4K gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-03-2020
Wat ga je met je laptop doen? Gaming, Virtuele machines draaien
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Windows 10

Wat is je budget? 1800-2000€
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Nee
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren MSI
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik ben opzoek naar een 4K gaming laptop, specifiek een 4K scherm om deze aan te sluiten op een 4K TV puur om fifa te spelen.
Videokaart GTX 1060, 16GB RAM...
Dat is mijn prio.

De laptop mag maximaal €2000 kosten, TV suggesties kunnen ook welkom zijn.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Unknown01 op 18-09-2018 11:19)

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:54
Unknown01 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:08:
[...]

Ik heb een MSI model gevonden, maar die is al gauw €2300.
Ik kan makkelijk een PS4 controller aansluiten op mijn laptop dus het voelt hetzelfde aan als een console.

Als ik 4K wil spelen moet mijn beeld van de laptop ook 4K zijn, zonder 4K op mijn laptop kan ik geen 4K streamen naar mijn 4K TV.
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar, namelijk wil je in 4k streamen of wil je gewoon een 4k tv aan kunnen sluiten?
Op het moment dat het alleen om het laatste gaat maakt het namelijk niet wat de resolutie is van je laptopscherm, zo lang je maar HDMI 2.0 hebt. Dan kun je er prima een 4K tv aan hangen via HDMI en op de tv gamen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien wat uit de richting maar is een XBO of een PS4 geen betere optie voor Fifa?

Kan je vervolgens een goedkopere laptop met genoeg geheugen ernaast zetten voor je VM's.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:53

Nogne

>.<

Wat heb je zelf al gevonden? En je laptop hoeft toch zelf geen 4K scherm als je je laptop op een 4K TV gaat aansluiten.

@redfoxert wat is er beter aan een PS4/Xbox voor FIFA? De enige optie die ik zie, is dat FIFA op de PC mogelijk geen controller ondersteuning heeft. Maar dit weet ik niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Nogne op 18-09-2018 11:05 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown01
redfoxert schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:03:
Misschien wat uit de richting maar is een XBO of een PS4 geen betere optie voor Fifa?

Kan je vervolgens een goedkopere laptop met genoeg geheugen ernaast zetten voor je VM's.
Ik mag van mijn werk een laptop uitkiezen, dus dat is mooi meegenomen:)
Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40
Dell XPS 15?

[ Voor 44% gewijzigd door Mrk87 op 18-09-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown01
Nogne schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:04:
Wat heb je zelf al gevonden? En je laptop hoeft toch zelf geen 4K scherm als je je laptop op een 4K TV gaat aansluiten.

@redfoxert wat is er beter aan een PS4/Xbox voor FIFA? De enige optie die ik zie, is dat FIFA op de PC mogelijk geen controller ondersteuning heeft. Maar dit weet ik niet.
Ik kan makkelijk een PS4 controller aansluiten op mijn laptop dus het voelt hetzelfde aan als een console.

Als ik 4K wil spelen moet mijn beeld van de laptop ook 4K zijn, zonder 4K op mijn laptop kan ik geen 4K streamen naar mijn 4K TV.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
[...]

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar, namelijk wil je in 4k streamen of wil je gewoon een 4k tv aan kunnen sluiten?
Op het moment dat het alleen om het laatste gaat maakt het namelijk niet wat de resolutie is van je laptopscherm, zo lang je maar HDMI 2.0 hebt. Dan kun je er prima een 4K tv aan hangen via HDMI en op de tv gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown01
[MAUS] schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:11:
[...]

Hallo, ik bedoel dat ik er een 4K tv aan wil sluiten...
Dus als ik het goed begrijp. als mijn laptop 1080P is en ik beschik over HDMI 2.0 speel ik gewoon 4K games op mijn TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Unknown01 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:12:
[...]

Hallo, ik bedoel dat ik er een 4K tv aan wil sluiten...
Dus als ik het goed begrijp. als mijn laptop 1080P is en ik beschik over HDMI 2.0 speel ik gewoon 4K games op mijn TV ?
Jazeker, gewoon in windows aangeven dat je het beeld op je tv wilt laten weergeven (of 'beeldscherm uitbreiden') dan kun je voor je TV gewoon de 4k resolutie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:53

Nogne

>.<

[...]
Dit klopt dus niet, het maakt niet uit welke resolutie het scherm van je laptop heeft. Het gaat om de resolutie van de TV en type HDMI poort. Als je laptop HDMI 2.0 heeft en je TV een 4k resolutie, dan kan je op 4K 60FPS gamen.

Indien je op beide schermen hetzelfde wil zien (dupliceren) dan zit je gebonden aan 1080P, maar ik zou als ik jou was dan het secundaire scherm (je TV) als enige scherm aanzetten. En dan gebruik maken van 4K.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown01
Nogne schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:15:
[...]

Dit klopt dus niet, het maakt niet uit welke resolutie het scherm van je laptop heeft. Het gaat om de resolutie van de TV en type HDMI poort. Als je laptop HDMI 2.0 heeft en je TV een 4k resolutie, dan kan je op 4K 60FPS gamen.

Indien je op beide schermen hetzelfde wil zien (dupliceren) dan zit je gebonden aan 1080P, maar ik zou als ik jou was dan het secundaire scherm (je TV) als enige scherm aanzetten. En dan gebruik maken van 4K.
Nou dat was dus mijn vraag, allemaal zeer bedankt voor de reacties.
Nu kan ik lekker opzoek naar een laptop, dankjewel !
Pagina: 1