Generals vervanger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 10:33
Goedemorgen,

Sinds kort heb ik het Gamen weer opgepakt, en een mooi systeem gekocht. Vroeger was ik gek op Command * Conquer Generals. Zijn er op het moment dergelijke games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je bedoelt RTS games? Vele. zoeken bij google naar 'games like Command & Conquer Generals' geeft al hele lijsten.

Je zult een stuk meer precies willen zijn denk ik. Single of multiplayer? Maakt de look je veel uit (of kan Dune 2 nog steeds)? Er staan ook hier in de recente topiclijst al opties, wat vond je daar van?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
In het zelfde genre? als in moderne military setting, want er zijn natuurlijk genoeg nieuwe RTS'en na Generals gekomen, maar de genres lopen behoorlijk uiteen. Meest bekende is wel StarCraft 2 die nog gratis is gemaakt vorig jaar https://starcraft2.com/en-us/

En anders heb je
https://store.steampowere...and__Conquer_Red_Alert_3/
https://store.steampowere..._Conquer_3_Tiberium_Wars/

Heb je zelf al wat gevonden en nog bepaalde eisen? zoals multiplayer e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 18-09-2018 11:12 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Multiplayer is wel leuk, maar tegen een sterke AI is ook goed. Ga me eens verdiepen in Star Craft. Mooie van Generals vond ik dat het realistisch was. Tanks, soldaten e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
joppe113 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:33:
Mooie van Generals vond ik dat het realistisch was.
Een Particle Cannon. Héél realistisch, in James Bond films. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ja, over het algemeen dan. De superwapens waren wat te sterk in Generals.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 19:36
Als liefhebber van RTS games kan ik je een aantal aanraden: Supreme commander series, company of heroes 1&2 , act of aggression, ashes of the singularity, grey goo(in mindere mate), planetary annihilation. Hierbij is act of aggression misschien de game welke het meeste in de buurt komt van C&C Generals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Word act of agrasion ook nog veel online gespeeld? Is ook al een ouder spel volgens mij. Ziet er wel leuk uit!@
kkbizz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:45:
Als liefhebber van RTS games kan ik je een aantal aanraden: Supreme commander series, company of heroes 1&2 , act of aggression, ashes of the singularity, grey goo(in mindere mate), planetary annihilation. Hierbij is act of aggression misschien de game welke het meeste in de buurt komt van C&C Generals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
joppe113 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:09:
Word act of agrasion ook nog veel online gespeeld? Is ook al een ouder spel volgens mij. Ziet er wel leuk uit!@

[...]
Geen idee, ik speel het zelf niet echt meer(te weinig tijd). Ik speel nu zelf veel Rocket League en hebt RTS games een beetje links laten liggen op een potje AOE2 HD na dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53
Als je niet perse het nieuwste van het nieuwste wil zou ik eens kijken naar Company of Heroes (1, 2 vond ik persoonlijk een stuk minder). 2e wereldoorlog setting, maar realistisch dat je ook moet flanken etc.
Tanks van voren raken is bijvoorbeeld minder efficiënt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ook online gameplay? Of tegen AI?
Suicyder schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:37:
Als je niet perse het nieuwste van het nieuwste wil zou ik eens kijken naar Company of Heroes (1, 2 vond ik persoonlijk een stuk minder). 2e wereldoorlog setting, maar realistisch dat je ook moet flanken etc.
Tanks van voren raken is bijvoorbeeld minder efficiënt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 07:53
joppe113 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:00:
Ook online gameplay? Of tegen AI?

[...]
Het bood een leuke campaign en multiplayer.
In hoeverre multiplayer nog actief is weet ik niet, je kon altijd multiplayer online ook vs ai of vs anderen spelen.
CoH 2 zal meer actieve spelers hebben, maar vond ik persoonlijk minder leuk spelen, omdat je duitsers en britten ook in 1 team kon hebben bijvoorbeeld (lekker accuraat :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 08:35
Op dit moment zijn de enige écht actieve communities te vinden in Starcraft 2, Company of heroes 2 en Age of Empires 2 HD.

Act of aggression, Grey Goo, 8 bit armies, Forged Battalion, Supreme commander 2, War Party, Battle for Middle Earth 1 en 2 zijn games waar je evt naar zou kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 14:28
Niet echt Command & Conquer maar wel RTS: Ik kwam zelf gisteren call to arms tegen.
https://store.steampowered.com/app/302670/Call_to_Arms/

Wil het zelf van het weekend eens aan de tand voelen. Volgens mij is het gedeeltelijk Free to play. En kun je tegen betaling extra content unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 20:47
Twee ondergewaardeerde pareltjes vind ik toch nog altijd Act of War (oud) en de opvolger Act of Aggression. Die komen voor mij qua gevoel toch het dichtst bij :)

https://store.steampowere...Act_of_War_Direct_Action/
https://store.steampowere...gression__Reboot_Edition/

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:13
Suicyder schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:04:
[...]

Het bood een leuke campaign en multiplayer.
In hoeverre multiplayer nog actief is weet ik niet, je kon altijd multiplayer online ook vs ai of vs anderen spelen.
CoH 2 zal meer actieve spelers hebben, maar vond ik persoonlijk minder leuk spelen, omdat je duitsers en britten ook in 1 team kon hebben bijvoorbeeld (lekker accuraat :+ )
Speel meestal automatch in COH2 dan is het wel allied VS Duitsers.

Maar de optie om Duitsers en geallieerden in 1 team te hebben vind ik wel fijn omdat late game de Duitsers vaak de beste tanks hebben en met Hit and Run tactiek vaak winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Check even reconquest op steam. Beetje indie maar speelt erg leuk.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 00:53
Ik was zelf persoonlijk weer bezig met Command & Conquer: Red Alert 2: Yuri's Revenge met het mod pakket Mental Omega.
Echt gaaf om een oud spel te spelen op hogere resolutie, met nieuwe kenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik vond zelf Act of War van Atari wel een vermakelijk alternatief

2,99 euro op Steam:

https://store.steampowere...Act_of_War_Direct_Action/

En ik las dat de rechten hiervan gekocht zijn door THQ (wellicht komt er ooit nog een vervolg ?)

nieuws: THQ Nordic koopt rechten op Alone in the Dark- en Act of War-gameserie

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-06 11:10

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

joppe113 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:09:

[...]
Ik heb die destijds gekocht als opvolger van Generals. Maar het spel is echt ruk en online is er al helemaal niks te doen. Samen met een kameraad een paar potten co-op tegen makkelijke AI proberen te spelen. Maar daar is geen beginnen aan. Stelde mij echt teleur in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

joppe113 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:33:
Multiplayer is wel leuk, maar tegen een sterke AI is ook goed.
Vond generals en zero:hour de missies ook wel leuk. Tegen de AI is wel leuk maar helaas is die van generals niet altijd even 'I' om het zo maar te zeggen ;) Speel ook wel eens 2 (personen) tegen 6(ai) dat is ook wel leuk.

Online heb ik al heel snel opgegeven, dat tempo kan ik gewoon niet bijbenen, heb nog niet eens een gebouw af en er liepen al mannetjes van de tegenstander mijn basis in.

Komt ook bij dat ik het leuker vind om eerst iets op te bouwen om vervolgens 'oorlogje te spelen' leuker vind dan met 3 mannetjes een basis over te nemen in nog geen halve minuut.
Ga me eens verdiepen in Star Craft. Mooie van Generals vond ik dat het realistisch was. Tanks, soldaten e.d.
Heb ik ook gedaan, voor mij was toch C&C om dezelfde reden die jij aangeeft leuker.

Speel het zo af en toe wel eens, wel ff klooien om het onder windows 10 aan de praat te krijgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Als Command & Conquer liefhebber kon ik Supreme Commander wel waarderen. Daarop aansluitend is Planetary Annihilation ook leuk, alhoewel het niet de sfeer van eerstgenoemde games uitstraalt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Kon generals ook niet meer vinden op steam of zo. Leuk me toch wel weer leuk om op te pakken.
DukeBox schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:42:
[...]

Vond generals en zero:hour de missies ook wel leuk. Tegen de AI is wel leuk maar helaas is die van generals niet altijd even 'I' om het zo maar te zeggen ;) Speel ook wel eens 2 (personen) tegen 6(ai) dat is ook wel leuk.

Online heb ik al heel snel opgegeven, dat tempo kan ik gewoon niet bijbenen, heb nog niet eens een gebouw af en er liepen al mannetjes van de tegenstander mijn basis in.

Komt ook bij dat ik het leuker vind om eerst iets op te bouwen om vervolgens 'oorlogje te spelen' leuker vind dan met 3 mannetjes een basis over te nemen in nog geen halve minuut.

[...]

Heb ik ook gedaan, voor mij was toch C&C om dezelfde reden die jij aangeeft leuker.

Speel het zo af en toe wel eens, wel ff klooien om het onder windows 10 aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
joppe113 schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:18:
Kon generals ook niet meer vinden op steam of zo.
Volgens mij is Generals alleen op Origin beschikbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
joppe113 schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:18:
Kon generals ook niet meer vinden op steam of zo. Leuk me toch wel weer leuk om op te pakken.

[...]
Ik heb laatst(jaartje terug) de complete C&C collectie gekocht bij een game shop voor 12 euro of zo. Ik kreeg daarbij een Origin code en ik heb nu alle C&C games op Origin :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 23:41
Hier hetzelfde. Alle C&C games voor een bedrag van tussen de 10 en 20 euro meen ik mij te herinneren. Recent nog RA1 helemaal doorgespeeld. Dat blijft een geweldig spel.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die collectie heb ik ook, maar dan voor vijf euro :p

https://www.g2play.net/ca...te-collection-origin-key/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In het verleden zijn er op Origin ook wel acties geweest waarin zij games uit de C&C serie gratis aanboden.
Wellicht komen dergelijke acties weer terug, vraag is dan alleen of dat echt gebeurd en zo ja, wanneer.
Volgens mij is Command & Conquer tegenwoordig ook gratis te downloaden.

EDIT:
Van dat laatst ben ik niet meer zo zeker, hij is wel gratis geweest, kan mij herinneren dat de CD's van de NOD- en GDI facties te downloaden waren bij EA; nieuws: EA geeft eerste Command & Conquer weg. Helaas werken de download linkjes vanuit het nieuwsartikel niet meer.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
en draaien die spelen dan gewoon op windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
joppe113 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:39:
en draaien die spelen dan gewoon op windows 10?
Ik weet dat generals erg veel moeite heeft met Windows 10 maar er zijn workarounds. De workarounds zijn online wel te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
Sowieso is gentool aan te raden als je Generals/ZH wilt gaan spelen:
https://www.gamereplays.o...p?show=index&name=gentool

Zitten een heeeeeel hoop tweaks in om het spel een stuk soepeler te laten lopen. Ook op hogere resolutie oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
Renzzie schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:51:

Zitten een heeeeeel hoop tweaks in om het spel een stuk soepeler te laten lopen. Ook op hogere resolutie oa.
Thx dat kan wel eens van pas komen op een LAN party :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Supreme commander: forged alliance.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
ben een noob op dat gebied, maar zorgt dat niet voor hinder op hedendaagse spellen? Blackout bv
Renzzie schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik heb geen idee wat blackout is? Als dit een mod is voor ZH zou het best voor problemen kunnen zorgen ja. Mocht dit een map zijn, kan ik me dat niet voorstellen. Gentool wordt juist super actief gebruikt door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
oh sorry ik bedoel call of duty de nieuwste, heb net sinds jaren weer een game pc. Dus ik bedoel dat als je van die tweaks uitvoert voor generrals enzo spelen moderne spellen dan nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Oh ja, dat staat er 100% los van. Het enige wat Gentool doet is wat tweaks toepassen op de data van Generals/ZH. Je kan ook de game zonder gentool opstarten en dan is de game weer helemaal 'normaal'. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over andere games. Het is puur en alleen voor Generals/ZH.
Pagina: 1