepost. Heel erg toevallig allemaal.
Ik had het anders opgelost, geld terugvragen en anders over 2 dagen aangiftenummer doorsturen. Dit ervanuitgaande dat de wettelijke termijn van terugbetaling verstrekt is.

Tip: laat je niet gek maken en gebruik geen scheldwoorden in je review.

[Voor 27% gewijzigd door 454232 op 18-09-2018 20:02]

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

lars7717 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:49:
tekst bewerken is ook goed. ja ik heb de telefoon allang terug gestuurd,
Hoe lang geleden heb je het product besteld en binnen gekregen?

Indien korter dan 14 dagen, gewoon beroepen op de 14 dagen bedenktijd, zij hebben geen poot om op te staan.

Volgende keer mag je dit wel beter onderzoeken trouwens, zie nergens op hun site staan dat ze zijn aangesloten bij een waarborgfonds.
Nergens een KVK nummer te vinden.
Dus sowieso al een dikke no-no.

Probeer voet bij stuk te houden en het geld terug te eisen, geld misschien nog storneren indien mogelijk.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sterker nog, dit zou mij enorm motiveren om overal waar het kan een negatieve review achter te laten over deze toko. Wat een mafkezen! :D

@lars7717 Maar let wel een beetje op je spelling en zo. Dit ziet er echt niet uit :X

[Voor 27% gewijzigd door Room42 op 18-09-2018 22:15]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-03 16:11
Post “Kaner winkel”

Vervolgens “ik probeerde klote winkel te typen, maar het toetsenbord deed raar”

Uhu die kennen we.

Even ontopic, lijkt me geen goede zaak om met deze chantage akkoord te gaan als Tweakers zijnde. Lastig dilemma, het is waarschijnlijk wel de makkelijkste manier om je geld terug te krijgen. Aangifte doen resulteert waarschijnlijk ook nergens in, dan heb je via het civielrecht meer kans. Maar dit kost dan weel veel moeite. En als ik zie hoe TS reageert, denk ik niet dat hij dit gaat doen.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Ik zou de review mooi laten staan. Of even weghalen tot je je geld terug hebt, dan weer plaatsen en erbij zeggen dat je gechanteerd bent om een review weg te halen.

Maar de reviews die er nog wel staan spreken boekdelen. Het is een prutswinkel, de omschrijvingen kloppen niet en als je belt of mailt reageren ze niet. Gewoon nooit meer iets bestellen, zo simpel is het soms.

• lars7717
Ja maar hie haal ik die review dan weg?!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:20
lars7717 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:04:
Ja maar hie haal ik die review dan weg?!
Dat moet een mod doen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Anoniem: 320788
  • Niet online
Of dat hoeft een mod niet te doen.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
Misschien is het een idee om ook even naar je eigen gedrag te kijken. Schelden, spelfouten, volgens mij vind je dat je alle rechten hebt en niet de plicht om die webwinkel een eerlijke kans te geven om het op te lossen.

Zo help je niemand met je shopreview. Jezelf niet, de webwinkel niet, en zeker andere gebruikers niet.

• lars7717
voor de duidelijkheid: ik had de telefoon al een keer terug gestuurd en ik kreeg hem terug en ze zeiden dat de telefoon was gemaakt en het helemaal goed deed maar dat was niet zo.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
lars7717 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:56:
voor de duidelijkheid: ik had de telefoon al een keer terug gestuurd en ik kreeg hem terug en ze zeiden dat de telefoon was gemaakt en het helemaal goed deed maar dat was niet zo.
Gebruik aub leestekens

Verder eens met de massa: dit is chantage

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

gewoon review weg halen, geld terug halen en daarna een nieuwe (nog slechtere) review schrijven. Als je dan meteen even zorgt voor normaal Nederlands dan doet het nog meer schade want deze review is wel heel slecht leesbaar...

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 15:57

Tjark

DON'T PANIC

En dat dan ook echt doen, die nieuwe review. We zijn wel een community!

