Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi camera - foto nemen > naar netwerklocatie.

Pagina: 1
Acties:

• sn33ky
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-03 09:58
Ik ben op zoek naar een nieuw toestel en er is echter maar een vereiste die ik heb. Het toestel moet via wifi de genomen foto automatisch op een gespecificeerde netwerklocatie plaatsen.

Nu weet ik niet welke camera's dit ondersteunen, en dit ook nergens bij de specs staat beschreven.

Daarom de vraag aan jullie experten, die hier misschien ervaring mee hebben.

Alvast bedankt voor de info.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

sn33ky schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:23:
Ik ben op zoek naar een nieuw toestel en er is echter maar een vereiste die ik heb. Het toestel moet via wifi de genomen foto automatisch op een gespecificeerde netwerklocatie plaatsen.

Nu weet ik niet welke camera's dit ondersteunen, en dit ook nergens bij de specs staat beschreven.

Daarom de vraag aan jullie experten, die hier misschien ervaring mee hebben.

Alvast bedankt voor de info.
Volgens mij is dit niet mogelijk met de meeste camera's. Ze hebben vaak wel WiFi/Bluetooth maar dat is bedoeld zodat je de foto's kan bekijken op je telefoon. Ik denk niet dat de camera's dit automatisch via SMB/FTP naar een locatie op je netwerk kunnen sturen.

De enige camera's waarvan ik weet dat ze het kunnen via WiFi en FTP zijn de professionele spiegelreflex camera's van Canon (7D / 5D / 1D) waarbij je bij de meesten een Wireless File Transfer grip er bij moet hebben om WiFi te krijgen. Dan kun je inderdaad via FTP automatisch de foto's sturen.

Misschien dat @Universal Creations wat weet?

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Waren er vroeger geen Eye-fi kaartjes. Daarmee kon je met een app de foto direct uploaden.

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:59
Ik weet dat verschillende Sony camera's dit kunnen via hun play memories software (zowel op de camera als op de computer). Je hebt dus wel een computer nodig die er tussen hangt. Heb het nooit zelf gebruikt, maar volgens mij moet het wel werken om zo ook op netwerk locaties op te slaan.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• sn33ky
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:56:
Waren er vroeger geen Eye-fi kaartjes. Daarmee kon je met een app de foto direct uploaden.
Klopt. Maar dit is opgekocht door Toshiba, en Toshiba heeft deze kaartjes EOL gemaakt.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 17:29
Zo das wel jammer, dat werkte wel aardig vroeger. Alleen was de snelheid naar het kaartje veel te traag.

Ze zijn er nog wel:
https://www.amazon.com/Wi...rds=EZ+SHARE+Wifi+SD+Card

Dj Neo Ziggy wijzigde deze reactie 18-09-2018 13:03 (44%)

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:32
Een IP cam ook goed of moet het battery powered zijn?

• sn33ky
Dit moet battery powered zijn ivm mobiliteit.

- Zelf dacht ik ook aan camera's met android als bestuuringssysteem? Zijn er die met goede kwalitiet. Beter dan een mobiele camera.
- Een profesionele canon is ook een optie met de wireless grip. Wel prijzig, maar indien de enige optie, de optie.
- Toch ook eens de Ez Share kaarten bekijken.
- Toch ook de handleiding eens doornemen van die play memories software. En wat het precies kan.

Dus alvast bedankt voor de reacties. Ben ik wijzer mee geworden _/-\o_

sn33ky wijzigde deze reactie 18-09-2018 17:07 (7%)

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mijn ervaring met die WiFi kaartjes is niet al te best, de verbinding is vrij onstabiel en er moet telkens opnieuw contact gemaakt worden wat best even duurt. Als de verbinding er eenmaal is dan werkt het wel snel (in JPG althans).

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• RegularJohn
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Zou het werken als je ze via bluetooth automatisch naar een smartphone/tablet met android stuurt (of is dit echt enkel voor bekijken en moet je ze handmatig downloaden?) en dat deze ze vervolgens automatisch upload naar de netwerklocatie?

Wel een omweg, maar mogelijk wel een stuk goedkoper.

• nixjuh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-03 09:37
Ik heb zelf een 6D en daarmee kan ik de foto's die ik maak rechtstreeks naar de computer sturen en bekijken. Ik denk dat de meeste moderne camera's met wifi dit wel moeten kunnen. Ik denk dat het dan een kwestie is van de automatische opslagplek voor deze foto's veranderen naar een netwerklocatie. Je hebt inderdaad wel altijd een computer nodig die er tussen zit zoals hierboven ook al genoemd.

De snelheid hiervan (zeker in RAW) is niet echt om over naar huis te schrijven, maar het werkt.

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://www.luxevulpennen.nl/

• sn33ky
RegularJohn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:44:
Zou het werken als je ze via bluetooth automatisch naar een smartphone/tablet met android stuurt (of is dit echt enkel voor bekijken en moet je ze handmatig downloaden?) en dat deze ze vervolgens automatisch upload naar de netwerklocatie?

Wel een omweg, maar mogelijk wel een stuk goedkoper.
We zoeken een oplossing dat dit alles automatisch doet wegens een reductie van werkuren voor de productieafdeling. Dit gaat namelijk om 1000de foto's per jaar en dan beginnen die extra handelingen al 100 uur te worden op jaar. Daar koop je een mooie camera voor ;)

OPLOSSING:
Ook Universal Creations heeft mij een oplossing aangeboden in een PM die mij het beste lijkt. Een DSLR (Sony a68) met een Camfi Pro

Dan ben ik zeker dat dit alles automatisch gaat.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

sn33ky schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:53:
[...]

We zoeken een oplossing dat dit alles automatisch doet wegens een reductie van werkuren voor de productieafdeling. Dit gaat namelijk om 1000de foto's per jaar en dan beginnen die extra handelingen al 100 uur te worden op jaar. Daar koop je een mooie camera voor ;)

OPLOSSING:
Ook Universal Creations heeft mij een oplossing aangeboden in een PM die mij het beste lijkt. Een DSLR (Sony a68) met een Camfi Pro

Dan ben ik zeker dat dit alles automatisch gaat.
Behalve dat je dan alsnog een pc nodig hebt als je het echt ergens via ftp wil hebben.

Andere oplossingen doen precies het zelfde maar zo'n cam-fi is wel fijn universeel.

www.maartendeboer.net

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True