Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wekelijks telefoontje naar 1304 met iPhone vodafone zakelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-06 22:55
Een collega van mij kreeg vandaag een slack berichtje van onze office manager. Er is namelijk vanaf zijn nummer, bij Vodafone zakelijk, meerdere keren gebeld naar het nummer 1304. Dit nummer kost blijkbaar 5 euro per gesprek en dit is inmiddels opgelopen naar 50 euro.

Volgens de rekening waar we een printscreen van gezien hebben wordt er inderdaad rond 9 uur ‘s ochtends elke week gebeld naar 1304. Een google zoektocht naar 1304 in combinatie met bijvoorbeeld “telefoon scam” of “phone scam” levert niks op.
Probleem is nu dat het bedrijf dit wilt inhouden op het salaris van de collega. En de collga zegt van niks te weten.

Is er iemand bekend met het nummer 1304 of wellicht is het een sms shortcode? In de geschiedenis van de iPhone is niks te vinden. Volgens de office manager valt dit niet te blokkeren en als wij als eind gebruikers bellen naar Vodafone krijgen we alleen te horen dat we niet gemachtigd zijn.

Het is dus nogal een vervelende padstelling die ik graag wat verder zou uitzoeken vandaar dit bericht.

Alle reacties

• Meneer aard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Wellicht even (indien deze aanwezig is) langs de IT afdeling lopen, die kunnen contact leggen met vodafona. Daarnaast zou ik een factory reset doen van het toestel.

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Het enige wat ik vind met 1304 is een sms box van RTL.
Maar goed, sms is geen telefoontje.

Misschien weet VF wel van wie dit nummer is en waar het naartoe gaat.

Verder idd reset en kijken of het terug komt.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:16
Toevallig gestemd op Jimi bij The Voice Senior? Daar zat 1304 aan gekoppeld, maar dat zou 0,90 euro per gesprek + reguliere kosten moeten zijn. Alleen matcht dat niet met de ochtend :/

[Voor 12% gewijzigd door Rub147 op 18-09-2018 13:30]

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Gaat hem om nederland of belgie?
Op http://www.nise-solutions.be/nl/diensten/voip-telefonie.html en https://www.orange.be/sit...alandpremiumnumbers_n.pdf kom ik het nummer tegen als "internationale inlichtingen".

Internationale inlichtingen (1304) 2,4793 € 2,4793 €

Dat tarief komt wel in de buurt...

En belhistorie in een iPhone kun je verwijderen he,
als het na deze melding plots opgehouden is dan is de kans dat de medewerker er toch mee te maken had vrij groot ;)

[Voor 35% gewijzigd door laurens0619 op 18-09-2018 13:35]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Kasper1985
Dank voor de reacties! Het gaat om een Nederlands Vodafone zakelijk nummer. De collega is Pools vandaar dat ik dit hier in het Nederlands voor hem post. Ik ken hem vrij goed en geloof hem als hij zegt van biks te weten. Ze zijn ook vrij streng er zit een langere pincode op onze toestellen dan de standaard 4 cijfers en vinger afdruk beveiliging. De kans dat z’n dochtertje (al dan niet per ongeluk) iets heeft ingesteld oid bijvoorbeeld is dus vrijwel onkogelijk.

Hopelijk kunnen we de office manager toch overtuigen om Vodafone te bellen. Dat weigert ze tot nu toe en ze doet het verder af als “niet zakelijke kosten dus inhouden op salaris einde verhaal”.

Dank allemaal we gaan verde zoeken

Kasper

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:10
Als een telefoontje naar Vodafone er al niet vanaf kan voor je werknemer...

Wat een vertrouwen en samenwerking! :+

Woont in Helsinki

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik heb ooit via VF maandelijks een sms-kostenpost gehad van 1.50 per maand
Zelf nooit wat 'aan' gezet, of ingevoerd ergens, maar het was structureel al maanden aan de gang.

Na contact met VF kreeg ik te horen dat ik dat toch zelf gedaan zou hebben, maar ze het wel kunnen blokkeren in het vervolg.
Sindsdien zet ik op elk nummer wat ik in gebruik neem ( zakelijk of prive ) de mogelijkheid op smsdiensten en betaalnummers uit.

Nooit meer voorgekomen ( ook niet bij de kinderen / collegas )

De officemanager misschien overslaan, en de telecombeheerder contact op laten nemen met VF hierover
Anders de collega zelf ( of jij ) met de servicedesk van VF

Kijk ook eens op https://www.payinfo.nl/
Misschien dat je daar iets kan terugvinden of blokkeren

Anders hier :
http://www.smsafzeggen.nl/

• Kasper1985
Update: allen dank! Payinfo.nl wees uit dat het gaat om “Phone Medic” voor 5 euro per week. De office manager had het over bellen maar het gaat dus inderdaad om een sms shortcode. Dat vermoeden had ik al maar we kregen alleen een printscreen van een gedeelte van de rekening die dit niet specificeerde.

De collega gaat nogmaals proberen zelf contact op te nemen met Vodafone want hij is zich van geen kwaad bewust mbt “phone medic”. Als dat niks oplevert zal ik nog een keer bellen. En anders zit er niks anders op dan via HR blokkeren dat dit wordt ingehouden en iemand die gemachtigd is te vragen om Vodafone te bellen en dit te blokkeren.

Hartelijk dank iedereen voor de suggesties en het meedenken!

Kasper

• Yeebo
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
Je kunt via PayInfo precies zien hoe de dienst opgezegd kan worden. Als je werkgever het niet blokkeert kan je via PayInfo ook de smsdiensten blokkeren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True