*insert signature here

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 17:58
Goeie tip review laten weghalen, geld terugkrijgen en een nieuwe review posten zonder scheldwoorden erin. Hoe oud ben je man

Het is maar goed dat je toetsenbord of je hersens faalde zodat er kaner winkel staat ipv een rotziekte waar al veel mensen aan gestorven zijn

Dat je klote bedoelde gelooft natuurlijk niemand

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:51

Mooijekind

Manager Product Content
review verwijderd

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:23

LankHoar

Langharig tuig

@Bart Zoetmulder dit lijkt me niet helemaal de bedoeling en ook de waarde van reviews van T.net doen dalen. Wellicht iets om naar te kijken?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

Ehm, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Heb je het verhaal wel gelezen?

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Jazeker,

Ik heb de verdere correspondentie met de gebruiker prive gedaan over de vervolgstappen.
Dat hoeft hier niet openbaar in het forum.

Maar dank voor het meedenken.

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:22:
@Bart Zoetmulder dit lijkt me niet helemaal de bedoeling en ook de waarde van reviews van T.net doen dalen. Wellicht iets om naar te kijken?
Inderdaad, in ruil voor geld terug worden reviews verwijderd, tweakers gaat dus gewoon mee in chantage.. -O-

😆 - Denk ook eens om ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Bensimpel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:36:
[...]

Inderdaad, in ruil voor geld terug worden reviews verwijderd, tweakers gaat dus gewoon mee in chantage.. -O-
Dat laatste is nu niet mijn conclusie. Geen idee wat er met TS besproken is via DM. Wanneer TS graag zijn review verwijdert ziet worden en T.net daaraan mee werkt is dat imo prima. Echter is het zaak voor T.net om daarnaast achter de betreffende shop aan te gaan en e.e.a. recht te trekken. Gebeurt dat niet, dan kun je de reviews niet meer volledig vertrouwen. Dat zou erg jammer zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mooijekind11 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:28:
Jazeker,

Ik heb de verdere correspondentie met de gebruiker prive gedaan over de vervolgstappen.
Dat hoeft hier niet openbaar in het forum.

Maar dank voor het meedenken.
Ff nieuwsgierig: gaan jullie dit ook bij de webshop aankaarten?

Verder: /2cents ;)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:41:
[...]

Dat laatste is nu niet mijn conclusie. Geen idee wat er met TS besproken is via DM. Wanneer TS graag zijn review verwijdert ziet worden en T.net daaraan mee werkt is dat imo prima. Echter is het zaak voor T.net om daarnaast achter de betreffende shop aan te gaan en e.e.a. recht te trekken. Gebeurt dat niet, dan kun je de reviews niet meer volledig vertrouwen. Dat zou erg jammer zijn.
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk ;)

Als ik de reviews zo zie is het sowieso geen propere winkel, verder ook geen KVK of enig waarborg fonds te zien, zou sowieso al een grote aanwijzing zijn om deze winkel voortaan links te laten liggen.

Maargoed.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Deze shop is geen klant van tweakers, dus wij hebben hier geen relatie mee.
Het heeft voor ons dus ook geen zin om dit bij de webshop aan te kaarten.

Heb nog even gekeken naar de shop maar lijkt zelfs dat de review(s) aan een verkeerde shop hangen,
Degene in de PW zit/zat in Groningen en had een .net domeinnaam.
Waar de klachten over gaan zit in Nijmegen en heeft een .nl domeinnaam .

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

mooijekind11 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:12:
Deze shop is geen klant van tweakers, dus wij hebben hier geen relatie mee.
Het heeft voor ons dus ook geen zin om dit bij de webshop aan te kaarten.

Heb nog even gekeken naar de shop maar lijkt zelfs dat de review(s) aan een verkeerde shop hangen,
Degene in de PW zit/zat in Groningen en had een .net domeinnaam.
Waar de klachten over gaan zit in Nijmegen en heeft een .nl domeinnaam .
Waarom zou de shop in kwestie vragen om de review over een andere shop te verwijderen? Daar zie ik geen logica in.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:20
Da's dezelfde toko, andere locatie. (KvK archief). Nijmegen is het hoofdkantoor.

[Voor 24% gewijzigd door Nat-Water op 19-09-2018 10:17]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-02 00:02
LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:41:
[...]

I.m.o. is er juist opgetreden en is de post terecht verwijderd vanwege de inhoud. Dat neemt niet weg dat het totaal onwenselijk is dat een shop mensen gaat benaderen om onder druk slechte reviews te verwijderen. Ik laat door het product content team uitzoeken of wij een relatie hebben met dit bedrijf of één van de andere onderdelen. Indien dat zo is zullen we hen erop aanspreken.

[Voor 13% gewijzigd door Bart Zoetmulder op 19-09-2018 10:23]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:16
Bensimpel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:36:
[...]

Want jij weet precies wat er in de DM's met de TS is besproken? Of ga je nu ongefundeerde dingen roepen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Bart Zoetmulder schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:21:
[...]

I.m.o. is er juist opgetreden en is de post terecht verwijderd vanwege de inhoud. Dat neemt niet weg dat het totaal onwenselijk is dat een shop mensen gaat benaderen om onder druk slechte reviews te verwijderen. Ik laat door het product content team uitzoeken of wij een relatie hebben met dit bedrijf of één van de andere onderdelen. Indien dat zo is zullen we hen erop aanspreken.
Klinkt goed. Ben toch wel benieuwd naar de vindingen, gaat dat hier nog gepost worden?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 21:08
@ "chantage" reacties. Ik zou mij er niet druk om maken. Review verwijderen, geld terug krijgen en dan de zelfde review schrijven (ik begrijp hier dat het een waardeloze review was to begin with) én aangeven dat ze het geld pas wilde teruggeven bij het verwijderen van de negatieve review.

Je gaat er toch niks meer kopen en de review blijft dan verder gewoon intact.

Litebit.eu voorraad check :).

• Bart Zoetmulder
LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:25:
[...]

Klinkt goed. Ben toch wel benieuwd naar de vindingen, gaat dat hier nog gepost worden?
Zal ik zeker doen, vooralsnog ga ik er vanuit dat we geen relatie hebben met deze shop of andere onderdelen van dit bedrijf.

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-03 22:20
Wellicht overbodige vraag maar bestaat dit bedrijf nog wel?

http://www.qxsystems.net

Bij mij laadt hij helemaal niet meer.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 08:24
Deze shop op de zwarte lijst aub... Dit lijkt me overduidelijk misbruik van de pricewatch' review systeem. Er mag van mij gewoon speciale "rode sterren" rating wanneer een webshop een historie heeft met dit soort praktijken.

Zeg maar:

Normale bedrijven:
5 groen o.b.v. gemiddelde rating
4 groen o.b.v. gemiddelde rating
3 groen o.b.v. gemiddelde rating
2 groen o.b.v. gemiddelde rating
1 groen o.b.v. gemiddelde rating

Dit soort bedrijven:
5 rode sterren met uitroepteken o.i.d. voor "zwarte lijst" bedrijven, ongeacht hun rating, en melding erbij dat dit bedrijf bekend staat op het manipuleren van reviews.

En dan ook niet meer tonen in de pricewatch' prijzenlijst, of in een grijze lijst eronder o.i.d.

[Voor 128% gewijzigd door Gamebuster op 19-09-2018 12:07]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:42:
[...]
Zal ik zeker doen, vooralsnog ga ik er vanuit dat we geen relatie hebben met deze shop of andere onderdelen van dit bedrijf.
Ik denk niet dat Tweakers.net per se actie hoeft te ondernemen als een bedrijf in pricewatch zijn wettelijke verplichtingen niet uitvoert (of alleen onder dubieuze aanvullende voorwaarden).

Ik denk wel dat Tweakers.net goed moet opletten dat het review systeem niet misbruikt wordt. Dat is een algemene opmerking. Er staan in dit geval echt hele dubieuze reviews tussen:
Satranjbaz: 3x 5 sterren review, profiel: 0 (forum)reacties
mennovdgeugten: 3x 5 sterren review, profiel: 0 (forum)reacties
HarmenSmit: 3x 5 sterren review, profiel: 0 (forum)reacties
benmh: 3x 4 sterren review, profiel: 0 (forum)reacties

Deze accounts lijken geen andere activiteit te hebben gehad dan het plaatsen van een positieve review over deze winkel. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat mensen oprecht de moeite nemen een account aan te maken alleen voor dit doel. Wat mij betreft ongeloofwaardig, en schadelijk voor het Tweakers.net review systeem.

