Toon posts:

Mijndomein srv record werkt niet??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J.verhulst
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-12-2022
Mijn vraag:

Ik heb bij mijndomein een domein aangeschaft en ik heb hun gidsen gevolgd voor een srv record om een minecraft server te forwarden, alleen wil ik er 2 forwarden dus dat bijvoorbeeld xx.xx.xx.xx:25565 naar msv.xxx.nl gaat en dat xx.xx.xx.xx:25566 naar msp.xxx.nl gaat alleen nu moet alles goed ingesteld zijn alleen werkt het niet, hij stuurd beiden msv- en msp.xxx.nl naar 25565 en hij split ze niet, nu heb ik dat ook geprobeerd met een lagere port voor een dynmap (op poort 8123) maar dat werkt ook niet (dus heb daarvoor maar een url rewrite gebruikt).

dus mijn vraag is dan heeft iemand hier ervaring mee? of een oplossing voor?
(want ik heb de klantenservice al gemaild maar daar krijg ik geen antwoord van helaas.)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

spigot en vanila minecraft server, windows server 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb uitleg van hoe je de srv records moet instellen gevonden, meer niet echt.

(excuses als ik deze vraag in de verkeerde topic heb gezet).

Hoe ik het heb ingesteld op mijndomein zijn dns instellingen:
https://tweakers.net/ext/f/NVxnJ2zndGsOF73PWPrPRK7s/thumb.png

Wat mijndomein zegt hoe je het moet instellen:
https://tweakers.net/ext/f/xUQVDS2e3k8kbOPFKycL3zj2/thumb.png

[Voor 16% gewijzigd door J.verhulst op 18-09-2018 13:23]

Beste antwoord (via J.verhulst op 18-09-2018 16:49)

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 21:03
J.verhulst schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:40:
[...]

nee, ik heb de "handleiding" gevolgd die er is en daarin moest je je a record invullen en niet je ip maar ik heb ze wel beiden geprobeerd (omdat ik ook die handleiding later pas tegen kwam.)
Je SRV-records kloppen niet. De subdomeinen horen _minecraft._tcp.msp en _minecraft._tcp.msv te zijn voor beide records. Die service _minecraft heeft niets met je subdomeinen te maken, pas na het _tcp. gedeelte plaats je de naam van je subdomein.

Alle reacties

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:24
Geen idee hoe je het ingesteld hebt, maar heb je toevallig een ip-adres gebruikt ipv een A(AAA)-record?

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Misschien moet je je vraag verduidelijken middels een screenshot van wat je exact ingesteld hebt staan. Dan is het voor mensen op een forum duidelijker en kan er gekeken worden waarom het niet naar wens werkt.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 13:26
Een ip-adres verwijst niet naar een (sub)domein. Een (sub)domein verwijst naar een ip-adres.
Daar komt bij dat je wil dat je domeinen naar een poort nummer verwijzen, dat is geloof ik ook niet mogelijk.

Het poort nummer kan je meestal wel beïnvloeden door het protocol aan te passen.
Dat is alleen afhankelijk van de applicatie.
Je browser stuurt https:// bijvoorbeeld door naar poort 443 en http:// naar poort 80.

Link je bronnen even en laat zien hoe het nu is ingesteld.

• J.verhulst
eric.1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:26:
Geen idee hoe je het ingesteld hebt, maar heb je toevallig een ip-adres gebruikt ipv een A(AAA)-record?
ik heb er nu afbeeldingen bij gevoegd, hopelijk is het nu wat duidelijker.

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:04
J.verhulst schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:23:
[...]

ik heb er nu afbeeldingen bij gevoegd, hopelijk is het nu wat duidelijker.
De relevante informatie heb je zwart gemaakt, ik kan er geen chocola van maken in ieder geval..

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@J.verhulst Die handleiding heeft het toch duidelijk over een 'minecraft' subdomein? Die heb jij er niet tussen staan. :?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:22
@J.verhulst Je mist idd de juiste verwijzingen.

Bij subdomein heb jij nu _msp._tcp en _msv._tcp staan, dit zou _minecraft._tcp moeten zijn als je de handleiding volt.

De inhoud lijkt wel goed te staan voor zover ik kan zien.

• J.verhulst
bauke1994 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:01:
Een ip-adres verwijst niet naar een (sub)domein. Een (sub)domein verwijst naar een ip-adres.
Daar komt bij dat je wil dat je domeinen naar een poort nummer verwijzen, dat is geloof ik ook niet mogelijk.

Het poort nummer kan je meestal wel beïnvloeden door het protocol aan te passen.
Dat is alleen afhankelijk van de applicatie.
Je browser stuurt https:// bijvoorbeeld door naar poort 443 en http:// naar poort 80.

Link je bronnen even en laat zien hoe het nu is ingesteld.
Ik weet gedeeltelijk hoe dns werkt, misschien heb ik het verkeerd neer gezet, maar met een SRV record is het dus mogelijk om je subdomein naar een bepaalde port toe te wijzen zonder dat port nummer er achter te hangen voor zover ik weet te minsten. (als ik het ook goed hebt werkt dns ook vise versa maar dat weet ik niet zeker (met vise versa bedoel ik dat het zowel een ip naar domeinnaam kan vinden als andersom.(voor het geval ik vise versa verkeerd hebt geschreven 8)7 .)))

• J.verhulst
tdm850ed schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:28:
@J.verhulst Je mist idd de juiste verwijzingen.

Bij subdomein heb jij nu _msp._tcp en _msv._tcp staan, dit zou _minecraft._tcp moeten zijn als je de handleiding volt.

De inhoud lijkt wel goed te staan voor zover ik kan zien.
klop het ze zeggen dat je minecraft kan gebruiken alleen staat er ook inde handleiding dat dat ook anders genoemd kan worden,

wat er in de handleiding staat:
"Maak een A record aan, bijvoorbeeld met 'Subdomein' waarde "minecraft" welke je naar het IP adres van jouw server verwijst, het IP adres vul je in bij 'Inhoud'."
"Met "_minecraft._tcp" als inhoud voor het 'Subdomein' veld."

(dit heb ik direct van die handleiding gekopieerd,) maar princiepen/theorie zou het zoals het er nu staat ook moeten werken. ik zou het kunnen proberen om er eentje te maken die naar de 25566 port verwijst onder de naam minecraft en kijken of dat dat het hem doet. Dus ik heb het geprobeerd met minecraft als a record en srv en zelfs dat werkt niet. :|

[Voor 4% gewijzigd door J.verhulst op 18-09-2018 15:38]

• J.verhulst
Room42 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
@J.verhulst Die handleiding heeft het toch duidelijk over een 'minecraft' subdomein? Die heb jij er niet tussen staan. :?
zoals ik tegen @tdm850ed heb gezegd hoeft dat niet perse volgens de handleiding, zolang het maar overeen komt.

• J.verhulst
g00gle schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
[...]

De relevante informatie heb je zwart gemaakt, ik kan er geen chocola van maken in ieder geval..
dat snap ik maar je kan me woord er voor nemen dat alles goed staat en naar het juiste ip adres moet verwijzen en naar het goede domein naam, ik zou je zelf als dat mogelijk is dan de on aangepaste foto prive kunnen sturen. ik heb het namelijk weg gelaten uit veiligheid ;)

• J.verhulst
eric.1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:26:
nee, ik heb de "handleiding" gevolgd die er is en daarin moest je je a record invullen en niet je ip maar ik heb ze wel beiden geprobeerd (omdat ik ook die handleiding later pas tegen kwam.)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• T-Ri
J.verhulst schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:40:
[...]

Je SRV-records kloppen niet. De subdomeinen horen _minecraft._tcp.msp en _minecraft._tcp.msv te zijn voor beide records. Die service _minecraft heeft niets met je subdomeinen te maken, pas na het _tcp. gedeelte plaats je de naam van je subdomein.

• J.verhulst
T-Ri schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:17:
[...]

Oke ik ga dan even kijken of dat dat het doet, maar dan vindt ik wel dat ze het beter hadden mogen uitleggen of een beter voorbeeld hadden mogen geven zeker als ze aangeven dat die "minecraft" een voorbeeld is om te gebruiken als subdomein naam.

Maar ik ga dat maar eens testen.

• T-Ri
J.verhulst schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:22:
[...]

Oke ik ga dan even kijken of dat dat het doet, maar dan vindt ik wel dat ze het beter hadden mogen uitleggen of een beter voorbeeld hadden mogen geven zeker als ze aangeven dat die "minecraft" een voorbeeld is om te gebruiken als subdomein naam.

Maar ik ga dat maar eens testen.
Dat klopt inderdaad. Het kan ook zijn dat de .msp/.msv weg kan worden gelaten bij MijnDomein (verder geen ervaring mee, maar zo gaat het i.i.g. bij mijn hostingbedrijf). Ze geven aan dat minecraft inderdaad vervangen kan worden als subdomein, echter heeft dat dus invloed op minecraft.domein.ext bij de inhoud van het SRV-record. Dit heeft dus verder geen invloed op het 'subdomein' veld bij het SRV-record. Dat dient altijd te starten met _minecraft._tcp voor een minecraft server.

[Voor 4% gewijzigd door T-Ri op 18-09-2018 16:28]

• J.verhulst
T-Ri schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:26:
[...]

Dat klopt inderdaad. Het kan ook zijn dat de .msp/.msv weg kan worden gelaten bij MijnDomein (verder geen ervaring mee, maar zo gaat het i.i.g. bij mijn hostingbedrijf). Ze geven aan dat minecraft inderdaad vervangen kan worden als subdomein, echter heeft dat dus invloed op minecraft.domein.ext bij de inhoud van het SRV-record. Dit heeft dus verder geen invloed op het 'subdomein' veld bij het SRV-record. Dat dient altijd te starten met _minecraft._tcp voor een minecraft server.
Ja dat heeft echt zeker gevolgen van het weglaten/halen van minecraft want nu werkt alles zoals ik het wilde.

bedankt voor je hulp en ook de andere mensen die hun bijdragen hadden met het oplossen er van.

ik ga dit topic naast het sluiten er van ook gelijk door mailen naar mijndomein.nl en mededelen dat hun handleiding voor een srv record voor minecraft of teamspeak niet werkt en ze het moeten updaten.

bedankt allemaal :) _/-\o_ :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee