Vetlappen bij Libertel, bah!

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Heb ik een aanvraag voor een Libertel 240 abonnenment gedaan via gomobile, krijg ik van hun te horen dat Libertel de aanvraag heeft afgewezen "vanwege een niet nader omschreven reden"... :r

Ik bellen naar Libertel, krijg ik te horen dat je alleen schriftelijk kan klagen... :( Ik gomobile opbellen, met die man wat gepraat, is waarschijnlijk de reden dat ik student ben; zij geloven dan dus waarschijnlijk niet dat ik zo'n "duur" abo kan betalen... :r Wie zijn zij om te bepalen wat ik wel of niet kan betalen? Ik betaal nu 50,- bij D* (weten ze aangezien zij het nummerbehoud zouden moeten verzorgen) en ik zou Libertel geen 75,- kunnen geven? (Wat het niet is trouwens, aangezien ik 35,-/mnd van gomobile terug zou krijgen).

Wat een smerige slettenstreek, het is dat ze een lekker netwerk hebben anders hadden ze de pot op gekund. :( :r

Lekker positief verhaal zie ik... :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

hmmz als dat zow gaat... ik wil binnenkort met de postbank phone ook een abbo nemen van libertel maar dan 120.. dus ben benieuwd of ze het wel toelaten kl*te bedrijf :r

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

het kan ook zijn dat je ouders of jij bij BKR staan. en dan krijg je geen abo. maar ben je ook wel 18 jaar en ouder (neem aan van wel) maar ze kunne nooit de echte reden geven waarom je ben afgewezen (tja lullig). maar als je het echt wil weten waarom moet je echt een brief sturen.

maar als je ben af gewezen omdat je student ben. kan het ook nog zijn. heb je werk. en zo ja full time of part time. lang of kort werk je er al. kan zijn namelijk dat je op eens na de vakantie geen werk meer heb en dan... krijgt libertel geen geld meer. daarom krijgen studenten een zwaardere kuring

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 16:14 schreef Bass64 het volgende:
het kan ook zijn dat je ouders of jij bij BKR staan. en dan krijg je geen abo. maar ben je ook wel 18 jaar en ouder (neem aan van wel) maar ze kunne nooit de echte reden geven waarom je ben afgewezen (tja lullig). maar als je het echt wil weten waarom moet je echt een brief sturen.
Wat is BKR?
maar als je ben af gewezen omdat je student ben. kan het ook nog zijn. heb je werk. en zo ja full time of part time. lang of kort werk je er al. kan zijn namelijk dat je op eens na de vakantie geen werk meer heb en dan... krijgt libertel geen geld meer. daarom krijgen studenten een zwaardere kuring
Geef dan de reden van afkeuring aan, en laat me weten wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat alles wel ok is... :( Nu moet ik een brief schrijven aan Libertel, krijg een keertje na 2 weken antwoord (gem.) en of het wat uithaalt... Ik wil het nog wel es zien. :(

En ja, ik werk, en al lang, en er staat genoeg geld op mijn rekening, en ik woon niet in een studentenflat (dat is ook heel vaak een reden zij die man van gomobile), ben 21 jaar, enz. enz.... Bah, :r

Verwijderd

Eeuh dat is echt niet alleen bij Libertel hoor...
Altijd wel lullig, maar ja, er zijn in het verleden nou eenmaal zo veel problemen geweest met wanbetalers dat ze gewoon heel streng geworden zijn.
Kun je het abonnement niet gewoon op de naam van een van je ouders zetten en dan iedere maand gewoon het geld op hun rekening storten zodra de factuur binnen is?

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 16:25 schreef johnny appleseed het volgende:
Eeuh dat is echt niet alleen bij Libertel hoor...
Altijd wel lullig, maar ja, er zijn in het verleden nou eenmaal zo veel problemen geweest met wanbetalers dat ze gewoon heel streng geworden zijn.
Kun je het abonnement niet gewoon op de naam van een van je ouders zetten en dan iedere maand gewoon het geld op hun rekening storten zodra de factuur binnen is?
Dat is natuurlijk ook een optie, maar wat een gedoe zeg... Ik heb het geld, ik wil gewoon bellen, klaar. Niet allerlei dingen moeten verzinnen om te mogen bellen... :(

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 16:27 schreef mbvisiontt het volgende:
Niet allerlei dingen moeten verzinnen om te mogen bellen... :(
Ik denk dat je op die manier sneller klaar bent dan dat je bezwaar gaat aantekenen enzo :)

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 16:28 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Ik denk dat je op die manier sneller klaar bent dan dat je bezwaar gaat aantekenen enzo :)
Klopt wel, maar dat gaat tegen mijn principes in... Ik ben geen toy die ze rond kunnen gooien. ;)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 16:33 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Klopt wel, maar dat gaat tegen mijn principes in... Ik ben geen toy die ze rond kunnen gooien. ;)
juist.. gewoon flink klagen.. raar kunnen ze geld verdienen willen ze het niet :? |:(

Verwijderd

Je kunt toch wel een beetje begrip voor hun standpunt opbrengen?
Die gasten zijn voor tonnen opgelicht door mensen die niet konden betalen wat ze verbelden.

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 16:35 schreef johnny appleseed het volgende:
Je kunt toch wel een beetje begrip voor hun standpunt opbrengen?
Die gasten zijn voor tonnen opgelicht door mensen die niet konden betalen wat ze verbelden.
Ja maar ik zeg toch, geef me dan een reden, laat me weten wat ik kan doen, bel me op, haal me uit bed, boeie; zeg me wat er fout is!

• mbvisiontt
Nou, ik heb de brief geschreven, nu nog effe snel in de brievenbus gooien.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, de aanvraag van een abbo van een kennis van mij is afgewezen omdat ie "in een aso-buurt woonde met wanbetalers". Let wel: het gaat nu om een dorp met 1500 inwoners.

D.m.v. veel papierwerk heeft proberen duidelijk te maken dat ie daar alleen maar tijdelijk woonde aangezien ze een nieuwe huis aan het bouwen zijn.

Abbo heeft ie nu dus wel, alleen ik vndt het toch wel een ronduit belachelijke gang van zaken.

Verwijderd

hoe staan mijn kansen denken jullie? ben net 18, heb vaste baan en genoeg inkomen wil libertel 120 abonnement.

Verwijderd

It's worth a try :)
Ik weet niet precies hoe ze selecteren.
Ik heb maar een paar mobiele abonnementen voor klanten hoeven regelen, dus daar kan ik je niet veel over zeggen, ik heb wel vaak een lening moeten aanvragen (dus voor mensen om op afbetaling te kopen), mensen met een vaste baan en geen andere leningen werden eigenlijk altijd geaccepteerd :)
Je kunt ook ff bellen met Libertel voordat je het abo'tje gaat aanvragen, mocht je niet geaccepteerd worden bespaar je jezelf flink wat tijd.

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 17:38 schreef johnny appleseed het volgende:
Je kunt ook ff bellen met Libertel voordat je het abo'tje gaat aanvragen, mocht je niet geaccepteerd worden bespaar je jezelf flink wat tijd.
Waarom kun je dat wel, en de reden vragen niet over de telefoon?! :?

Brief is op de bus trouwens, dus die eikeltjes hebben mail morgen. :)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 18:07 schreef mbvisiontt het volgende:
Waarom kun je dat wel, en de reden vragen niet over de telefoon?! :?
Omdat je precies aangeeft wat je doet etc. en dan kunnen zij aangeven of je waarschijnlijk een abo'tje kan krijgen, de reden vragen over de telefoon kan simpelweg niet omdat het privé info is :)

Tzou ook best kunnen dat ze zeggen dat je eerst moet aanvragen voordat ze kunnen kijken of je kredietwaardig genoeg bent hoor, maar je kunt het allicht proberen...

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:45
Lekker vaag, ik zat nog op de middelbare school toen ik een abonnement ging halen net toen ik 18 was geworden en moest aleen identiteits bewijs laten zien + bankpasje, en dat was allemaal ok, inkomsten vroegen ze niet naar en ik kreeg zo een abonnement :)

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 19:38 schreef joostje het volgende:
Lekker vaag, ik zat nog op de middelbare school toen ik een abonnement ging halen net toen ik 18 was geworden en moest aleen identiteits bewijs laten zien + bankpasje, en dat was allemaal ok, inkomsten vroegen ze niet naar en ik kreeg zo een abonnement :)
Geeft alweer aan hoe hypocriet het is... Absollu niet consequent dus. :(

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De meeste operators laten bij het afsluiten een zogenaamde risico analyse op je gegevens uit voeren. Daarvoor hoeven ze alleen je naam, geboortedatum en je adres te hebben. Met die gegevens is met redelijke zekerheid opmaken of jij wel of geen risico bent wat betreft betalen.

Als je dus in het verleden slecht betaald hebt bij andere bedrijven kun je geregistreerd staan als slechte betaler en zal je een hoger risico zijn. Als je het niet eens bent zijn ze verplicht je te infomeren op welke gronden je bent afgewezen. Meestal sturen ze je daarvoor door naar het bedrijf dat de risico analyse heeft uitgevoerd.

Antenne en masten malloot

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:45
je bank rekening tsjecken ze in iedergeval nie thehe want daar stond op datmoment nix op :P

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 06:54
Als je niet geaccepteerd wordt, kan je nog altijd vragen of je een borg mag betalen. Dat wordt namelijk ook vaak gedaan.

Betaal je eenmalig een bedrag(weet niet precie hoeveel 150-200 piek denk ik) en na 6 maanden krijg je dat gewoon weer terug.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:15 schreef joostje het volgende:
je bank rekening tsjecken ze in iedergeval nie thehe want daar stond op datmoment nix op :P
dat mogen ze natuurlijk ook niet :)

Verwijderd

Een collega van mij is ook student en die heeft ook gewoon een 240 abo gekregen. Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat je in een *verdachte* buurt woont o.i.d. Om die reden hebben ze namelijk een andere collega van mij geweigerd.

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 21:45 schreef nl-firebug het volgende:
Een collega van mij is ook student en die heeft ook gewoon een 240 abo gekregen. Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat je in een *verdachte* buurt woont o.i.d. Om die reden hebben ze namelijk een andere collega van mij geweigerd.
Tja, in Maastricht bij winkelcentrum Brusselse Poort... Niet echt verdacht. :)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
Op donderdag 19 juli 2001 21:15 schreef los_joost het volgende:
Als je niet geaccepteerd wordt, kan je nog altijd vragen of je een borg mag betalen. Dat wordt namelijk ook vaak gedaan.

Betaal je eenmalig een bedrag(weet niet precie hoeveel 150-200 piek denk ik) en na 6 maanden krijg je dat gewoon weer terug.
Lord krijgt het gevoel dat Joost bij Libertel werkt...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:41
* Dennism heeft net zonder probs een telfort abbo genomen (180), en hiervoor een jaar via Libertel gezeten (120) dat abbo heb ik genomen op de dag dat ik 18 werd, en alleen een krantenwijkje had als werk. Dus over werk gaat het ws niet!

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:15 schreef los_joost het volgende:

* als je van dit geld nou net je abonoment wou betalen, omdat je vakantie baantje doet bijv. en je baas nog geen geld hebt gestort?

Dan lazeren jullie de boel gewoon op...

Vindt ik..

Want als je ziet dat iemand crediet waardig, het wel kan volhouden.

Of is dit dan een leeftijd discreminatie?

Sorry maar ik zou duidelijk geen zaken met "deze provider" willen doen, hoe vet hun netwerk dan ook is. :r

// edit typ fout

Verwijderd

ik ben ook 18, ga nu studeren in groningen en heb ook 240 abo aangevraagd, maar ik heb het wel op naam van mijn bedrijf gedaan enzo dus hopelijk accepteren ze dat enzo ik zal het wel melden nog

Verwijderd

Moet gewoon makkelijk kunnen.

Ik ben zelf 19 en heb een libertel 120 abo.

en ik zou het zo kunnen verhogen of verlagen volgens het personeel van libertel citypoint.

Dus dat moet gewoon kunnen en anders eff vragen bij een andere libertel winkel.

Volgens mij mag je elk abo afsluiten als je kunt aanntonen dat je een vast inkomen hebt. En bij mij is dat vast inkomen alleen maar het geld dat ik krijg als hulpkracht in een supermarkt voor 12 uurtjes in de week.

grtz, Kelderke

Verwijderd

AH! Mijn abo is goedgekeurd bij Libertel! Libertel 240 abo, wel op naam van bedrijf maargoed, ik blijf en ben een student van 18 zonder vast inkomen.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gefeliciteerd :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 16:14 schreef mafiasven het volgende:
hmmz als dat zow gaat... ik wil binnenkort met de postbank phone ook een abbo nemen van libertel maar dan 120.. dus ben benieuwd of ze het wel toelaten kl*te bedrijf :r
Hoe kan jij oordelen over een bedrijf waar je geen enkele ervaring mee hebt :? |:(

Libertel is tot dusver de beste provider die ik heb meegemaakt, zowel qua dekking, service als klantvriendelijkheid.
Als ze iemand weigeren dan zullen ze daar een gegronde reden voor hebben.
Maar ik vind het wel vreemd, normaal vragen ze alleen om een afschrift van bank/giro en doen ze absoluut niet moeilijk.
Mijn zusje is student en heeft ook Libertel... zonder gezeur...

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:55 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Libertel is tot dusver de beste provider die ik heb meegemaakt, zowel qua dekking, service als klantvriendelijkheid.
Kwa dekking ook :? :? Nou ik denk dat Kpn toch altijd nog een betere dekking heeft...

Verwijderd

Nou dat heb je dan mooi mis want Libertel heeft nu al een betere dekking als Kpn.

En een betere service.

Verwijderd

lang leve de libertel beltegoed kaarten!!!!! ;)

waarom wil je persé bij libertel?
Pagina: 1