Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal primair gebruikt worden voor audio en video bewerking (Ableton Live, Pro Tools, Adobe Premiere Pro, After efects, Photoshop) en af en toe een game (zoals Battlefield en GTA V) Ik wil het systeem ook een overklok geven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 1500,- maar is geen absoluut maximum voorlopig
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, randapparatuur hoeft niet meegenomen te worden in deze.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tot nu toe in ieder geval:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeur voor een merk, maar ik lees dat de stroomvoorziening op Gigabyte moederborden niet altijd goed genoeg is voor stabiliteit met overklokken dus die laat ik liever buiten beschouwing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snelheid is belangrijk en dat het liefst in een zo stil mogelijk systeem. Dat betekent dan ook een goede airflow in de behuizing.
Een goede on-board geluid chip.
Ga je overklokken?
Ja, dat is ook de reden dat ik voor geheugen met B-die ga. Ik ga voor een overklok welke stabiel haalbaar is met een luchtkoeler of een gesloten watercooling systeem. Geen custom loops of N2.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nu over 2 dingen namelijk het moederbord en of ik niet beter voor een 2700 of 2700X moet gaan. Heeft het namelijk echt veel meerwaarde voor 4 tientjes extra voor wat ik ermee wil doen?
En wat betreft de moederboarden lees ik veel over stroomvoorziening welke bij de een beter is dan bij de ander. ik heb overigens geen wifi of bluetooth op het moederbord nodig. Wel vind ik een goede geluid chipset belangrijk. Mobo's die op mijn vizier staan, maar wordt er nog wel een ander aangeraden hier:
pricewatch: ASRock X470 Taichi
pricewatch: Asus ROG Strix X470-F GAMING
pricewatch: MSI X470 GAMING M7 AC
pricewatch: Asus ROG Crosshair VII Hero
Als laatste kies ik de voeding uit, omdat dit ook nog afhangt van welk moederbord het uiteindelijk wordt. Alle tips zijn welkom!
Het systeem zal primair gebruikt worden voor audio en video bewerking (Ableton Live, Pro Tools, Adobe Premiere Pro, After efects, Photoshop) en af en toe een game (zoals Battlefield en GTA V) Ik wil het systeem ook een overklok geven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 1500,- maar is geen absoluut maximum voorlopig
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, randapparatuur hoeft niet meegenomen te worden in deze.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tot nu toe in ieder geval:
#~ | Product~ | Prijs~ | Subtotaal~ |
1~ | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed~ | € 318,80~ | € 318,80~ |
1~ | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G~ | € 284,70~ | € 284,70~ |
1~ | WD Blue WD40EZRZ, 4TB~ | € 98,49~ | € 98,49~ |
1~ | Corsair Carbide Clear 400C Zwart~ | € 83,99~ | € 83,99~ |
1~ | Scythe Ninja 5~ | € 49,90~ | € 49,90~ |
1~ | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX~ | € 229,50~ | € 229,50~ |
1~ | Samsung 970 Evo 500GB~ | € 145,-~ | € 145,-~ |
Bekijk collectie Importeer producten~ | Totaal~ | € 1.210,38~ |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeur voor een merk, maar ik lees dat de stroomvoorziening op Gigabyte moederborden niet altijd goed genoeg is voor stabiliteit met overklokken dus die laat ik liever buiten beschouwing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snelheid is belangrijk en dat het liefst in een zo stil mogelijk systeem. Dat betekent dan ook een goede airflow in de behuizing.
Een goede on-board geluid chip.
Ga je overklokken?
Ja, dat is ook de reden dat ik voor geheugen met B-die ga. Ik ga voor een overklok welke stabiel haalbaar is met een luchtkoeler of een gesloten watercooling systeem. Geen custom loops of N2.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nu over 2 dingen namelijk het moederbord en of ik niet beter voor een 2700 of 2700X moet gaan. Heeft het namelijk echt veel meerwaarde voor 4 tientjes extra voor wat ik ermee wil doen?
En wat betreft de moederboarden lees ik veel over stroomvoorziening welke bij de een beter is dan bij de ander. ik heb overigens geen wifi of bluetooth op het moederbord nodig. Wel vind ik een goede geluid chipset belangrijk. Mobo's die op mijn vizier staan, maar wordt er nog wel een ander aangeraden hier:
pricewatch: ASRock X470 Taichi
pricewatch: Asus ROG Strix X470-F GAMING
pricewatch: MSI X470 GAMING M7 AC
pricewatch: Asus ROG Crosshair VII Hero
Als laatste kies ik de voeding uit, omdat dit ook nog afhangt van welk moederbord het uiteindelijk wordt. Alle tips zijn welkom!