Ik denk dat Tweakers.net er goed aan zou doen om e.o.a. voorwaarde te stellen aan accounts om reviews te mogen plaatsen. Misschien voldoende overige activiteit, voldoende karma of simpelweg een minimum registratieduur. Dit soort reviews maken het reviewsysteem als geheel ongeloofwaardig.

• nino_070
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:21:
[...]

De inhoud? Wat een kletskoek, vanwege die paar spelfouten besluiten jullie om een review te verwijderen? Imo. zou iets alleen verwijderd moeten mogen worden als het pertinent onjuist is. En dat is nu niet zo.

Een beetje respectabel nieuwsmedium handelt ook zo, jullie blijkbaar niet. En wat bedoel je precies met "of wij een relatie hebben"? Ik neem aan dat jullie geen contract hebben liggen waarmee jullie juridische druk kunnen uitoefenen op een bedrijf wat in jullie shop database staat hoor :+

Echt ongelofelijk dit, een correctie uitvoeren op iets wat gewoon juist is. En vervolgens het ontransparant achter gesloten deuren afhandelen. 8)7

• wittereus
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-01-2020
Ach, andersom gebeurt het net zo vaak.

Consument : 'ik wil nu mijn geld terug! anders schrijf ik over het hele internet slechte reviews over jullie'

• Bart Zoetmulder
nino_070 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:22:
[...]

De inhoud? Wat een kletskoek, vanwege die paar spelfouten besluiten jullie om een review te verwijderen? Imo. zou iets alleen verwijderd moeten mogen worden als het pertinent onjuist is. En dat is nu niet zo.

Een beetje respectabel nieuwsmedium handelt ook zo, jullie blijkbaar niet. En wat bedoel je precies met "of wij een relatie hebben"? Ik neem aan dat jullie geen contract hebben liggen waarmee jullie juridische druk kunnen uitoefenen op een bedrijf wat in jullie shop database staat hoor :+

Echt ongelofelijk dit, een correctie uitvoeren op iets wat gewoon juist is. En vervolgens het ontransparant achter gesloten deuren afhandelen. 8)7
Dank voor de positieve woorden. Volgens mij lossen we het vrij transparant op, anders reageerde ik nu (en eerder) niet in dit topic.

Dat jij het kletskoek vindt zijn jouw woorden. We hebben regels en de moderators toetsen o.a. reviews daarop. Ik sta achter de actie van verwijdering.

Of we juridische druk kunnen uitoefenen is helemaal niet relevant. Een partij die als partner in onze Pricewatch actief is kunnen we waarschuwen en eventueel zelfs verwijderen (tijdelijk of definitief) op basis van onze regelementen. Dat is in dit geval overigens niet mogelijk want de shop staat niet in onze Pricewatch. Daarmee houdt het hier op.

Ik nodig iedere gebruiker met een eerlijke (positieve of negatieve) review uit om zijn of haar mening te geven, vanzelfsprekend volgens onze regels qua taalgebruik.

We hebben overigens ook meteen nog een review verwijderd bij deze shop, er bleek namelijk een review (positief) bij te zitten van één van de medewerkers van dit bedrijf, dat is niet toegestaan.

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:53
Nog even ter aanvulling de regels betreft het schrijven van shopreviews kun je hier vinden:

https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/#review-beoordeling

Deze regels zijn er niet voor niets en hebben zich door ervaring in de loop der jaren ontwikkeld tot wat ze nu zijn.

Welcome to the League of Draven

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Bart Zoetmulder schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:59:
[...]
We hebben overigens ook meteen nog een review verwijderd bij deze shop, er bleek namelijk een review (positief) bij te zitten van één van de medewerkers van dit bedrijf, dat is niet toegestaan.
Dat is wel kwalijk, en ondanks dat de shop in kwestie (gelukkig) geen onderdeel van de PW is doet dit toch de waarde van reviews mogelijk dalen. Zijn er maatregelen mogelijk tegen dit soort gedrag? Bijvoorbeeld een banner tonen bij de reviews dat aangeeft dat gebleken is dat deze niet 100% betrouwbaar zijn etc. Wanneer ik zoiets zou lezen bij een shop review wanneer ik daar naar kijk, dan zou ik zo'n shop namelijk graag mijden.

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:45:
[...]

Dat is wel kwalijk, en ondanks dat de shop in kwestie (gelukkig) geen onderdeel van de PW is doet dit toch de waarde van reviews mogelijk dalen. Zijn er maatregelen mogelijk tegen dit soort gedrag? Bijvoorbeeld een banner tonen bij de reviews dat aangeeft dat gebleken is dat deze niet 100% betrouwbaar zijn etc. Wanneer ik zoiets zou lezen bij een shop review wanneer ik daar naar kijk, dan zou ik zo'n shop namelijk graag mijden.
Deze winkel hoe dan ook waarschuwing geven, (hoezo er is geen link? de winkel staat toch op de pricewatch/shopreviews?) en bij de volgende overtreding op de zwarte lijst.

😆 - Denk ook eens om ;)

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Ik vind het bizar dat mensen tegen de moderators van Tweakers in gaan door middel van zeggen dat het niet de juiste actie/handeling is om te doen.

Maar ik geloof dat je echt niet zomaar een moderator word, dan moet je echt wel kennis hebben van zaken en dus al helemaal kennis van de regels op Tweakers.

• nino_070
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:59:
[...]
Dank voor de positieve woorden. Volgens mij lossen we het vrij transparant op, anders reageerde ik nu (en eerder) niet in dit topic.

Dat jij het kletskoek vindt zijn jouw woorden. We hebben regels en de moderators toetsen o.a. reviews daarop. Ik sta achter de actie van verwijdering.
Ik vind gewoon, en dat is idd mijn mening, dat je heel voorzichtig moet zijn met het verwijderen van reviews. Juist om te voorkomen dat het als pressiemiddel gebruikt gaat worden in de toekomst, maar ook om ervoor te zorgen dat het een betrouwbaar beeld geeft van wat mensen op dat moment vonden.

Nu verwijderen jullie het met als reden dat het taalgebruik ongepast is, vind ik twijfelachtig maar kan inderdaad verdedigd worden. De kern van de review was goed te lezen en het woordje “kaner” is niet meteen duidelijk een scheldwoord. Maar oke, acceptabel in het geval dat de gebruiker het zelfs hier opbiecht. En naja, transparant, als je het puur deed vanwege het taalgebruik had je niet hoeven zeggen dat je het via DM afhandelt
Of we juridische druk kunnen uitoefenen is helemaal niet relevant. Een partij die als partner in onze Pricewatch actief is kunnen we waarschuwen en eventueel zelfs verwijderen (tijdelijk of definitief) op basis van onze regelementen. Dat is in dit geval overigens niet mogelijk want de shop staat niet in onze Pricewatch. Daarmee houdt het hier op.
Dat is toch een soort van juridische druk “anders zeggen we ons pricewatch contract met jullie op”. Maakt ook niet uit verder, hoe je het beestje noemt.
Nice, boefjes bij die winkel ;)

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:53
LankHoar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:45:
[...]

Zoals hier ? https://tweakers.net/shop.../rhinocamera/shopreviews/ ;)

We doen dit niet gelijk bij 1 melding, als we meerdere klachten krijgen nemen we zeker maatregelen.

Welcome to the League of Draven

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Euphanasia schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:10:
[...]

We doen dit niet gelijk bij 1 melding, als we meerdere klachten krijgen nemen we zeker maatregelen.
Super! :)

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Euphanasia schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:10:
[...]

Inderdaad erg goed! Alleen die laatste zin... heb hem 3x gelezen maar echt chocola kan ik er niet van maken... :?
Iedere shop krijgt toch zijn eigen beoordeling? Wat wordt dan bedoeld met "balans"?

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pietervs schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:41:
[...] Wat wordt dan bedoeld met "balans"?
Door deze praktijken kan de betreffende webshop er beter uit komen dan anderen. De gemiddelde waardering tussen de verschillende shops is dan dus 'uit balans'.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Room42 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:05:
[...]

Door deze praktijken kan de betreffende webshop er beter uit komen dan anderen. De gemiddelde waardering tussen de verschillende shops is dan dus 'uit balans'.
Aha, op die manier. :)
Dank voor de verduidelijking.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee