Toon posts:

Word template met achtergrond afdrukken zonder achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-02 23:41
Hi,

Ik ben een Word template aan het maken voor meerdere gebruikers.
Ik gebruik zelf Mac Word 2016. De eindgebruikers werken met een Word versie voor pc.
De eindgebruikers moeten zo min mogelijk handeling doen om dit mogelijk te maken. Digibeten.

Om inkt te besparen heb ik briefpapier laten drukken met de achtergrond.
Enige wat de eindgebruikers moeten doen is de content invullen in mijn sjabloon en deze printen op het reeds bedrukte briefpapier.

Nu wil ik in het opgemaakt document wat zij gaan gebruiken de achtergrond WEL zichtbaar is, maar niet afgedrukt word. (Deze is immers al gedrukt). Dit om ze een idee te geven van het eindresultaat.

Ik heb al veel geprobeerd maar niets werkt, de achtergrond word telkens WEL afgedrukt. Dit heb ik middels een watermerk geprobeerd alsmede met een afbeelding die ik naar de ondergrond heb geplaatst.

Ik heb reeds geprobeerd:
- Via menu: Word > Voorkeuren > uitvoer en delen > afdrukken > afdrukopties > Achtergronden en - afbeeldingen afdrukken. Deze heb ik UITgevinkt, toch drukte de printer deze af.

Bij alle tutorials/uitleg via google/youtube voorbeelden gaat men niet uit van reeds bestaand briefpapier.

Hopelijk kan iemand het juiste antwoord geven. 8)7 :?
Bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt bij digibeten m.i. niet uit gaan van Word-brede instellingen. Immers zou een ander document die instelling dan net andersom nodig hebben.

Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat tussen Mac en Windows-versies, maar je zou een macro kunnen maken die bij printen de achtergrond tijdelijk verbergt. Let dan wel even op dat je de code voorziet van een door hen vertrouwde handtekening ('echt' of self signed certificaat) omdat je niet wilt dat ze any VBA kunnen draaien.

Bedenk trouwens dat de achtergrond afhankelijk van de printer niet tot op de millimeter zal kloppen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 17:52
Word bestanden cross-platform is een ramp... misschien overwegen PDF formulier te gebruiken?

[Voor 5% gewijzigd door brtk op 18-09-2018 14:17]

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16

DarkUnreal

Postmaster General

Alles selecteren, kopieren, nieuw word document, en plakken? Wellicht dat hij dan alleen de tekst kopieerd (en anders kun je met slim plakken nog wat opties proberen)

ik las je start topic niet goed

Ik zat hier nog te kijken, kan me heugen dat er een optie was "print without background". Die kan ik nu alleen ff niet vinden (Word 2016, mac)

ik ga weer aan de koffie! 8)7

[Voor 41% gewijzigd door DarkUnreal op 18-09-2018 14:22]

13:37

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 23:26

Gamo

Research Before You Buy

Je kunt toch tegen mensen zeggen "voordat je print, druk dan op 'Ontwerp - Achtergrond - Verwijder achtergrond'? Ze snappen vast wel dat dat moet omdat je anders niet het resultaat krijgt wat je wilt met het voorgedrukte briefpapier.

Ze hoeven het maar 1x te zien of te leren, dus je zou ze een plaatje kunnen sturen hoe je op 'Ontwerp' moet klikken in Word.

Of zijn het echt mensen die je niets meer kunt bijbrengen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

deltre schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:41:
Ik gebruik zelf Mac Word 2016. De eindgebruikers werken met een Word versie voor pc.
Gooi die Mac uit het raam uit als je iets ontwikkelt voor windows. In Word voor windows is het gewoon een standaard instelling (in weergave) om background kleuren of images wel of niet af te drukken en ik heb daar geen problemen mee. Geen idee of Mac die optie ook heeft. waarom die op een Mac niet zou werken.

Btw: een background image stel je in door in paginakleuren een afbeelding te kiezen

[Voor 19% gewijzigd door Lustucru op 18-09-2018 21:07]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee