Toon posts:

geen dns=dnsmasq

Pagina: 1
Acties:

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-06 06:22
.

[Voor 101% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:11]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 15:24
Is # niet gewoon alleen lezen, ipv uitvoeren.
als die regel niet bestaat dan is het dns ook uit toch

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• tweakmember
.

[Voor 101% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:11]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je dnsmasq op je systeem hebt, dan kan je het pas gebruiken. En NetworkManager roept het alleen lokaal aan, het proces zou dan op localhost moeten luisteren ipv de wereld. Iets wat je met netstat kan controleren. En als je de hele optie niet hebt, check dan eens wat er in /etc/resolv.conf staat. Waarschijnlijk geen 127.0.0.1 oid. Dus gebruik je het niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 10:33

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik snap deze al helemaal niet
Normaal installeer ik dnsmasq op deze wijze:

- terminal: sudo apt-get install bind9
dnsmasq en bind9 zijn 2 verschillende dingen?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 12:24
Ik vat het helemaal niet eigenlijk. DNS lek kan optreden als je een VPN gebruikt. Daar is die test site voor bedoeld. Om daar iets aan te doen moet je dat in je VPN configureren, toch?

Wat wil je precies bereiken? Dat DNS aan staat is toch niet raar of zo?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tweakmember schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:38:
[...]

Maar volgens https://dnsleaktest.com/ lekt mijn dns
Dus dns staat aan dan? :?
Wat is er zo specifiek aan de uitslag van die test dat je aanneemt dat je een DNS-lek hebt? Als ik test, heb ik ook een stuk of 12 "lekken" die genoemd worden. Maar je zult *altijd* een resultaat krijgen bij die test. Immers, zonder DNS query richting dnsleaktest.com, werkt je DNS überhaupt niet.
Waar je op moet letten is dat er geen ráre results tussen staan. Zo zijn die 12 van mij állemaal van XS4ALL. En da's logisch, want ik maak gebruik van XS4ALLs DNS resolvers.

Dus wat is specifiek die uitslag van jouw DNS-leak test?

• tweakmember
.

[Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:11]

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 12:24
Dus toch VPN, zeg dat dan meteen, ik vroeg er nog naar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee