Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi: uploaden bestanden bij verschillende wifi netwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ronaldutrecht
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 13-04 21:57
Hoi,

Ik upload vaak bestanden via mijn wifi naar mijn FTP server.
Af en toe gebruik ik andere wifi netwerken, bv onderweg, maar vaak heb ik problemen met het uploaden van bestanden. De bestanden worden dan niet geupload, ik zie dan bestanden van 0kb.

Dit heeft denk ik te maken met een firewall? Is dit iets dat ik bij mijn instellingen aan kan passen?

Alvast bedankt,

Gr Ronald Kok

Alle reacties

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Vaak is de standaard FTP poort geblokkeerd op openbare wifi netwerken. Welke poort gebruik je nu ? Waarschijnlijk 21 ? Alles instellen op een andere poort zal wellicht de oplossing zijn.

• ronaldutrecht
Dag, wow dat is een snel antwoord. Bedankt.

Nee ik upload ze automatisch via een excel macro, daar kan heb ik alleen het wachtwoord, het ip-adres als variabelen.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

AZ -> NT

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ronaldutrecht
wat is AZ - > NT? Sorry ik ben nog al een leek, alvast bedankt

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Het maakt niet uit of je ze via een excel macro upload of via flash fxp. De uitgaande verbinding op je laptop gaat via een zogenoemde poort, op diezelfde poort luistert je FTP server ook mee op inkomende verbindingen.

Deze zogenoemde poort 21 wordt vaak standaard geblokkeerd op openbare/public wifi netwerken. Je zal dus of de excel macro moeten aanpassen, of het programma wat achter de macro zit wijzigingen in aan moeten brengen om de poort te wijzigen, tevens moet je dit dan ook aan de ontvangende kant doen ( FTP server )

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:01

lier

MikroTik nerd

In plaats van VPN publiek beschikbaar stellen kan je natuurlijk ook een VPN thuis draaien en daarmee verbinden.
ronaldutrecht schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
wat is AZ - > NT? Sorry ik ben nog al een leek, alvast bedankt
Je topic is verplaatst naar Netwerken, aangezien hij daar hoort.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:27:
In plaats van VPN FTP publiek beschikbaar stellen kan je natuurlijk ook een VPN thuis draaien en daarmee verbinden. [...]
FTFY ;)

Zeker als je FTP in plain text gebruikt (dus geel TLS/SSL) dan heeft @lier een heel sterk punt :X

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True