Toon posts:

Kabellengtemeter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bongers117
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-09-2018
Mijn vraag
Ik ben opzoek voor mijn bedrijf naar een meet instrument (liefst niet duurder dan €300) om elektriciteitskabels te meten, die vaak op een haspel zitten. Onze werknemers dienen de kabels van haspels te knippen in verschillende lengtes. Mij is opgevallen dat ze als ze bijvoorbeeld 1 meter moeten knippen de ene keer een lengte van 1,10m en de andere keer een lengte van 90cm geknipt hebben. Dit wil ik dus voorkomen. Het liefst op de cm nauwkeurig. Ik ontvang graag tips.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een teller geprobeerd. Maar deze week 4% af (beschrijving stond 1%). Dus bij elke meter kwam er 4cm bij. Het ging om de volgende meter:
https://www.conrad.nl/p/h...est&searchSuggest=product

Beste antwoord (via Bongers117 op 18-09-2018 13:31)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 16:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

touwtje van een meter aan de tang, met de ene hand einde touwtje+einde kabel en met de andere hand (en touwtje strak) een knip maken?

Alle reacties

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09-2022

it0

Mijn mening is een feit.

Waarom is snijverlies zo'n groot probleem. Normaal pak je altijd wat extra en op het einde maak je het op maat?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 13:14
Kan je niet in je voortraject ( calculatie/offerte) al niet gewoon rekening houden met snijverlies ? De oplossing die je nu aandraagt om van je monteurs te verlangen dat ze kabel tot op de cm nauwkeurig afknippen lijkt mij niet heel erg wenselijk ?

Desalniettemin, als je kwalitietskabel ( draka, TKF, ELDRA ) op haspels besteld dan staat er op de kabel zelf ook om de 1 meter een markering of een getal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 16:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

touwtje van een meter aan de tang, met de ene hand einde touwtje+einde kabel en met de andere hand (en touwtje strak) een knip maken?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Als het echt om lengtes van één of enkele meters gaat: een liniaal?
Bij grotere afstanden kom je inderdaad op een meterteller uit (je link doet het niet) of een lengte markering op de kabel zelf. Een paar cm. nauwkeurigheid ga je daar niet mee halen.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://www.conrad.nl/p/t...engte-meetapparaat-516953

Duurder dan je budget maar zoiets zoek je denk ik.

Ik vraag me wel af of dit gaat helpen (ik denk dat je personeel bewust iets meer / minder pakt?) en wat precies het probleem hiervan is ?

Try SCE to Aux

• Bongers117
Het gaat niet zo zeer om die ene cm, maar meer dat ze steeds makkelijk 1 meter (of een andere lengte) kunnen afknippen. De markering op de kabels is voor hun niet duidelijk. Ik wil het mijn werknemers zo makkelijk mogelijk maken en zorgen dat ze zo min mogelijk fouten maken. Dus 1 meter moet ook +/-1 meter zijn en niet dan 90 cm en dan 110cm.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:43
Andere kabelleverancier met duidelijkere markering?

• ImNotnoa
  • Niet online
Bongers117 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
Het gaat niet zo zeer om die ene cm, maar meer dat ze steeds makkelijk 1 meter (of een andere lengte) kunnen afknippen. De markering op de kabels is voor hun niet duidelijk. Ik wil het mijn werknemers zo makkelijk mogelijk maken en zorgen dat ze zo min mogelijk fouten maken. Dus 1 meter moet ook +/-1 meter zijn en niet dan 90 cm en dan 110cm.
Ik denk dat je je moet afvragen of het onkunde is of (en dit is mijn vermoeden) laksigheid of zo.

Je kunt er een kabelmeter van 1000 euro heen zetten, als je medewerker een ruk aan de kabel geeft en de meter geeft 1.10 meter aan dan denkt je medewerker waarschijnlijk "Prima, ik ben een meter nodig dus 1.10 meter is genoeg *knip* "

Try SCE to Aux

• Bongers117
Imnoa schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:28:
[...]

Ik denk dat je je moet afvragen of het onkunde is of (en dit is mijn vermoeden) laksigheid of zo.

Je kunt er een kabelmeter van 1000 euro heen zetten, als je medewerker een ruk aan de kabel geeft en de meter geeft 1.10 meter aan dan denkt je medewerker waarschijnlijk "Prima, ik ben een meter nodig dus 1.10 meter is genoeg *knip* "
Ja dat is waar. Het zijn redelijk standaard maten. Ik denk dat ik touwtjes ga hangen met de standaard maten. Waar ze de kabel langs kunnen houden.

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 12:49
Misschien volgend jaar zo iets overwegen :
http://www.czhechang.com/content/?563.html
Kunnen je medewerkers wat koffie drinken en je kabel zal op de mm juist zijn. #RoadtoIndustry4.0 *O*

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Boermansjo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:33:
Misschien volgend jaar zo iets overwegen :
http://www.czhechang.com/content/?563.html
Kunnen je medewerkers wat koffie drinken en je kabel zal op de mm juist zijn. #RoadtoIndustry4.0 *O*
Dat is voor draad en niet voor kabel.

• ImNotnoa
  • Niet online
Bongers117 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:31:
[...]

Ja dat is waar. Het zijn redelijk standaard maten. Ik denk dat ik touwtjes ga hangen met de standaard maten. Waar ze de kabel langs kunnen houden.
Ik hoop dat het helpt, ook dat is onderhevig aan de welwillendheid van je medewerkers.

Misschien is eens per x dagen/weken een hele stapel standaard maten knippen en in bakken leggen een optie ?

Try SCE to Aux

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 12:49
Cheezus schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:35:
[...]

Dat is voor draad en niet voor kabel.
Link klopt inderdaad niet. Ze hebben andere modellen die wel geschikt zijn voor kabels
http://www.czhechang.com/content/?569.html

Het was meer bedoeld als illustratie van een mogelijk automatiserings- proces.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bongers117 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:31:
[...]

Dat is 'in den oudschen tijd' al standaard methode geweest bij veel van die zaken die kabels op rol hadden, of er stond een tafel voor die toevallig 1m breed was, of er hing direct een touwtje onder de haspel van een meter.

Buiten de (prijzige) kabelmeters kan je altijd DIY aan de bak gaan (met een rape-roller kan je leuke dingen doen), zo'n meetapparaat doet weinig aan het feit dat je mensen 10cm meer of minder afknippen, dan is een touwtje of een tafel makkelijker.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
U gaat naar de Gamma, Praxis, IKEA of eender welke zaak ook maar een papieren meetlinten heeft, neemt zo'n meetlint mee en plakt die met brede tape op een stelling, muur, plank of iets dergelijks. Zie daar uw goedkope "meter".

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In de stoffenhandel zie je ze altijd met een stok meten werkt erg effectief en makkelijker dan een touwtje kan je er eventueel meerdere markeringen opzetten. Vergeet niet ze hebben ook altijd nog een handvat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:53

-tom-562

Oliesjeik

Ze zijn op de markt, 100% zeker. Ik heb ze wel eens gebruikt voor PUR/PU slangen die op rol zitten (bij een toeleverancier van 's werelds meest bekende lithografiemachine fabrikant ;)), is gewoon een simpel analoog tellertje met 2 gekartelde wieltjes waar de slang (of kabel, in dit geval) doorheen loopt.
Overigens werkt het 'sort of', want als je te snel trekt, dan draait het wieltje niet snel genoeg.
Als het altijd maar een lengte van een meter is, zou ik zoals eerder geopperd, gewoon een aantal touwtjes van een meter gebruiken.
En anders je medewerkers beter instrueren, ik neem aan dat ze iets van werk/technische tekeningen gebruiken? Daar moeten ze zich imo aan houden (tenminste, zo is het mij geleerd :+)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee