2e harddisk erbij

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
Ik heb nu een 20Gig Maxtor erin zitten maar nu heb ik ook nog een maxtor 4 gig en die wil ik erbij hebben, de 20 gig heb ik gedeeld in C-D-E, maar als ik nu die 4 gig erbij pleur dan word de 4 gig D en schuift de rest op, dus van de 20gig wordt D dan E.
Ik ben niet zo handig met FDISK, dus hoe moet ik dit regelen?

Verwijderd

Onder apperaten beheer kan je dat instellen

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 16:23 schreef TheMAzTER het volgende:
Onder apperaten beheer kan je dat instellen
Hierbij ga je er vanuit dat hij WIN95/98/ME gebruikt. Met win 2k werkt het niet zo..HOewel? Niet..

• Vincent17
draai inderdaad win98, zal het meteen ff erbij zetten in sig, maar ik kan echt niks veranderen bij apparaatbeheer. Ik heb die 4gig er dus niet in hangen, lukt het wel als ik hem erbij hang?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:55

dijkmane

biertje ?

dan is die partitie op die 4gig schijf een primaire partitie, die komen eerst.
een extented partitie van maken met logical drive(s).
dan wordt ie F en je CD-rom wordt dan G
of inderdaad in apparaatbeheer proberen te veranderen, maar dan werkt het niet als je in DOS modus opstart.

specs : wil je niet weten

• EXX
  • Laatst online: 20-04 20:41

EXX

EXtended eXchange

Op de 4GB schijf staat nu een primaire partitie. Die eraf donderen en een extended partitie van maken. Dan wordt het ding drive F: en de CD-ROM schuift op.

In Win 9x kun je de driveletters van HDDs niet wijzigen in apparatenbeheer, alleen van CD-ROMs e.d. Het is aan te bevelen die dan te veranderen in X: (of zoiets) om te voorkomen dat de driveletter van de CD-ROM iedere keer veranderd als je je HDD configuratie veranderd.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Vincent17
dus ik hang die 4 gig erbij en start op in dos en verwijder de primaire partitie en maak er een extented van met een logical drive? en als ik dan windhoos in boot dan staat ie F en cd-rom G?

• EXX
  • Laatst online: 20-04 20:41

EXX

EXtended eXchange

Yep.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Vincent17
ik heb dus die primaire partitie eraf gegooid alleen zie ik nergens extented partitie maken staan, waar staat dit dan?

Verwijderd

gewoon bij partitie maken en dan extended maken.

dus optie 1 en dan extended opzoeken volgens mij na optie 1 2 kiezen.

• Vincent17
ok ik heb nu die 4gig als F: staan, ik heb dus een uitgebreide DOS-Partitie gedaan en toen ging ie automatisch logisch station aanmaken. Alleen nu kan ik hem niet benaderen in DOS of windows, wat ben ik nu nog vergeten?

• Vincent17
ow volgens mij weet ik het al, ik moet hem zeker daarna nog ff formateren? Er staat toch niks belangrijks op dus dat ga ik nu maar ff doen

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 19 juli 2001 18:32 schreef TheJackal het volgende:
ok ik heb nu die 4gig als F: staan, ik heb dus een uitgebreide DOS-Partitie gedaan en toen ging ie automatisch logisch station aanmaken. Alleen nu kan ik hem niet benaderen in DOS of windows, wat ben ik nu nog vergeten?
formateren?

• Vincent17
Hij doet het nu, na het formateren werkte die :)

Thx
Pagina: 1